Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag bij het kammen van Boris en klein zwart rooig beestje gevonden in de vacht. Ik ben bang dat het vlooien zijn, morgenochtend kan ik bij de dierenarts terecht.

Als het vlooien zijn moet ik waarschijnlijk het hele huis ontvlooien? En moet het hooi enzo dan weg?

Aaargh ik heb ineens overal jeuk!

Ik heb de pluk haar en het gevonden beestje opgesloten in zo'n tupperware bakje, die gaat morgen ook mee. Iemand verder nog tips?

Tis wel apart, ik heb Boris of Berta zich nooit overmatig zien wassen of krabben dus misschien ben ik er vroeg bij (blij toe!) Of geld bijten in dit geval ook?

Geplaatst:

heb je honden of katten thuis? zit je konijn binnen? normaal vinden vlooien het konijn namelijk niet al te fijn om op de zitten. misschien is t een mijt die kunnen ook rood zijn. wat bedoel je met bijten? bijt je konijn zichzelf vaak op één plek? dat kan ook jeuk zijn.

ja als t een vlo of iets anders is moet je alles schoonmaken.

Geplaatst:

Geen honden of katten, diertjes zitten binnen. We hebben wel muizen in de schuur, daar staat natuurlijk ook het hooi en stro. Voer zit in een grote ton dus we hopen dat de muizen snel weg zijn. Het is me niet opgevallen of ze zich vaak wassen, wel heb ik het idee dat Boris zo nu en dan in zijn vacht zit te kluiven.

Voor zover ik het gevonden beestje goed kan zien (en intussen ook een larve achtig dingetje uit de vacht gekamt) is het een kattenvlo. Volgens mij zitten ze op zijn buik. Berta ook een goeie borstelbeurt gegeven maar niets gevonden. (ik kam met een vlooienkam dus borstelbeurt is niet echt het goeie woord)

Geplaatst:

Het zijn idd vlooien. Ze hebben advocate gekregen bij de dierenarts, waarbij eerst goed is opgezocht of het mocht en hoeveel er precies nodig was. Nu nog stofzuigen, de bank bewerken met gif (bank is van stof) het hooi en stro uit de schuur weggooien en dan over een maand kijken of er een herhaling van de behandeling nodig is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .