L&L Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Vanochtend zag ik wat bij mijn vrouwtjes konijn, maar kon niet zo duidelijk zien wat. Zojuist eens goed opgepakt en gekeken., Het blijkt dat het haar onder d'r gezichtje en tussen de voorpoten weg is en wat rood achtig is. Iemand die dit herkend? en wat hieraan gedaan kan worden? Ik heb eventjes drie foto's gemaakt waarop het duidelijk is te zien. Zeker met het kouder worden wil hieraan natuurlijk snel wat doen.
Dollie Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Wat vreemd! Hoelang zou dit er al kunnen zitten? De huid ziet er ook niet helemaal goed uit voorzover ik zo kan beoordelen zo.. Al lijkt het wel of er (weer/nog) haar groeit? Een dun laagje? In elk geval, ik zou er zeker even mee naar de dierenarts gaan! Is ze misschien schijnzwanger? Heb je enig idee waar het haar gebleven is? Het staat me bij dat Muis (of Poo?) van Rian zichzelf (zonder aantoonbare reden?) kaalplukte op dezelfde plek. Schijnzwanger was ze in elk geval niet, Muis was gecastreerd en Poo is een vent dus wie van de twee het ook was..
Dollie Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/33840-muis-plukt-borst-kaal-15.html#post914107 Topic van Rian, ik heb de link gepakt van het bericht waar foto's in staan. Tsja, het lijkt wel op elkaar maar ja of je daar veel aan hebt.. Is Leafy gecastreerd?
lianne Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Sherrifke heeft dit met Shief ook gehad, het is misschien ook verstandig om door een DA even te laten controleren over een geen micro-organismen op haar huid zitten waardoor ze zichzelf kaalplukt.
Dollie Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Als het goed is staat er in het topic van Rian ook een link naar een topic van Sherrifke. In elk geval reageert Sherrifke in Rian's topic wel.
Stéphanie87 Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Vlekkie kreeg bij mij kale plekken omdat hij een schimmel had
Dollie Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Hoe dan ook, een bezoekje aan een konijnkundige DA lijkt me zeer verstandig.
L&L Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Geplaatst: 27 november 2010 Eventjes heel de tijd in de gaten gehouden en ik heb nergens in de tuin, hok of schuur haar gevonden van d'r. De dame is geholpen en schijnzwanger zijn zou ik wel herkennen bij haar dat heb ik toen ik ze net had twee keer meegemaakt waarna ik d'r heb laten helpen. Het is volgens mij echt zonder aantoonbare rede en ik weet zeker dat ze het een paar dagen terug niet had. Ik controleer me konijnen namelijk dagelijks alleen de afgelopen twee dagen was ik afwezig en deed de verzorger hier (die heeft niks gezien). Er groeit wel weer een dun laagje haar erop en is een beetje zachtroze/roodig dus ik heb even naar de dierenarts gebelt en ik kan daar op maandag terecht tussen 18 en 19 uur. Overigens wat wel wil weten omdat het zo'n aardige plek is hoe zit het met de koud? volgende week gaat het weer aardig vriezen kan het niet zo zijn dat ze onderkoeld gaat raken omdat de haar daarzo aan de voorzijde is verdwenen? Dankjewel Iris!! Ik heb die topics ook nog eventjes doorgelezen en ben gewoon tot de conclusie gekomen dat de DA gewoon moet gaan bezoeken omdat het zoveel dingen kan zijn.
Naja Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Mijn Pluis ziet er precies hetzelfde uit wanneer ze schijnzwanger is en ik heb haar zien plukken. Tijdens mijn contact met de dierenarts d.m.v. een email met foto's van haar, werd mij verteld het eventjes in de gaten te houden maar dat het overduidelijk schijnzwanger is. Na een aantal dagen begon het weer aan te groeien en een paar weken later was er niks meer van te zien. Ze maakt geen nestjes of op een andere manier toonbaar dat ze schijnzwanger is, gewoon zo ineens een half kaal konijn die flink in de rui lijkt (bovenverdieping hok lag vol met los haar, geen plukjes)http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/33984-pluis-word-kaal.html
L&L Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 Het is bij mij echt geen schijnzwangerschap (althans dan moet het vorige week zijn geweest, want heb het eerder niet gezien). Ik heb d;r vandaag op de mat gelokt en nogmaals goed gekeken en er zitten alweer donshaartjes op. Voor de zekerheid ga ik morgen nog eventjes naar de dierenarts.
Niek Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Het lijkt mij wel dat ze het zo koud kan krijgen, maar als ze in een lekker warm nachthok kan liggen zal het geen probleem zijn denk ik ... als ze het koud krijgt zal ze daarvoor kiezen lijkt me ...
L&L Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 Het hok is echt perfect voor ze en warm, strooi sinds een week ook alweer stro extra in het hok dus daar ben ik niet bang voor. Ik ben er banger voor omdat ze heel graag buiten zit. Het is nu -2 hier bij ons buiten en ze zit al sinds vanochtend 08.00 uur lekker buiten en loopt keihard rondjes te rennen en te springen. Dus vrolijk en levendig is ze zeker, eet ook heel goed.
lianne Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Vreemd zeg... maar met de aankomende kou lijkt mij de kale plek inderdaad niet heel praktisch, maar je kunt haar moeilijk even iets aantrekken dat goed genoeg isoleert om het niet te koud te hebben. Ik denk dat je er verstandig aan doet om even met de dierenarts te overleggen wat het handigste is, je zou haar een rompertje aan kunnen trekken maar ik denk dat dat naast te weinig isolatie, ook een hoop frustratie op zal leveren.
Dollie Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Het is bij mij echt geen schijnzwangerschap (althans dan moet het vorige week zijn geweest, want heb het eerder niet gezien). Ik heb d;r vandaag op de mat gelokt en nogmaals goed gekeken en er zitten alweer donshaartjes op. Voor de zekerheid ga ik morgen nog eventjes naar de dierenarts.Schijnzwangerschap "kan" ook niet bij gecastreerde voedsters. Of er moet al wat mis zijn waardoor bepaalde hormonen toch aangemaakt worden, maar dat is dan ook geen goed teken.
Niek Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 Schijnzwangerschap "kan" ook niet bij gecastreerde voedsters. Of er moet al wat mis zijn waardoor bepaalde hormonen toch aangemaakt worden, maar dat is dan ook geen goed teken.Klopt Dollie, want veel mensen laat hun voedster juist castreren ivm schijnzwangerschap, dus dat kan het niet zijn. Misschien is het verstandig Leavy even in het hok te houden ivm de kou? Ik weet niet of dit een optie is?
L&L Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 Vreemd zeg... maar met de aankomende kou lijkt mij de kale plek inderdaad niet heel praktisch, maar je kunt haar moeilijk even iets aantrekken dat goed genoeg isoleert om het niet te koud te hebben. Ik denk dat je er verstandig aan doet om even met de dierenarts te overleggen wat het handigste is, je zou haar een rompertje aan kunnen trekken maar ik denk dat dat naast te weinig isolatie, ook een hoop frustratie op zal leveren.Ik weet nu al als ik haar iets om moet doen zoals een rompertje dat ze na een dag van de stress en vermoeidheid van het uit proberen te krijgen het loodje legt. Als het iets is waar ze niet tegen kan is is vastzitten, geen bewegingsruimte hebben of iets aan of om haar heen hebben. We zullen zien wat de dierenarts morgen zal zeggen, want heb een afspraak gemaakt natuurlijk wil wel het beste voor d'r.
L&L Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 Klopt Dollie, want veel mensen laat hun voedster juist castreren ivm schijnzwangerschap, dus dat kan het niet zijn.Misschien is het verstandig Leavy even in het hok te houden ivm de kou? Ik weet niet of dit een optie is? Ik heb het vandaag geprobeerd om in het hok te houden alleen omdat ze weet dat ik thuis ben en dan gaat ze dan keihard aan het tralies beuken totdat ik toch maar de deur open maak (omdat ze naar buiten wil en wil renen/springen). Ook in de schuur zitten vind ze heerlijk, lekker onder de BBQ (kwamen vanavond al leuke grapjes) of op alle balen hooi/stro banjeren. Levendig zat dus en eten ook dat doet ze als de beste. Zelfs van het mannetje afpakken als die niet snel genoeg is met opeten.
L&L Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Geplaatst: 29 november 2010 Vanochtend naar de dierenarts geweest en die gaat wat onderzoeken doen op het afgenomen haar/huid. Ik ben echt benieuwd wat eruitkomt, want heb geen zin om straks met een heel kaal konijn te zitten.
Amatjuh Geplaatst: 29 november 2010 Geplaatst: 29 november 2010 Spannend!Wanneer is de uitslag te verwachten?
L&L Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Geplaatst: 29 november 2010 De uitslag is er alleen het is geen mijt, vlooien of organismen dus het advies was smeer er wat wax of afwasmiddel (ja ja echt) op, dan is het niet meer leuk/lekker en dan wel goed in de gaten houden dat ze niet begint aan de haren van d'r vent om zo toch ergens een nestje te maken. De dierenarts verwacht dat ze toch (ondanks dat ze beiden zijn geholpen) een netjes aan het maken was/is. Het laatste alternatief is naar een gedrag therapeut, maar ja ik weet nu al dat dat totaal niks voor d'r is omdat ze dan een paar dagen daar moet blijven. Dan wordt het niet eten, bang en krijg ik d'r erger terug omdat ze niet zonder d'r vent kan hihi (eigenlijk wel lief).
Aanbevolen berichten