ornithos Geplaatst: 22 november 2010 Delen Geplaatst: 22 november 2010 Hallo forumgenoten,Ik wil graag een anti-gas middel uit voorzorg bestellen:Er zijn zo veel middelen, en ik lees, doe dat wel, dat niet enz.Welk middel kan ik het beste kopen?- ceolat- equate- infacol Of misschien een ander middel?Bedankt alvast! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 22 november 2010 Delen Geplaatst: 22 november 2010 Bestaat er een anti-gas middel? Nog nooit van gehoord.. Is het erg nodig dan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 22 november 2010 Delen Geplaatst: 22 november 2010 (aangepast) Die eerste ken ik niet, maar ik geloof dat Equate en Infacol beide simethicone als werkzame stof bevatten. Net als Aeropax. Dus dat is in elk geval min of meer hetzelfde? Er zouden wel een aantal gevaren aan het "gewoon" gebruiken van simethicone zitten, het is misschien niet echt aan te raden om het te geven als je gas vermoedt, je kunt het beste toch echt zo snel mogelijk een goede dierenarts opzoeken. De één zegt dat het levens kan redden en niet schadelijk, terwijl anderen aangeven dat er in bepaalde gevallen (bijv. bij gas in de maag, en het is erg moeilijk om zelf vast te stellen waar het gas zich bevindt) echt risico's aanvast zitten. Als je graag dingen als voorzorg in huis wil halen, zou ik in elk geval pijnstilling (Carprofen bijv.) en darmstimulerende middelen (zoals Ciseral) in huis halen. Ook die zijn beide erg belangrijk bij gas en andere darmproblemen. Maar let ook hier op, het is ontzettend belangrijk dat je konijn door een konijnkundige dierenarts gezien wordt en dat jen iet zo maar gaat prutsen met dingen. 22 november 2010 aangepast door Dollie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soon Geplaatst: 22 november 2010 Delen Geplaatst: 22 november 2010 Ik heb hier infacol in huis, ook makkelijk verkrijgbaar bij iedere drogist als antibuikkramp middel voor baby's. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluffie&Bunny Geplaatst: 22 november 2010 Delen Geplaatst: 22 november 2010 Ik heb Metocloral drops in huis tegen gas en die hebben goed geholpen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 22 november 2010 Delen Geplaatst: 22 november 2010 Ik heb infacol in huis, daarnaast ook caprofen en cisaral. Maar echt voor noodgevallen, omdat ik 35 min naar de DA moet rijden. Ga niet zelf medicijnen uitproberen, maar altijd in overleg met je DA en/of na onderzoek van je DA. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
opvangaaenhunze Geplaatst: 22 november 2010 Delen Geplaatst: 22 november 2010 infacol is in Nederland nu vrij verkrijgbaar bij de drogist en da werkt primaEquate is alleen vanuit het buitenland hier te krijgen en is een merk naam... Net als procter en gamble. ik heb bijv van Equate de paracetamol staan (komt uit Canada)Dus eigenlijk is de naam verkeerd maar dat krijg ik niet duidelijk hier in Nederland Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ornithos Geplaatst: 23 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2010 Bedankt alvast allen! Zijn er nog meer mensen met goede ervaringen met infacol? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pechkonijn Geplaatst: 23 november 2010 Delen Geplaatst: 23 november 2010 infacol is in Nederland nu vrij verkrijgbaar bij de drogist en da werkt primaEquate is alleen vanuit het buitenland hier te krijgen en is een merk naam... Net als procter en gamble. ik heb bijv van Equate de paracetamol staan (komt uit Canada)Dus eigenlijk is de naam verkeerd maar dat krijg ik niet duidelijk hier in Nederland Hee, dat wist ik nog niet! Wel belangrijk om dat duidelijk te krijgen, aangezien er dan veel meer medcijnen Equate heten, dan het anti-gasmiddeltje van Equate. Het is niet best als iemand zijn konijn paracetamol geeft omdat er Equate op staat. Hoe heet het simeticone-middeltje van Equate? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pechkonijn Geplaatst: 23 november 2010 Delen Geplaatst: 23 november 2010 Ik heb Metocloral drops in huis tegen gas en die hebben goed geholpen.Metocloral drops is een darmstimulerend middel. Omdat darmproblemen vaak veroorzaakt worden door gas, en gas vaak door darmproblemen, komen beide problemen vaak tegelijkertijd voor en zal je dus ook vaak metocloral meekrijgen als je konijn (ook) gas heeft.Specifiek tegen gas heb je dus de middelen die werken op basis van Simeticone (Equate (maar dan dus wel het goede middel van Equate), Infacol, Ceolat, Aeropax). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 23 november 2010 Delen Geplaatst: 23 november 2010 Wat ik zo gauw kan vinden heet het "Gas-relief".. Maar er staat in elk geval ook duidelijk op de verpakking vermeldt dat het om simethicone geaat. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluffie&Bunny Geplaatst: 23 november 2010 Delen Geplaatst: 23 november 2010 Metocloral drops is een darmstimulerend middel. Omdat darmproblemen vaak veroorzaakt worden door gas, en gas vaak door darmproblemen, komen beide problemen vaak tegelijkertijd voor en zal je dus ook vaak metocloral meekrijgen als je konijn (ook) gas heeft.Specifiek tegen gas heb je dus de middelen die werken op basis van Simeticone (Equate (maar dan dus wel het goede middel van Equate), Infacol, Ceolat, Aeropax).Bedankt voor je uitleg! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pechkonijn Geplaatst: 24 november 2010 Delen Geplaatst: 24 november 2010 Wat ik zo gauw kan vinden heet het "Gas-relief".. Maar er staat in elk geval ook duidelijk op de verpakking vermeldt dat het om simethicone geaat. Bedankt! Dat is belangrijk om te weten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 24 november 2010 Delen Geplaatst: 24 november 2010 Waren volgens mij wel pillen trouwens, kan dat kloppen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pechkonijn Geplaatst: 24 november 2010 Delen Geplaatst: 24 november 2010 Ik meen me te herinneren dat konijnen.nl dat verkoopt en dat het inderdaad pillen zijn. Weet het niet zeker. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pebbles Geplaatst: 24 november 2010 Delen Geplaatst: 24 november 2010 Het webwinkeltje van Bunnybin verkoopt ook Equate...www.bunnybin.nl en het voordeel is dat je hier de konijnenopvangen mee steunt.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten