Broerkonijn Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Een mannetje kun je pas met 3,5 maanden steriliseren heb ik me laten vertellen. Bestaat er een anti-conceptie-pil voor konijnen, zodat ik tot de castratie het vrouwtje die pil kan geven ?Ik weet dat bij katten zoiets wel bestaat.
wupsie Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 ik zou het mannetje zowieso gewoon laten castreren:p veel kleinere ingreep maar zover ik weet bestaat en geen pil voor konijnen.
pechkonijn Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 ik zou het mannetje zowieso gewoon laten castreren:p veel kleinere ingreep maar zover ik weet bestaat en geen pil voor konijnen.Das ook het plan volgens mij. Het gaat om anti-conceptie totdat het mannetje gecastreerd kan worden.Ik heb nog nooit gehoord van de pil voor konijnen
wupsie Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 daar ging ik ook wel van uit maar lees de eerste zin nog maar eens, er wordt echt gesproken over sterelisatie:p
Solfide Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Ik lees dat het eerste woord steriliseren eigenlijk castreren betekend. En omdat dat pas vanaf ong. 3,5 maand mogelijk is... het vrouwtje op de pil zetten. Het zal hier dus gaan om twee jonge konijntjes vermoed ik. Die pil heet trouwens een 'aparte kooi en uitlooptijd'
Dollie Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Ik heb wel eens over zoiets gelezen geloof ik, ik ga het even op zoeken. Maar ik las het in een "lijkt me niet verstandig ivm onbekende bijwerkingen en werking is niet gegarandeerd, is je dierenarts wel konijnkundig dat ie dit aanraadt" context geloof ik dus of het een goed idee is?
Dollie Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/12225-konijnen-schijnzwanger-geen-sterilisatie-maar-pil.html Dit kan ik er zo gauw over vinden, maar dit is niet het topic dat ik bedoelde.. Dat topic was uitgebreider en bovendien was ik geen actief lid toen dit topic gemaakt is, dus dan zal ik het ook wel niet gelezen hebben..
pechkonijn Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 daar ging ik ook wel van uit maar lees de eerste zin nog maar eens, er wordt echt gesproken over sterelisatie:pJe hebt helemaal gelijk
Broerkonijn Geplaatst: 12 november 2010 Auteur Geplaatst: 12 november 2010 Eigenlijk wel gek dat zoiets niet bestaat. Immers: hoe vervelend ook: men heeft voor het eerst de werking van de anti-conceptiepil vastgesteld bij proefkonijnen. Toen zag men dat konijnen die dat toegediend kregen geen kinderen meer kregen.
Rian Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Hoe zie je dat eigenlijk voor je, zo'n konijnenpil, konijn neemt elke avond netjes een pil uit het stripje? :mdr:
Broerkonijn Geplaatst: 13 november 2010 Auteur Geplaatst: 13 november 2010 Hoe zie je dat eigenlijk voor je, zo'n konijnenpil, konijn neemt elke avond netjes een pil uit het stripje? :mdr:@Rian:Nee, zoveel menselijk begrip hebbben die konijnen ook weer niet, ze gaan ook niet zelf het hooi uit de verpakking halen; ik zal het dus zelf toedienen of in het voer mengen of .., afhankelijk hoe het loopt.
Rian Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Niet zelf het hooi uit de verpakking halen? Nou zeg... wat een lui konijn heb jij!
Wortel76 Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Bestaat er ook een 'Morning-After' pil voor konijnen? :bounce:Altijd handig voor als er eentje uitbreekt en er een gezellige avond van maakt.. Ps als je anti-conceptie pillen aan je konijn gaat geven dan ben je niet goed bij je hoofd..Al was het maar dat vrouwtje konijn aan gort ge***kt (lees: met elkander de liefde bedrijven) wordt door mannetje konijnen.
Dollie Geplaatst: 13 november 2010 Geplaatst: 13 november 2010 Dat laatste zal in dit geval vast mee vallen Wortel, als ze het rammetje met 3,5 maand laat castreren.
Bunny06 Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Pillen mogen sowieso niet gegeven worden aan konijnen dus dan moet het geprakt worden en met water ofzo aangemengd worden?Ik zou er zelf niet aan beginnen omdat er meer bijwerkingen zijn dan goed is. Wat voor de poezenpil geldt geldt ook voor konijnen, mochten daar pillen voor wezen. Bij poezen is het maar tijdelijk een goeie oplossing maar het word sterk afgeraden om ze hier langer op te houden. Ik zou, als je al 2 konijnen hebt, om ze te scheiden tot de ram gecastreerd is. Dan hoef je ze vanaf dat moment maar 2 week apart te houden en kunnen ze weer bij elkaar. Dat zou ik doen.
wupsie Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 de pil voor de poes......daar kan mn schoonmoeder over mee praten..... (die vond het zogenaamd zielig om poes te laten helpen en gaven dus ook de pil) poes was het alleen neit helemaal eens.......en spuugde de pil weer uit. resultaat: 2 keer de verassing van een nestje bij het opstaan.....dus als het al mogelijk zou zijn, zou het zoals hier boven genoemd is vloeibaar moeten zijn en dan moeten ze dus ook elk restje binnen krijgen. (succes)Wat het anders zou maken is als er een prikpil zou zijn. Maar dan heb je altijd nog de bijwerkingen. Handiger zou zijn als je ze idd gewoon scheid.
michaela23 Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Ik vind het sowieso belachelijk, de pil voor dieren. Kom op zeg, het zijn toch geen mensen (vrouwen).
