Froukjeweststeijn Geplaatst: 16 november 2010 Geplaatst: 16 november 2010 Hallo, 31 oktober heeft mijn konijn een nestje gekregen. Dit was gepland nestje. Ik wil graag wat fokken met mijn konijntjes, voor de hobby. Ik ben erg wijs met mijn konijnen en had het goed voorbereid. Zoals ik al aangaf, 31 oktober zag ik een prachtig toegedekt nestje liggen. 5 stuks. Mijn voedster (Nina) doet het erg goed. Ze liet me bij het nest en de konijntjes zagen er goed uit. Ik heb elke dag even kort gekeken en na 10 dagen kwam ik er achter dat 1 van de konijntjes maar 3 pootjes heeft. Het pootje zit er wel maar het lijkt net of is het afgestorven. De 'nageltjes' (tenminste daar lijkt het op) zijn zwart. Inmiddels komen de kleintjes het nestje uit en zie ik niet dat dit konijntje achter blijft. Het loopt verder goed, alleen hinkt het een beetje. Ik zou graag advies willen. Heeft één van jullie dit ook al eens gehad? Zo ja, wat hebben jullie gedaan, naar de dierenarts geweest of niet? Ook al heb je dit niet gehad, wat zouden jullie doen? Groetjes, Froukje
Niek Geplaatst: 16 november 2010 Geplaatst: 16 november 2010 Zelf heb ik geen ervaring met nestjes, maar het lijkt me verstandig om een dierenarts hier na te laten kijken. Fok je met raskonijnen?
Solfide Geplaatst: 16 november 2010 Geplaatst: 16 november 2010 Als je de regels leest dan zie je dat we hier op BB tegen pretnestjes zijn, daar valt bewust fokken ook onder.
Froukjeweststeijn Geplaatst: 16 november 2010 Auteur Geplaatst: 16 november 2010 Hallo Niek, Ik heb 2 teddy dwergen. Dit ras is nog niet officieel erkend in Nederland. Maar het is zo'n ontzettend lief ras. Ik denk dat het inderdaad verstandig is om even langs de dierenarts te gaan. Dank je wel. En Solfide, mag ik dan veronderstellen dat je voor onverwachte nestjes bent? Ik weet wat ik heb gedaan! Ik loop ergens tegen aan en vraag hulp. Is dit zo raar? Groetjes, Froukje
Ginger Geplaatst: 16 november 2010 Geplaatst: 16 november 2010 Het zijn BB regels En het na deel van teddys is dat veel mensen niet weten hoe ze moeten kammen enzWij krijgen zovaak hele jonge teddys in de opvang binnen vol met klitten enzEn ook zijn we tegen onverwachtse nestjes, maar zoals het woord al zegt, onverwachts, daar kun je dus niks aan doen....
lianne Geplaatst: 16 november 2010 Geplaatst: 16 november 2010 Beste Froukjeweststeijn, Jouw topic wordt gesloten omdat het mogelijk in strijd is met de regels van BunnyBunch. Wij staan namelijk niet achter het fokken met dierenwinkelkonijnen of andere rasloze konijnen. Je bent uiteraard wel welkom op dit forum zolang je je aan ons standpunt kunt houden. Voor de volledigheid lees hier even de regels na (link). Zoek je informatie over de verzorging van een nestje, lees dan eerst goed onze artikelen door (link), daar zal je veel informatie al kunnen vinden.Wij adviseren je om het pootje na te laten kijken door een goede, konijnkundige dierenarts.Mocht je na afloop nog met vragen zitten, kun je de zoekfunctie van het forum gebruiken en als daar ook geen antwoord te vinden is, kun je een nieuw topic starten. Wees in dit nieuwe topic zo volledig mogelijk over de situatie waarover je vraag gaat, dat geeft ons een beter inzicht in de situatie. Succes,Het moderator team van BunnyBunch
Aanbevolen berichten