FemkeEnIndy Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Deze week werden Indy haar keutels steeds maar kleiner...Nu zijn ze slijmeriger, met zo'n geel/bruin slijm errond.Ik heb gelezen dat dit kan wijzen op darmimmobiliteit en dat je echt dringend naar de dierenarts moet dan.Maar het is feestdag vandaag...Indy eet nog goed en is niet actiever of minder actief dan anders.Wat denken jullie?Ze krijgt momenteel medicatie voor EC.
Solfide Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Dierenartsen werken ook op feestdagen, bellen!
FemkeEnIndy Geplaatst: 11 november 2010 Auteur Geplaatst: 11 november 2010 Moet je dan niet meer betalen? Of hoe gaat dat?Ik wil daar nu niet moeilijk over doen maar als je weet dat dat beest me de laatste maand alleen al 1500 euro heeft gekost...
Laura1984 Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Het klinkt niet zo goed... ik zou ook toch contact opnemen met je DA! Waarschijnlijk rekenen ze wel weekend tarief, dat is meestal meer dan het normale tarief.
Solfide Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Hoe eerder je erbij bent hoe minder kans dat je langer blijft sukkelen omdat je er in een telaat stadium bij bent. Als je die kosten ook in je achterhoofd houdt dan is weekendtarief betalen de moeite wel waard. Welke feestdag is het eigenlijk vandaag dan?
FemkeEnIndy Geplaatst: 11 november 2010 Auteur Geplaatst: 11 november 2010 In Belgie is het wapenstilstand... Iedereen is met verlof vandaag! Ik heb nu de bak verschoond, zal nog eens kijken wat het doet.Als er een probleem is met haar darmen, zullen er dan enkel nog abnormale keutels komen? Of kunnen er dan nog gewone tussenzitten ook?
Solfide Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Lekker, hier is vandaag sint maarten en de opening van het carnavalsseizoen maar dat levert geen vrij op :( Van darmproblemen heb ik gelukkig geen verstand vanuit persoonlijke ervaring. Ik weet alleen op basis van andere verhalen dat darmproblemen een heleboel gevolgen kunnen hebben. Sterkte in ieder geval alvast en er komen vast nog wel wat hulpzame reacties.
FemkeEnIndy Geplaatst: 11 november 2010 Auteur Geplaatst: 11 november 2010 Ze heeft net een beetje gekeuteld...Geen slijmerige keutels meer!Nog steeds klein en met een rare vorm, maar toch al iets beter dan ervoor.Er lagen van vannacht ook heel wat normale keutels in het hok, maar ik weet niet van welk konijn die zijn...
Sascha Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Owh.. Ik dacht dat Sint Maarten echt iets typisch noord-hollands is hihi. Ik zou het sowieso nog even aankijken. Mocht ze goed eten kan je morgen ook naar de DA gaan. Eet ze niet/nauwelijks zou ik niet aan het geld denken en meteen gaan.
FemkeEnIndy Geplaatst: 11 november 2010 Auteur Geplaatst: 11 november 2010 (aangepast) Het is ook doordat ze nog zo goed eet dat ik zo twijfel wat te doen...Ze lijkt me niet echt ziek en ze moet deze week sowieso nog eens op onderzoek... Jammer dat ik mijn Cisoral Drops heb weggegeven aan de opvang... Khad ze nu toch wel even kunnen gebruiken anders! Daarom dat ik hier zo graag even aan gedachtenuitwisseling doe :-) Alvast bedankt voor de reacties! 11 november 2010 aangepast door FemkeEnIndy
Niek Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Wat was er dan met haar aan de hand dat ze afgelopen maand al 1500 euro gekost heeft?
FemkeEnIndy Geplaatst: 11 november 2010 Auteur Geplaatst: 11 november 2010 Het is gewoon het een na het ander!!Ze is gesteriliseerd omdat ze baarmoederkanker had, daarna (en nu nog denk ik) had ze een ontsteking in haar darm en vorige week begon ze om te vallen dus heb ik haar weer dringend moeten binnenbrengen bij de dierenarts. Nu wordt ze behandeld voor EC maar het is nog niet zeker dat het dat is, bloedonderzoek zou algauw moeten binnen zijn...Die heeft dus heel veel testen en foto's genomen en zo... Dat kost geld!!
Dollie Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Ik dacht dat slijm ook kan duiden op een darmontsteking. En die heeft ze (gehad) dus.. Morgen is het weer gewoon een normale dag? Dan zou ik morgen heen gaan.. Als ze nu nog steeds goed eet en levendig is dan. En wel net zo veel als normaal keutelt ongeveer.
Wizzeke Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 pfoee, idd wel heel erg vervelend als je nijn zoveel ziektes krijgt.. nog veel sterkte met haar, hopelijk komt het snel weer goed en blijft ze dan wat langer gezond!
Niek Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Jeetje dat is heel wat! Ondanks de kosten zou ik toch nog een keer met haar naar de DA gaan, want ze zal toch geholpen moeten worden. Als je dieren hebt kom je daar niet omheen.
FemkeEnIndy Geplaatst: 12 november 2010 Auteur Geplaatst: 12 november 2010 Gisteren zo veel mogelijk gedaan om haar buikje weer goed te krijgen: veel sappig eten, buikmassage, haar veel laten bewegen...Vanmorgen heb ik veel goede keutels gevonden!! (Maar ik heb natuurlijk wel twee konijnen)Vandaag was ze wel minder enthousiast bij haar eten...Ik denk inderdaad dat de darmontsteking weer de kop opsteekt: ze zit namelijk erg lang en ingespannen op haar toiletje... Blijkbaar is het probleem niet opgelost (maar de DA had me gewaarschuwd dat dit wel heel lang kon duren).Als het niet opgelost raakte wil de de DA eens met een endoscoop in de poep gaan kijken, dan moet ze weer onder verdoving :-(Dat zal dus weer een dure week worden :-(
Joseeke Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Krijg ze naast de Panacur ook een AB-kuur?Verschillende AB-kuren kunnen namelijk voor darmontsteking zorgen.Onderstaande link kwam ik tegen op internet:Darmontsteking en darmvergiftiging Mss heb je er iets aan
Aanbevolen berichten