Ga naar inhoud

Kale plek


Yvetje

Aanbevolen berichten

Toen ik vandaag 1 van de Teddy's aan het borstelen was, viel me opeens op dat hij een kale plek (denk 1 bij 1 cm) op zijn rug/kont had. De huid is niet rood of geirriteerd of iets dergelijks. Hij lijkt er ook geen last van te hebben, maar ik vind het wel een beetje raar.

Heeft iemand hier ervaring mee? Enig idee wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit hij samen met een ander konijn in het hok? Het kan zijn dat ze een beetje "ruzie" gehad hebben en dat er dus een pluk haar uit getrokken is.

Als er verder niets te zien is van schilfers of wat dan ook zou ik me niet direct heel veel zorgen maken. Wel regelmatig even de plek nakijken, het moet niet groter worden of er anders uit gaan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat evee zegt is ook mijn directe ingeving.

Daarnaast kan het ook zijn dat -omdat het een teddy is- hij met zijn mooie lange haar ergens aan vast is blijven haken, dat het daardoor uit is getrokken. Konijnen laten hun haren snel los als hier aan getrokken word, vooral op momenten van stress.

Als het goed is moeten er tussen nu en een week weer haren gaan groeien, je ziet eerst milimeter haartjes maar die groeien al snel tot dat het niet meer opvalt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .