Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

het konijntje van mijn ouders ( een teddy) heeft heel de tijd dat haar blindedarm keutels aan haar buik en kont zitten geplakt. we trekken dit er zo veel mogelijk uit maar dat is ook niet echt fijn voor het beestje.

weet iemand hiervoor een oplossing, het lijkt namelijk ook wel alsof ze er niet bij kan door haar vacht...

ik weet ook zeker dat het geen diaree is, want je ruikt het gewoon:$

Geplaatst:

Vacht kortknippen? Is ze wel goed op gewicht en hoe zit het met de voeding? Ben je zeker dat het door haar vacht komt, dat ze haar BDK niet eet?

Vies is het hè :beurk:

Geplaatst:

ja zat ik ook aan te denken maar ze is zoooooooon koukluim... ik ben zo bang dat ze het dan te koud krijgt:$ ja voeding heb ik helemaal voor mijn ouders uitgestippeld en dat krijgt ze gewoon goed... ik denk ook echt dat het door haar vacht(je) komt. BEEST HEEFT EEN BOEL HAAR.

want als ze haar bdks... heeft uitgepoept...:$ en ze kan er niet bij laat ze het liggen en draait ze zich om om ze... op te eten ( BAH)

Ja echt onwijs vies!

Geplaatst:

Mijn konijn eet ze sinds een tijd ook al niet meer op, maar hij stampt ze plat op het dak van zijn huisje, heerlijk gezicht aangezien er ribbeltjes inzitten... ik ben echt iedere morgen schoon aan het boenen.

Ben ook al begonnen met het voer afwegen.. en hij eet ook al een stuk meer hooi dat deed hij ook al niet. dus ik zie het zo nog even aan of hij het weer gaat doen anders ga ik er gewoon even mee naar de dierenarts..

heb je dat als gedaan ?

Geplaatst:

Als je echt denkt dat het door haar vacht komt (en dat zou best kunnen) dan zul je daar toch wat aan moeten doen.. Misschien dat er een Angora/teddyfokker/eigenaar inde buurt zit die je eens kan helpen? Iemand die ervaring heeft met het knippen van dit soort konijnen, zodat er niet te veel af gaat.

Geplaatst:

@ amatjuh, ja en zij is volgens mij anderhalf oid

@ Isnikki ja

@ Dollie nee hier kennen ze eigenlijk bijna geen teddy.....

maar het gister haar buik zeg maar iets ingekort dus nu even kijken hoe het vandaag gaat...

Geplaatst:

Je kan, als je het er makkelijk af wilt halen, haar/zijn kont ff in lauwwarm water laten weken en met handschoenen even zachtjes het poep eraf halen. Niet trekken, dan trek je het haar uit zn kont, maar knippen of laten weken.

Je kan hooithee maken, dit helpt vaak wel. En waarschijnlijk eet ie teveel biks en te weinig hooi? Of te weinig groenvoer? Dit weet jij zelf het beste, dus je zal het even moeten uitrekenen en uit proberen waar je nijn het teveel of te weinig aan krijgt.

Suc6 ermee!

Geplaatst:

mijn Garfield (korthaar dwerg, rasloos) had vanochtend ook plakpoep, ik denk dat dit bij mij komt doordat ze teveel groente heeft gehad gister, aangezien ze ook plakpoep krijgt van veel gras

Dus we hebben net haar kontje ook schoon gemaakt, ik kijk het nog even aan.

Geplaatst:

hoi daph,

Ik weet niet of je al een oplossing had gevonden maar toch ook nog even mijn reactie..

Mijn konijn (voskonijn) heeft dit zelfde probleem..

Nu ik de buik van mijn konijntje kortknip eet ze wel haar BDK's op..

tis dus zeker de moeite waard om dit te proberen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .