Chun Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Hallo leden,Één van mijn konijnen begint haar vacht te verliezen bij de bovenkant van de nek. Wat is dit voor teken? Je ziet de huid gewoon zitten :( ... En de andere begint het denk ik ook te krijgen, ondanks dat hij lange haren heeft.Groetjes,Chun
lianne Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Dat zou best wel eens mijt kunnen zijn. Dit is te behandelen met stronghold of defancare shampoo, maar hier moet je wel even voor naar de dierenarts . http://www.medirabbit.com/NL/Huidziektes/Parasieten_ziektes/Huidmijt_nl.PDF
Chun Geplaatst: 14 november 2010 Auteur Geplaatst: 14 november 2010 Shit men... Morgen even snel de dierenarts bellen!!! Ze kunnen toch niet overlijden hé?
lianne Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Nee, maar het kan wel heel erg jeuken. Dus inderdaad even naar een goede, konijnkundige dierenarts om dit te laten bevestigen. Het kan zijn dat de mijt uit het hooi komt, dus mocht je toevallig net ander hooi hebben is het wellicht verstandig om dit weg te gooien.
Chun Geplaatst: 14 november 2010 Auteur Geplaatst: 14 november 2010 Ahaaa... Ik gebruik altijd dezelfde hooi!!! Al maanden eigenlijk.
lianne Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Dat kan, maar soms wilt er wel eens een "slechte" baal zijn waar deze beestjes in kunnen zitten.
Aanbevolen berichten