Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Misschien dat ze dan toch last van haar kiezen heeft? De achterste kiezen kun je zonder narcose niet zien en als daar het probleem zit.. Dat was bij mijn ram wel zo. Wij hebben ook een week lopen kl*ten met Ciseral, Carprofen, massage.. En hij at wel mondjesmaat, ik heb nauwelijks hoeven dwangvoeren, maar het zette zich niet door. De hoeveelheid die hij at was icm de medicatie net genoeg om de darmen op gang te houden. Na een week besloten hem toch onder narcose te doen en ja hoor.. Toen heeft het nog drie dagen geduurt voor hij normaal at omdat zijn mondje nog zeer deed. (Na de gebitsbehandeling ben ik overigens wél meer gaan dwangvoeren, hij had toen nog meer last van zijn mondje en at nog minder, dus toen heb ik wel een "volledige" portie gegeven. Zo'n 5ml per keer, elke anderhalf à twee uur denk ik.)

Al is het op zich heel normaal dat een konijn dat zich niet lekker voelt geen biks eet hoor. Meestal krijg ik er hier dan alleen (bepaalde) groenten in.

Geplaatst:

De DA heeft de achterste kiezen kunnen bekijken en daar zaten hele kleine haakjes die omhoog staan, dus niet in de wang of tong kunnen steken en dat verklaarde niet haar slechte eten. Er waren ook geen wondjes aan de wang of tong.

Als Fluffie op de rug ligt dan is ze helemaal in trance en zodoende kon de DA zonder narcose met zo'n ijzeren staafje tot aan de achterste kiezen kijken, dat bespaart weer een risicolvolle narcose.

Als ze alleen hooi zou eten en geen biks, was ik al blij, maar ze at alleen stro en blaadjes die in de tuin liggen.

Ze is (met Bunny) sinds vanmiddag bij de opvang waar ze met een camera contstant in de gaten wordt gehouden. Maandag komt ze weer terug en hopelijk is ze dan weer de oude fluf.

Bedankt voor het meedenken!

Geplaatst:

het gaat niet alleen om of ze mee werken of ze de achterste kiezen kunnen zien. een konijn schijnt ook nog al wat plooien in zn mondje te hebben wat het moeilijker maakt om te zien (vertelde de DA toen ze bij max keek) max werkt over het algemeen ook erg goed mee, maar toch hebben ze nog nooit de achterste kiezen kunnen zien. toch is het wel vreemd dat ze wel bepaalde dingen eet maar de rest weigert. blaadjes zijn nog vrij makkelijk te kauwen maar stro toch ook niet echt. Maar eet ze het echt op of zit ze er alleen mee in haar mondje. heb je ook al geprobeerd of ze dwangvoer zo van een schoteltje of lepeltje wil eten?

hopen dat ze bij de opvang iets kunnen vinden wat er aan haar kan schelen.

Geplaatst:

Stro eet ze echt op en blaadjes ook, maar voor de rest niks. Dwangvoer geef ik met een spuitje en zelfs daar draait ze zich de kop voor weg, met een lepeltje heb ik niet geprobeerd. Ik heb gisteren nog een mail gekregen vd opvang en Oda zei dat Fluffie van het gemengde voer aan het eten was :oh: Ik heb hier Care+ en dat raakt ze niet aan.

Ik heb vandaag nog niks gehoord en wacht even af.

Geplaatst:

het spuitje kan al een negatieve verwachting oproepen. als je het op een lepetje hebt of op een schoteltje is het al meer zoeits van een beetje eigen keus:p

wel mooi dat ze iets heeft gegeten. het is in iedergeval iets. maar het zou ik dit geval mooier zijn als ze iets met meer vezels zou eten, om de darmen goed te stimuleren. gemengd voer bevat over het algemeen minder vezels. heb je ook wel wat van je eigen brokjes meegegeven? of anders ss brokjes als ze die bij de opvang hebben.

Geplaatst:
Ik zal de helft niet begrjpen denk ik...maar een ziek konijn naar de opvang?

In dit geval bied je haar juist groenvoer aan. Ze geeft zelf aan geen bix te willen dat duid normaal op kies problemen.

Het is het Dierenhulpcentrum in Limbricht om precies te zijn. Ze had gas, dus groente mocht ik vd DA even niet geven. De kiezen zijn nagekeken en de haakjes wat ze heeft kunnen niet het probleem veroorzaken waardoor ze dus minder at. Ze heeft bij de opvang wel biks gegeten.

Geplaatst:

Misschien een rare vraag maar je DA neemt zelf nooit geen konijnen op? Een DA heeft alle medische hulpmiddelen binnen handbereik mocht er iets mis gaan. En de mensen van een opvang zullen ook wel het een en ander weten van ziekte bij konijnen maar ze zijn nog geen DA.

Geplaatst:
Misschien een rare vraag maar je DA neemt zelf nooit geen konijnen op? Een DA heeft alle medische hulpmiddelen binnen handbereik mocht er iets mis gaan. En de mensen van een opvang zullen ook wel het een en ander weten van ziekte bij konijnen maar ze zijn nog geen DA.

Mijn Da had geen weekenddienst vandaar het dierenhulpcentrum.

Geplaatst:

Ja, dat is juist het rare. Als ik ze 's morgens de care+ gaf, dan leken ze wel uitgehongerd en vlogen allebei op het bakje af, maar nu draait ze haar hoofd weg. Ik ben benieuwd morgen of ze de car+ wel weer gaat eten. Bij het dierenhulpcentrum eet ze wel het gemengde voer.

Geplaatst:

Jaaaaaaa, ze zijn weer thuis :) Ze eet alles weer en ze is weer helemaal de oude. Hopelijk blijft het nu goed gaan. Ze heeft bij het dierenhulpcentrum ook weer de care+ gegeten :)

Alleen met groente geven ben ik nog een beetje huiverig.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .