CenL Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 Hey,Ik ben nieuw hier zoals jullie kunnen zien. Ik kijk geregeld op BB maar had nog geen account.Mijn konijn heeft een probleem en ik kan nergens vinden wat het kan zijn. Dus ik heb een account aangemaakt omdat jullie misschien weten wat het kan zijn:Sinds een paar dagen valt mij op dat mijn konijn (Lesley, voedster +/- 2j oud) niet of nauwelijks drinkt. Ook maak zij af en toe een raar geluid waarbij haar bekkie opengaat. Het lijkt net of ze hard kauwt (knarsetanden?). Ze eet wel goed en is verder ook actief. Als ik haar vel een stuk van haar afhaal gaat het wel gelijk terug. Ook poept (soms vind ik wel een stukje plakpoep wat erg stinkt) en plast ze normaal. Ik snap er niks van want haar fles zit nog evenvol als gister. Aan groente heeft ze eergister een aardig stuk Chinese Kool gekregen.Wat kan het zijn? Een week of langer terug had ze in mijn moeders oplaadkabel gebeten terwijl deze in het stopcontact zat. Ik had deze kabel zo gelegd dat ze er niet bij kon. Maar schijnbaar is mijn moeder opgestaan en is de kabel naar beneden gezakt. Toen ik later langs liep zag ik een blauwe straal naar mijn broek gaan. De stouterd heeft de kabel half doorgebeten. Anyways Het leek alsof ze hier niks van had gemerkt. Zou ze dan toch een brandwond hebben?Haakjes op kiezen misschien? Wat kan het nog meer zijn? Of maak ik mij zorgen om niks?Ik ga waarschijnlijk vandaag naar de da, maar misschien weet iemand van jullie wat het zou kunnen zijn. Zodat ik dat aan hem kan voorleggen.Mvg,CenL (sorry voor eventuele typ fouten. Heb dit geschreven via mijn mobiel)
Amatjuh Geplaatst: 25 november 2010 Geplaatst: 25 november 2010 Heb je de drinkfles wel gecontroleerd of deze het ook doet?Knarsetanden kan duiden op pijn. Bij haakjes op de kiezen zie je dat het konijn vaak zijn biks laat liggen. Niet drinken kan wel gevaarlijk worden, de keutels drogen uit in de darm en kan tot verstopping leiden. Hier zou ik de DA naar laten kijken.Geef je dagelijks groeten?Die stinkende keutel die je hebt gevonden, zou dat een blindedarmkeutel kunnen zijn?
CenL Geplaatst: 26 november 2010 Auteur Geplaatst: 26 november 2010 Drinkfles doet het goed. Ik heb er ook een bakje water bij gezet maar ook hier werd niet uit gedronken.Vandaag toch maar even naar de dierenarts geweest. Ze wist niet wat het zou kunnen zijn. Er waren wel kleine haakjes te zien maar dat kon geen kwijt zei ze. In iedergeval carprofen drops meegekregen. Dat moet ik 5 dagen geven 2x daags 1ml. Als ze stopt met eten of ook weer minder gaat drinken als ik stop met carprofen drops dan moet ik met haar terugkomen voor een (gebits)onderzoek.
Kristi G Geplaatst: 27 november 2010 Geplaatst: 27 november 2010 ik zou idd naar de da gaan, maar ik heb een konijn die wél drinkt, maar na het drinken heftig gaat niezen met geluid erbij. maar daarna is het vaak over, dus doe ik er niets aan!!!!!!!!!!!
Aanbevolen berichten