Ga naar inhoud

Welk Anti-gas middel

ornithos

Aanbevolen berichten

Die eerste ken ik niet, maar ik geloof dat Equate en Infacol beide simethicone als werkzame stof bevatten. Net als Aeropax. Dus dat is in elk geval min of meer hetzelfde?

Er zouden wel een aantal gevaren aan het "gewoon" gebruiken van simethicone zitten, het is misschien niet echt aan te raden om het te geven als je gas vermoedt, je kunt het beste toch echt zo snel mogelijk een goede dierenarts opzoeken. De één zegt dat het levens kan redden en niet schadelijk, terwijl anderen aangeven dat er in bepaalde gevallen (bijv. bij gas in de maag, en het is erg moeilijk om zelf vast te stellen waar het gas zich bevindt) echt risico's aanvast zitten.

Als je graag dingen als voorzorg in huis wil halen, zou ik in elk geval pijnstilling (Carprofen bijv.) en darmstimulerende middelen (zoals Ciseral) in huis halen. Ook die zijn beide erg belangrijk bij gas en andere darmproblemen. Maar let ook hier op, het is ontzettend belangrijk dat je konijn door een konijnkundige dierenarts gezien wordt en dat jen iet zo maar gaat prutsen met dingen.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

infacol is in Nederland nu vrij verkrijgbaar bij de drogist en da werkt prima

Equate is alleen vanuit het buitenland hier te krijgen en is een merk naam... Net als procter en gamble. ik heb bijv van Equate de paracetamol staan (komt uit Canada)

Dus eigenlijk is de naam verkeerd maar dat krijg ik niet duidelijk hier in Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

infacol is in Nederland nu vrij verkrijgbaar bij de drogist en da werkt prima

Equate is alleen vanuit het buitenland hier te krijgen en is een merk naam... Net als procter en gamble. ik heb bijv van Equate de paracetamol staan (komt uit Canada)

Dus eigenlijk is de naam verkeerd maar dat krijg ik niet duidelijk hier in Nederland

Hee, dat wist ik nog niet! Wel belangrijk om dat duidelijk te krijgen, aangezien er dan veel meer medcijnen Equate heten, dan het anti-gasmiddeltje van Equate. Het is niet best als iemand zijn konijn paracetamol geeft omdat er Equate op staat. Hoe heet het simeticone-middeltje van Equate?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Metocloral drops in huis tegen gas en die hebben goed geholpen.

Metocloral drops is een darmstimulerend middel. Omdat darmproblemen vaak veroorzaakt worden door gas, en gas vaak door darmproblemen, komen beide problemen vaak tegelijkertijd voor en zal je dus ook vaak metocloral meekrijgen als je konijn (ook) gas heeft.

Specifiek tegen gas heb je dus de middelen die werken op basis van Simeticone (Equate (maar dan dus wel het goede middel van Equate), Infacol, Ceolat, Aeropax).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Metocloral drops is een darmstimulerend middel. Omdat darmproblemen vaak veroorzaakt worden door gas, en gas vaak door darmproblemen, komen beide problemen vaak tegelijkertijd voor en zal je dus ook vaak metocloral meekrijgen als je konijn (ook) gas heeft.

Specifiek tegen gas heb je dus de middelen die werken op basis van Simeticone (Equate (maar dan dus wel het goede middel van Equate), Infacol, Ceolat, Aeropax).

Bedankt voor je uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .