Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn konijn nu ongeveer 1 maandje (hij is nu 4 maandjes oud) Hij komt van een boerderij waar hij binnen in de schuur zat. Ik heb hem nu in een buitenhok waar hij een bovenhok en ren eronder heeft.

Nu merk ik de laatste dagen als hij eet dat het lijkt alsof zijn neusje vol zit. Nu had hij een klein beetje vocht onder zijn neus en wat waterige oogjes. Hij eet en drinkt even veel als normaal. Is dit het begin van snot? of kan het zijn dat het komt omdat het hij buiten zit en het bovenhok niet volledig dicht was waardoor hij in de tocht heeft gezeten?

Geplaatst:

kan beide zijn.. tocht is niet goed voor konijnen en volgens mij kunnen ze daar ook snot van krijgen (maar dat weet ik niet zeker)

verder zou ik zoiezo naar de DA gaan als je konijn uitvloeiing uit de neus en oogjes heeft.

Geplaatst:

Bedankt allemaal voor jullie reacties.. Ben bij de dierenarts geweest en het was idd snot dus mijn Snoezel heeft nu een kuurtje gehad. Heb hem ook maar verplaatst naar de schuur waar hij lekker uit wind en tocht zit. Nu moet het helemaal goedkomen met hem

Geplaatst:

Goed dat zo direct gehandeld hebt !!!

Trouwens ook dat je dierenarts het herkende...altijd fijn..

Maar ehm...nu je medicijnen hebt.......

Houdt goed in gedachten dat medicatie geven bij Snot soms best een poosje kan duren..

Dus wanneer je na de medicatieperiode nog steeds iets van niezen, uitvloeisel o.i.d merkt, je niet afwacht onder het mom: hij heeft medicijnen gehad, dus de rest zal misschien wegslijten...maar dat je aan de bel trekt...

Geplaatst:

Nu Snoezel al wat antibiotica heeft gehad merk ik dat het ademen al ietsje beter gaat en ik zie ook bijna geen witte vloei meer uit zijn neus.. alleen nu heeft ie veel last van jeuk.. zou dit door de antibiotica kunnen komen? (hij heeft enrofloxoral drops) geef ik hem teveel? Snoezel weegt 2,5 kilo..moet hij dan 2,50 ml per dag of per x krijgen?

pff wat lastig als je voor het eerst een konijn hebt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .