_x_Catherine_x_ Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Hoi BB'ers, Ik merk op de Toby erg vaak moet niezen. Daarnet zag ik dat zijn neusje vuil was en er wit spul uitkwam. Niet veel, maar toch...Zijn oogjes zien er goed uit, daar is geen viezigheid te zien ook niet aan zijn pootjes.Maar telkens hij niest komt er was wit spul uit zijn neusje. Moet ik dit in het oog houden of moet ik er gelijk toch mee naar de dierenarts? Hij schijnt zich wel kiplekker te voelen want huppeld en springt in het rond.Ook zijn eetlust is nog optimaal. Graag jullie reactie/mening want ben toch wat bezorgd.
Lianne22 Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 hmm ik zou er mee naar de DA gaan.. een konijn met snot hoeft zich ook niet ziek te gedragen zeker niet als t beginnend is, maar snot kan lastig te behandelen zijn dus zorg dat je er optijd bij bent.
Laura1984 Geplaatst: 9 november 2010 Geplaatst: 9 november 2010 Ik sluit me bij Lianne aanl; ik zou z.s.m. naar de DA gaan. Dit klinkt echt als snot. Nijn heeft ook snot gehad, wel een paar maanden en heeft zich helemaal niet ziek gedragen. Hoe sneller je er bij bent hoe beter te behandelen.
_x_Catherine_x_ Geplaatst: 9 november 2010 Auteur Geplaatst: 9 november 2010 het rare is dat er nu weer helemaal niets te zien is aan zijn neusje... Ik wacht af tot morgen... als ik morgen nog viezigheid zie aan zijn neusje dan ga ik gelijk eventjes langs de DA.
_x_Catherine_x_ Geplaatst: 10 november 2010 Auteur Geplaatst: 10 november 2010 Ik heb wat zitten lezen over "snot" bij konijnen en vraag mij het volgende af: Er staat overal dat het een 'etterachtige' vloeistof is die uit het neusje loopt.Bij Toby is het zeg maar een kleine snottebel-achtig iets dat ik soms uit zijn neusje zie... maar meestal is het proper.Is dit hetzelfde als bij snot?? Ik denk anders met hem vrijdag is langs de dierenkliniek te gaan...
Laura1984 Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 Het klinkt wel als snot, ja.Denk dat het goed is om snel naar een DA te gaan.
_x_Catherine_x_ Geplaatst: 10 november 2010 Auteur Geplaatst: 10 november 2010 Kan dit nog wachten tot vrijdag? Morgen is het namelijk een feestdag en ik vrees dat er dan niet echt een DA beschikbaar gaat zijn ... tenzij je natuurlijk naar ééntje met wachtdienst gaat ofzo...
Lianne22 Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 ik zou niet lang ermee wachten, het klinkt idd als snot. snot kan ook een doorzichtige uitvloeiing uit de neus hebben. daarnaast is t besmettelijk voor andere konijnen en nogmaals lastig te behandelen.. wees er optijd bij.en idd op t net staat veel etterige uitvloeiing maar dit hoeft dus niet. er zijn ook gevallen zonder uitvloeiing in beginnende stadia. of doorzichtige uitvloeiing zoals ik al zei.
_x_Catherine_x_ Geplaatst: 12 november 2010 Auteur Geplaatst: 12 november 2010 Deze morgen ben ik bij de DA op bezoek geweest en ja hoor... het is nog niet erg, maar toch het begin van "snot". :yes:Toby heeft een spuitje met AB gekregen en ik mag vanaf morgen starten met een kuur van 14dagen AB om te beginnen en moet dan terug op controle gaan. Volgens de DA is het toedienen van AB bij konijntjes niet moeilijk, dus ben ik benieuwd hoe we het er vanaf gaan brengen :whistle2: Ik heb ineens een volledige checkup laten doen en hij is inorde! Geen problemen met de tandjes en hij weegt momenteel 1.250kg (3maand oud). Toch blij dat ik gegaan ben!
Laura1984 Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 Goed dat je gegaan bent! Welke AB heb je gekregen?Mijn ervaring met het gevan van AB is, van de tijd dat Nijn snot had, dat hij de ene soort goed in nam, maar andere juist niet. Eén van de AB kuren die hij had, smaakte volgens de DA naar banaan, die ging er dan ok prima in. De andere was wat meer stroperig, dat was wat lastiger.
_x_Catherine_x_ Geplaatst: 12 november 2010 Auteur Geplaatst: 12 november 2010 Ze heeft mij 'Baytril 2,5%' meegegeven. Daarvan moet ik 0,25ml optrekken in een spuitje.
_x_Catherine_x_ Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 Ik heb vrijdagavond zijn laatste dosis AB gegeven, maar ik merk dat hij nog steeds zo'n rare geluidjes maakt.Het zijn zo'n "zoemende" geluidjes en dat maakt hij vooral als hij opgewekt is of als hij komt aangerent... Is dit een normaal geluid dat konijntjes maken als ze opgewonden zijn of zou dit erop kunnen wijzen dat hij nog niet echt genezen is? Van zijn loopneusje is af vanaf, daarvan heb ik niets meer gemerkt... het zijn enkel jah die geluidjes!
Lianne22 Geplaatst: 28 november 2010 Geplaatst: 28 november 2010 zoemende geluidjes hoeven niet perse te betekenen dat er iets mis is, konijnen kunnen ook grommen als ze boos zijn of iets niet prettig vinden. of een soort brommend geluid maken vooral als ze ''hitsig'' zijn haha.want komt dat geluidje door het zwaar of raar ademen denk je en is t constant? zo niet denk ik dat je op de goede weg bent!
_x_Catherine_x_ Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Geplaatst: 28 november 2010 Hoi Lianne, Nee, ik merk dat geluidje enkel op als hij opgewekt is laat maar zeggen.Als hij bijvoorbeeld mag rondhuppelen dan hoor ik het ook... Daarnet gaf ik hem nog wat groenvoer en als hij dan komt aangelopen dan begint hij weer zo te "zoemen" net een klein bij'tje.Tijdens het eten maakt hij ook geluidjes...
Aanbevolen berichten