pipo Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Mijn buurmeisje wilde heel graag een konijntje van mijn nestje. Gisteren was het zover, ik heb hem bij haar gebracht en we hebben het hok klaargemaakt enz.Maar ze kwam dus bezorgd bij me, het konijntje heeft sinds gisteren nog niet gegeten en gepoept! Ik ben even wezen kijken en hij zat wel erg stilletjes.. Toen ik keek deed hij net een paar keuteltjes, dat waren de eerste van de dag. Ze zagen er wel normaal uit trouwens.Ik maak me een beetje zorgen en zij ook.. Komt het door de verandering, dat het konijntje nog moet wennen ofzo? Gisteren zat hij bij mij en was gewoon levendig, at goed... Hij krijgt ook nog gewoon hetzelfde voer, ik heb een beetje meegegeven. En volgens mij heb ik hem ook niet te vroeg bij zijn moeder weggehaald, hij is 8 weken nu.. Hij zit voorlopig nog alleen want het is een mannetje en moet eerst gecastreerd worden. Kan het zijn dat hij eenzaam is en daarom niet wil eten?
Niek Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Ik durf niet te zeggen waar het door kan komen dat het konijntje niet eet, maar als het konijn sinds gisteren niet gegeten heeft en erg stilletjes is zou ik direct naar een DA gaan, want dit is geen goed teken en erg gevaarlijk voor het konijn.
pechkonijn Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Direct naar de dierenarts! Een konijn dat niet eet is in levensgevaar en een jong konijn is extra kwetsbaar.
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 (aangepast) Geef ook een waterbak...... 8 weken? http://www.bunnybunch.nl/community/hulp-bij-onverwachte-nestjes/41974-help-dit-wel-goed.html 22 september geboren zit je er bijna 2 weken naast..... In dit geval dronk ie nog bij moeders dus... 12 november 2010 aangepast door bunny ranch chanty
Ginger Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Als je er idd 2 week naast zit, is ie dus nog maar 6 week en is het niet zo raar dat ie zo doetHet diertje hoort nog bij zn moeder te drinken Wel zou ik vandaag zeker naar een Konijnkundige Dierenarts gaan, een konijn wat 24u niet eet is in levensgevaar
Kristi G Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Ik weet de oorzaak niet! maar ga naar de DA, want als een konijn(en vooral een jong, zwak konijn) langer dan een dag niet eet, kan hij ziek worden! Meestal krijgen ze dan Trommelzucht of Gas en dat is niet altijd even gemakkelijk weg te krijgen!!!!!!!
Lianne22 Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 das niet best, als je er idd 2 weken naast zit is ook best slordig je weet zelf dat ze tot 8 weken bij mams moeten blijven. al is t konijntje wel 8 weken., echt snel naar DA gaan voor te laat kan zijn.!
pipo Geplaatst: 13 november 2010 Auteur Geplaatst: 13 november 2010 Toen ik het vorige topic maakte waren ze niet precies een week oud, ze zijn 19 september geboren. Dus heb het even nagerekend met de kalender erbij, en ze zijn morgen dus precies 8 weken oud. Vind het wel een beetje stom van mezelf dat ik het blijkbaar verkeerd berekend heb.. Hij is donderdag weggegaan, dus was hij 7 weken en een paar dagen.Gelukkig gaat het nu beter met hem, volgens mijn buurmeisje heeft hij gegeten en gepoept:mdr: Daar ben ik wel blij mee. Hij is ook niet zo stilletjes meer, als hij losloopt rent hij de hele kamer door.Ik denk dat het toch was omdat hij nog moest wennen, en omdat hij dus iets te vroeg bij zijn moeder is weggehaald.. Voel me er wel een beetje schuldig over.
ZaZa Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Ja, nou ja...Het is nu eenmaal zo...Probeer je het nog zo goed te doen, gaat het toch bijna mis...Gelukkig eet het konijntje weer... Hopelijk gaat ze er goed voor zorgen....
Joseeke Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Verandering van leefomgeving kan heel stressvol zijn voor konijnen.Kennelijk moest het nieuwe konijntje even aan alles wennen --> nieuwe omgeving, weg van mama en broers & zusjes.Het beste kun je ze de eerste dagen eventjes met rust laten, zodat ze alles kunnen verkennen op hun gemak.Natuurlijk moet je ze wel goed in de gaten houden, dat ze blijven eten, drinken & keutelen.
pechkonijn Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Ik ben blij dat het beter gaat met het konijntje, maar hoop dat er in het vervolg wel direct naar de dierenarts gegaan wordt. Een konijn dat niet eet moet altijd direct naar de dierenarts. Dat dit nu niet gebeurd is, voorspelt toch hopelijk niet dat je buurmeisje in de toekomst ook de zaak nog even aankijkt als er niet gegeten wordt?
Aanbevolen berichten