kimberly86 Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 ik heb van de DA enrofloxoral drops meegekregen tegen snot.. nu heb ik snoezel sinds gister deze AB gegeven en merk ik dat hij erg last van jeuk heeft.. kan dit door de ab komen of geef ik hem perongeluk teveel? Mijn DA had het over 2,5 ml voor mijn konijn van 2,5 kilo.. moet ik hem dan 2,5 ml per dag of 2x per dag 2,5 ml geven? en met hoeveel water moet ik dit mengen?
bunny ranch chanty Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Ik zou je dierenarts even bellen.... Enrofloxoral is een antibiotica....wat je puur in de mond moet geven.Dus niet met water.De dosering die je hier noemd is niet juist! Ik ben geen dierenarts.....dus verwijs je toch naar hun...voor je vraag.Hun hebben immers dit medicijn voorgeschreven. Dit wordt normaal niet voor jeuk gegeven overigens....dan praat je vaak over mijt/schurft wat met andere middelen behandeld moet worden.suc6
Dollie Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 (aangepast) Mijn konijn van 2,1 kg moest twee keer daags 1,1 ml hebben en ik geloof dat dit de "maximale" dosering was, dus twee keer daags 2,5 lijkt me te veel! Neem inderdaad even contact met je DA op.. En Cindy, volgens mij had het konijn eerder geen jeuk.. Is de vraag juist of dat door de enrofloxoral kan komen. 19 november 2010 aangepast door Dollie
kaatje-kim Geplaatst: 19 november 2010 Geplaatst: 19 november 2010 Ik dacht dat het 0,5 ml per kg konijn was.De AB is voor snot gegeven niet voor jeuk, staat in het eerste bericht.