Kaylee Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Hoi allemaal, ik maak mij een beetje zorgen. Mijn konijntje Bono verliest al tijdje redelijk veel haar (niet dat hij nu kaal is ofzo hoor!). Het rare is dat er in zijn vacht allemaal witte schilfertjes zitten. Het lijkt net roos! Ik heb gebeld met de DA en die zegt dat het heel normaal is dat konijnen haar verliezen en dat de witte schilfertjes gewoon dode huidschilfertjes zijn. Maar ik vertrouw het niet:s Zijn er meerdere mensen die dit ook hebben met zijn/haar konijn(en)?
Boseetje Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 het kan ook vacht of schurftmijt zijn, het is wel belangrijk dat dat uitgesloten wordt! dit hebben ze destijds bij mijn eerste konijntje Sammy met een huidschraapsel gedaan en onder de microscoop kijken...
Kaylee Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 Had Sammy ook witte schilfertjes?
ZaZa Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Heeft je konijn jeuk ?Kale plekken ? Ons konijn heeft die schilvers ook..2 maal laten onderzoeken door de dierenarts..niets gevonden. Ik zou het wel even laten onderzoeken door de dierenarts..Door de telefoon kan hij niet beoordelen wat het is natuurlijk...
Kaylee Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 Geen jeuk en geen kale plekken...De schilfertjes heeft hij over zijn hele rug, maar het haarverlies is zit eigenlijk alleen maar in zijn 'onderrug'. Zeg maar van de bocht tot aan het staartje. Hij vindt het absoluut niet fijn als ik daar ga kammen, maar ik kan niets ontdekken op zijn huidje.
Niek Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Zou er toch even mee naar een DA gaan. Dan weet je zeker wat het is. Succes ermee!
Raan Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Mijn konijn heeft diarree. wat moet ik doen? De poep is best dun maar niet heel dun. het stinkt wel. Ze zeggen dat ik nu alleen water en hooi moet geven. Moet je je konijn dan wassen? Alvast bedankt.Raan
lianne Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Raan, ik denk dat het handiger is als je hiervoor een eigen topic aanmaakt.
roomie Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 is roos nie teen combinatie bij ons mensen van huidschilfers en het niet goed uitspoelen van shampoo?onze hond heeft ook witte schilfers op achterkant rug, zelfde plek, zit een beetje een korstje,maar verder kan ik geen info geven,jeukt het ook echt?krabt je konijjn eraan?
lianne Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Roos bij mensen is vrijwel altijd een actieve gist op de hoofdhuid die de schilfering&jeuk veroorzaakt. Als je hond schilfers en een korstje heeft is het misschien ook eens verstandig om daarmee naar de dierenarts te gaan Roomie. Bij konijnen is het niet normaal dat de vacht zomaar gaat schilferen, vooral niet in combinatie met veel haarverlies buiten de periode dat ze aan het verharen zijn.
roomie Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 hadden we gevragen, het is geen korstje meer het is al genezen,maar hoe ze het vertelde leek het erop,onze hond had het op der rug, en als je krabbde voelde je dat het een korstje was weet alleen niet meer waarvan het was.had iets met de kapper te maken(door omstandigheden moesten we eenmalig naar een andere kapper)
Dollie Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Ik zou ook even heen gaan als ik jou was. Mijn konijntje kreeg opeens kale oren, de huid was ook erg schilferig. Er was niks te vinden en uiteindelijk is het ook weer over gegaan. Maar ik ben toch blij dat ik het even na heb laten kijken, als het wél iets is dat behandeld moet worden (mijt bijv.) kun je daar ook maar beter zo snel mogelijk achter komen en behandelen. En echt normaal is een schilferige huid en haar dat uitvalt niet. Overigens had mijn hond ook bij tijd en wijle echt z'n vacht vol schilfers hangen, bovendien had hij altijd veel jeuk. Hij bleek een voedselallergie te hebben, de schilfers zijn weg sinds hij hypoallergene voeding krijgt.
Boseetje Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Had Sammy ook witte schilfertjes? Ja de schilfers waren heel erg....
Aanbevolen berichten