zwarte panter Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Ik heb wel eens over zoiets gelezen geloof ik, ik ga het even op zoeken. Maar ik las het in een "lijkt me niet verstandig ivm onbekende bijwerkingen en werking is niet gegarandeerd, is je dierenarts wel konijnkundig dat ie dit aanraadt" context geloof ik dus of het een goed idee is?Klopt Dollie..Ik ben bijna zeker dat ik hier ooit ergens heb gereageerd op een topic hierover, kan hem alleen idd ook niet zo snel vinden met de zoekfunctie. Pillen mogen sowieso niet gegeven worden aan konijnen dus dan moet het geprakt worden en met water ofzo aangemengd worden?Ik zou er zelf niet aan beginnen omdat er meer bijwerkingen zijn dan goed is. Wat voor de poezenpil geldt geldt ook voor konijnen, mochten daar pillen voor wezen. Bij poezen is het maar tijdelijk een goeie oplossing maar het word sterk afgeraden om ze hier langer op te houden. Ik zou, als je al 2 konijnen hebt, om ze te scheiden tot de ram gecastreerd is. Dan hoef je ze vanaf dat moment maar 2 week apart te houden en kunnen ze weer bij elkaar. Dat zou ik doen.Een konijn nooit zomaar met een poes vergelijken, ook niet in dit geval.
Bunny06 Geplaatst: 14 november 2010 Geplaatst: 14 november 2010 Ik vergelijk een poes niet met een kat maar alleen de pil. Voor ons is de pil ook niet gezond en zonder bijwerkingen.Daarom zou ik het nooit geven en zou ik direct voor steriliseren gaan, mits de voedster gezond en sterk genoeg is.
Dollie Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Klopt Dollie..Ik ben bijna zeker dat ik hier ooit ergens heb gereageerd op een topic hierover, kan hem alleen idd ook niet zo snel vinden met de zoekfunctie.Dan isie van de aardbodem verdwenen, kan echt niks vinden.
Dollie Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Was dit 'm? :bounce: http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/20838-hormoonprik.html
Broerkonijn Geplaatst: 15 november 2010 Auteur Geplaatst: 15 november 2010 Conclusie: Zo'n pil bestaat niet en als hij zou bestaan is het niet goed. Leuk dat je dat hier allemaal kunt vragen met zoveel ervaren konijnendeskundigen; opmerkingen van moralisten krijg je er gratis bij :sarcastic:. Ik heb nog geen konijnen, maar bereid me alvast goed voor op hun komst. Vandaar mijn vragen.Ik had er nu juist 2 willen nemen zodat ze niet eenzaam zijn,gezelschap hebben en zoals ik in het eerste bericht had geschreven laat ik na 3,5 maanden het rammetje castreren. Te jong castreren mag niet, had ik gelezen. Dus zal ik tot die tijd zoiets moeten verzinnen als een scheiding waarbij ze elkaar toch nog kunnen zien en ruiken, maar niet kunnen bevruchten. Vanaf welke leeftijd zijn ze vruchtbaar ?
Margot Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 Rammen zijn vruchtbaar vanaf 3 maanden en voedsters zijn vanaf 3.5 à 4 maanden vruchtbaar.
wupsie Geplaatst: 15 november 2010 Geplaatst: 15 november 2010 alleen maar super goed dat je je van te voren zo goed inleest hoor!!maar een rammetje is over het algemeen met 3 maanden vruchtbaar en kan gecastreerd worden zodra de balletjes zijn ingedaald, maar niet elke DA wil dat doen met 3 maanden. een vrouwtje is met 4 maanden vruchtbaar. in theorie...... nu ken ik het verhaal van jorieke dat de voedster met 3 maanden toch al zwanger is geraakt, dus uitzonderingen zijn er natuurlijk. bij mijn beide koppelingen heb ik de konijnen ook moeten scheiden zodat ze niet bij elkaar konden, maar elkaar wel konden ruiken. nu waren ze bij mij wel gecastreerd maar had het een andere reden. ik heb een panelen ren in tweeen gedeeld. maar als ze echt willen kunnen ze dan nog bij elkaar komen. maar waarom wil je ze percee bij elkaar houden? waarom niet eerst een rammetje, laten castreren en daarna een voedstertje (van minimaal 4 maanden) halen bij de opvang en dan koppelen? wat je ook zou kunnen doen is beide bij de opvang halen en dat zij ze al voor je koppelen. het punt is als je een ongecastreerde ram naast een mooie dame zet (die hij dus kan ruiken) dat hij ontzettend gefrustreerd kan raken. Zijn puber hormoontjes zorgen ervoor dat hij niets liever wil dan het dametje dekken, maar dit kan niet door dat gaas....... hij zal dus alle capriolen uithalen om toch bij haar te kunnen komen. (hormonaal gedrag is vaak ook obsessief gedrag) een ander punt is dat elkaar wel kunnen zien er ruiken ook juist agressie op kan wekken. het grote voordeel van de konijntjes bij de opvang halen is voor jou dan dus: - je hoeft ze niet gescheiden te houden- Ram is al gecastreerd- je komt niet met 2 konijnen te zitten die elkaar niet kunnen uitstaan- je word geholpen bij het koppelen.- je weet globaal het karakter van de diertjes (met een half jaar kun je een aardig beeld hebben van hoe een konijn is omdat dan ook de hormonen aanwezig zijn, een jonger dier heeft dat nog niet) nou ja en daarnaast geef je ook nog zo'n zielig huisloos konijntje een goed te huis het nadeel voor jou is dan:-je ziet ze niet vanaf 8 weken bij jou thuis (tenzij je toch 2 jonkies neemt en ze toch gescheiden houd, want ook de opvang heeft genoeg jonge konijnen) maar goed, wat zijn die paar weken nou op een konijnen leven van een jaar of 10 (okee ik geef toe, ik heb geen van mijn dieren als baby gehad en dat vind ik stiekem toch ook wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg jammer. )
Aanbevolen berichten