Daphne Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Ik weet dat er al genoeg topics zijn over blinde darm keutels, maar toch heb ik nog even jullie advies nodig. Lola (NHD voedster, 8 maanden, woont samen met haar vriendje Billy) eet vanaf het begin dat we haar hebben heel slecht haar BDK's. In het begin bleef er zo nu en dan wat liggen, maar de afgelopen weken kunnen we echt elke ochtend flinke trossen opruimen!! Echt ontzettend veel! Ze is vorige maand gecastreerd/gesteriliseerd en hebben ze haar nog helemaal nagekeken bij de dierenarts. Medisch gezien; gezond! We zijn op advies van de dierenarts overgegaan van Hope Farm biks naar Science Selective. Daar krijgt ze sinds de afgelopen weken 's ochtends nog maar 1 heel klein schepje van, zodat ze nog meer hooi eet. Groenvoer krijgt ze al niet meer. Ze is prima op gewicht, super/hyper actief, drinkt goed en eet heeeel erg veel hooi. Maar misschien dat ze zo wel voedingsstoffen tekort komt! Wie o wie weet waar dit nog aan kan liggen en wat we er aan kunnen doen! Ik hoor het heel graag! :yes:
Amatjuh Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Hoeveel weegt Billy en is hij al volwassen?En hoeveel gram SS geef je precies?
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Vorige week heeft mijn konijn kundige da een nhd nog als dom verklaard!sommige leren het nooit......namelijk!
Amatjuh Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Vorige week heeft mijn konijn kundige da een nhd nog als dom verklaard!sommige leren het nooit......namelijk! En wat heb je daar nu aan? Hoe moet het dan verder?
Daphne Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 Lola is 8 maanden en weegt nu ongeveer 1,6 kilo. Ze krijgt nu nog geen 15 gr. SS. Daarbij eet ze ontzettend veel hooi. Ze zit buiten en heeft samen met Billy een hok met een grote ren tot haar beschikking. Zou dat kunnen dat ze het dus nooit gaat leren?? En dat het dus gedragsmatig is?Dan komt ze wel belangrijke voedingsstoffen tekort...hoe kan ik dat aanvullen?Ik hoop echt dat het over kan gaan..
Niek Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Ik weet er geen oplossing voor. Ze is niet te zwaar voor een NHD (1,7kilo maximale gewicht) Denk niet dat ze nog groeit? Ze krijgt niet te veel biks ...
Amatjuh Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Je zou nog eens kunnen proberen om 24 uur alleen hooi en water te geven, kijken of dat verschil maakt.En anders misschien een keer de keutels laten onderzoeken, misschien dat er mogelijk toch iets in zit van een bacterie of wormen ofzo.
Joseeke Geplaatst: 26 november 2010 Geplaatst: 26 november 2010 Idd, ik zou haar de komende daagjes even alleen hooi geven.Meestal gaan ze dan vanzelf weer hun BDK eten.Door teveel brokjes kunnen koijnen een vol gevoel krijgen, waardoor ze geen zin meer hebben in hun BDK.SS welt ook heel erg op, zodra het in contact komt met water. Hiervan kan Lola ook een vol gevoel krijgen.Mocht je konijn met een hooi-dieet evengoed nog haar BDK laten liggen, zou ik een keutelonderzoek bij de DA laten doen, als ik jou was.
Daphne Geplaatst: 27 november 2010 Auteur Geplaatst: 27 november 2010 Bedankt voor jullie reacties!Ik heb haar inderdaad al een paar dagen op alleen hooi en water gehad, helaas maakte dat geen verschil. Dat ze nog vol zou zitten lijkt me niet, ik geef 's ochtends dat kleine beetje SS. De BDK's laat ze 's nachts liggen...Misschien toch de keutels laten nakijken... Wat zou dat kunnen zijn dan?? Iemand wel eens onderzoek laten doen bij de DA? Wat kwam er toen uit??
JoBoris76 Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Volgens mij kan ze ook wormpjes hebben. Dan eten ze de bd-keutels ook niet, tenminste bij mensen die ik adviseerde Panacur te geven en er inderdaad wormen uit kwamen. Ik zou haar dan ook zeker voor de zekerheid ontwormen met Panacur. Succes.
Amatjuh Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 Ik zou de keutels eerst laten onderzoeken voordat je al begint met medicijnen te geven. Zo'n onderzoek is niet zo duur en dan weet je ook of er iets in de keutels zit of niet.
Aanbevolen berichten