Toffel Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Spannende dag vandaag! Pan is naar de dierenarts voor haar sterilisatie. Als voorbereiding heb ik een week vakantie genomen, zodat ik haar in de gaten kan houden. Verder ligt er een kruik klaar, ik heb een boel groenvoer in huis wat ze lekker vind en een potje Olvarit wortel. Waar moet ik nog meer om denken? Krijg je standaard pijnstillers, darmstimulerende middelen en dwangvoer mee na een sterilisatie?
Lianne22 Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 ik heb geen ervaring met een sterilisatie van een voedster.. maar standaard pijnstillers zou je zoiezo mee krijgen. verder wou ik je even veel succes wensen! komt vast goed! en wat goed dat je ook vakantie hebt genomen dat je lekker bij haar kan zijn!
JoBoris76 Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Ik zou zeker om pijnstillers en darmstimulerende middelen vragen voor de zekerheid. Er zijn genoeg mensen die niks mee krijgen naar huis. Sterkte vandaag.
Toffel Geplaatst: 23 november 2010 Auteur Geplaatst: 23 november 2010 Is er nog verschil tussen de meest geschikte pijnstillers voor konijnen? Welke zou ik mee moeten krijgen? Hetzelfde eigenlijk voor de darmstimulerende middelen..
JoBoris76 Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Is er nog verschil tussen de meest geschikte pijnstillers voor konijnen? Welke zou ik mee moeten krijgen? Hetzelfde eigenlijk voor de darmstimulerende middelen..Ikzelf heb altijd Metacam in huis maar er zijn ook dierenartsen die Carprofen meegeven. Wel de hondenvariant van Metacam want de kattenvariant is duurder en daar moet je ook meer van geven. Metocloral en Cisaral zijn darmstimulerende middelen. Succes.
pluis04 Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 succes vandaag en neem aan dat ze wel pijnstiller mee krijgt.ik moest wel bij de dierenarts een kap kopen voor bij haar kopje te doen zodat ze niet aan de wond kan komen
Toffel Geplaatst: 23 november 2010 Auteur Geplaatst: 23 november 2010 Ik zit nog wel een beetje in twijfel w.b.t. de ram.. Toen hij gecastreerd was hielp het erg om hem weer bij Pan te zetten, daar werd hij weer levendig van en toen begon hij ook weer te eten. Denk dat ik het maar even aan kijk hoe het gaat als ze met z'n tweetjes zijn. Als hij aan haar hechtingen gaat zitten dan mogen ze alleen onder toezicht samen.
jrjsieben Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 SuccesIk geloof dat je ook handdoeken in de kooi moet doen en even geen stro of iets anders prikkendsDe dierenarts zal je alles wel vertellen neem ik aan
Toffel Geplaatst: 23 november 2010 Auteur Geplaatst: 23 november 2010 Ja klopt, dat had ik met de castratie van Toffel ook idd. Zal zo het hok even helemaal schoonmaken en ontsmetten. Nog 2 uurtjes, dan mag ik haar weer ophalen! Denk dat alles wel goed verlopen is, anders hadden ze al wel gebeld..
jrjsieben Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Ik zal toch wel haar eigen geur erin laten dus wel schoomaken maar ook niet teZe is al van slag genoeg denk ik van de operatieFijn dat je vrij bent want ze hebben nog wel nazorg nodig
Toffel Geplaatst: 23 november 2010 Auteur Geplaatst: 23 november 2010 Idd, daarom heb ik ook vrij genomen. Met mijn ram had ik ook dat hij eerst niet wilde eten en ik vond het toen verschrikkelijk dat ik aan het werk moest terwijl ik niet zeker wist of hij er al helemaal bovenop was. Toen had hij al wel wat gegeten trouwens. Nu kan ik er evt zonder problemen ook vannacht uit als ze niet wil eten en dwangvoeding nodig heeft o.i.d. en ik kan haar mooi een tijd in de gaten houden.
Toffel Geplaatst: 23 november 2010 Auteur Geplaatst: 23 november 2010 Ze is er weer! Alles is goed gegaan gelukkig. Ze zit nu nog lekker rustig in haar reiskoffer, met een warme kruik. Als ze wat minder wankel is mag ze van de dierenarts weer bij haar ventje in haar normale hok. Pijnstilling en antibiotica heb ik meegekregen en dwangvoeding heb ik ook gelijk maar meegenomen.
BellaBinkie Geplaatst: 23 november 2010 Geplaatst: 23 november 2010 Idd, daarom heb ik ook vrij genomen. Met mijn ram had ik ook dat hij eerst niet wilde eten en ik vond het toen verschrikkelijk dat ik aan het werk moest terwijl ik niet zeker wist of hij er al helemaal bovenop was. Toen had hij al wel wat gegeten trouwens. Nu kan ik er evt zonder problemen ook vannacht uit als ze niet wil eten en dwangvoeding nodig heeft o.i.d. en ik kan haar mooi een tijd in de gaten houden.Hetzelfde hier. Toen mijn Binkie terugkwam van castratie was ik ook aan het werk. Ik vragen of ik mijn middagpauze uit mocht stellen tot ik bericht kreeg van mijn ouders dat hij terug thuis was en dan even mocht gaan kijken. (Supercollega's, vroegen zelf of ze geen boterham moesten maken voor mij enz, ik werk om de zaterdag als studentenjob in de supermarkt) Uiteindelijk rond 4u was ie trug thuis. Iig veel beterschap! Fijn dat ze meteen bij haar man mag!
Toffel Geplaatst: 24 november 2010 Auteur Geplaatst: 24 november 2010 Ze heeft gisteravond in ieder geval wat witlof gegeten. Nu heeft ze een beetje plakpoep.. Zo het hok even schoonmaken, dat ik haar ontlasting in de gaten kan houden. Pijnstillers krijgt ze zometeen sowieso, maar met de antibiotica wacht ik even aangezien ik daar mee moest stoppen als ze diarree krijgt. Lijkt me niet verstandig om haar dat nou te geven? Verder is ze goed op temperatuur en ook wel redelijk alert, dus dat is in ieder geval een goed teken.
Aanbevolen berichten