Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In een ander topic had ik al vermeld dat mijn dames last hebben van olifantstanden... dus heb ik vandeweek de tanden van de dames laten slijpen... kostenplaatje was totaal met medicatie 280 euro.. ach als me dames maar minder last hebben..

Gisteravond om 18:00 viel het me op dat bij beide dames het eten alleen maar moeilijker ging... resultaat tanden zagen er bij beide niet goed en bloederig uit... dus ik gelijk da gebeld en om 20.00 kon ik komen,... dus ik heen en de tanden waren zo zwak geworden door het slijpen dat ze eruit moesten worden getrokken... ik mocht de volgende ochtend terugkomen om 8 uur zouden ze beide geopereerd worden maar zit bij een konijnkundige dierenarts en die zei tis wel super slecht als ze niet eten dus ik hoop dat ze nog wat binnen krijgen...

Ik zei dus gelijk dat ik het risico niet wou nemen en ze ging even bellen waar er een operatie kon plaatsvinden en om 21.30 tegen meertarief(520 euro) uiteraard zijn me nijntjes geopereerd... de hele nacht is er iemand bij gebleven... en het is super gegaan inmiddels zijn ze weer thuis en hebben babyvoeding wortel op en al wat groentes..!!

ik = happy:mdr:

Geplaatst:

Jeetje wat een geld! Van operatietarieven weet ik niet veel, en helemaal niet van operatietarieven buiten openingstijden. Maar 140 euro per konijn voor tandenslijpen vind ik wel duur. Laatst is een van mijn konijnen geholpen aan haakjes op de kiezen, en ik was ongeveer zeventig euro kwijt, meen ik me te herinneren.

Nou ja, als het maar weer goed gaat met je dieren, dat is het belangrijkste natuurlijk!

Komt het vaker voor dat tanden los gaan zitten van het slijpen? Lijkt me wat vreemd?

Geplaatst:

En ik al denken dat mijn dierenarts duur was...

Ik was inderdaad ook rond de 70 euro kwijt dacht ik voor het weg laten halen van haakjes.

Goed dat je zo alert was en meteen actie hebt ondernomen. Maar zou het ook niet een nachtje hebben gekund met dwangvoeding ter overbrugging, zodat je vandaag tegen normaal tarief ze had kunnen laten helpen?

Achja het is nu toch al gebeurt.

Krijgen ze dan ook antibiotica bij tanden trekken of niet? (uit nieuwsgierigheid, heb er zelf geen ervaring mee)

Geplaatst:

Ja ik heb antibiotica gekregen..., zal zo is ff kijken hoe het heet...

Ja was 2 keer buiten normale tijd om.., ik had misschien wel kunnen wachten maar ze waren helemaal uit hun hum.. ik vond het gewoon erg eng... en ze hadden al heel slecht gegeten die dag...

De dierenarts zei ook dat hun gebit heel slecht is...

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .