Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoihoi,

In de ren van Ko en Nijn staan 3 stukken boomstam waar ze graag rond rennen, op zitten en aan knagen, maar met dit natte weer de laatste weken heb ik ontdekt dat er een soort wit-roze schimmelachtig iets op komt te zitten. Aangezien ze aan die boomstammetjes knagen heb ik wel schrik dat ze er ziek van zouden worden. Zijn er manieren om ervoor te zorgen dat die schimmel weg gaat en weg blijft? Of moet ik het drastischer oplossen door hun geliefde boomstammetjes uit de ren te halen?

Groetjes!

Geplaatst:

hey,

bij mij zit er wel eens een soort schimmel op ons houten tunneltje. Ik maak het dan altijd schoon met een veger. Je kan ook als dit niet werkt 1 voor 1 de stukken uit het hok halen en ze dan goed laten drogen. Of het schadelijk is weet ik niet, maar er is vast wel iemand die het wel weet.

groetjes

Geplaatst:

Dankje voor de reactie. Ik hoop echt dat iemand raad weet. Ben net nog bij de nijnen geweest en dr zat alleen maar meer op. Heb het er weer zoveel mogelijk proberen afhalen maar elke keer erna is het er meer.

Groetjes

Geplaatst:

Ik vind de foto met de schimmel niet tussen je foto's.

Een tijdje geleden heb ik een schimmel op het gras gehad, dus had ik ook schrik om de konijntjes op het gras te laten. Ben toen iets gaan halen bij een tuincentrum tegen schimmel, en heb dat op het gras gesproeid. Dan heb ik 2 weken gewacht, alle schimmel was weg en 2 weken was genoeg om ook het product helemaal te laten verdwijnen en konden ze terug op het gras.

Misschien boomstammetjes eruit halen, even afborstelen en een product gaan halen bij een tuincentrum (neem een stukje van de schimmel mee, hopelijk weten ze daar wat het is), boomstammetjes behandelen, lang genoeg buiten laten staan zodat het product verdwenen is en dan boomstammetjes terug zetten?

Geplaatst:

Lijkt me een goed idee om ze te behandelen. Heb net bij het schoonmaken van de ren even geprobeerd ze op te heffen maar ze hebben gewoonweg wortels gekregen xD Ik ga hier even een sterke man zoeken die ze uit de grond krijgt. Hopelijk vind ik een goep product, en anders zal het zoeken worden naar een alternatief.

Bedankt voor de reactie!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .