Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dolly heeft een flinke ooronsteking, de binnenkant van haar oor is vuurrood en ze heeft veel pijn. Ik heb een afspraak om 6 uur bij de DA maar die is niet zo KK. Weet iemand wat je bij ooronsteking voorgeschreven krijgt bij de KKDA? En pijnstilling, ook voor de komende dagen, waar kan ik naar vragen? Ik hoop maar dat het nog niet in haar hersenen zit, ze eet wel dapper witlof maar verder niet. Help!

Geplaatst:

Pijnstilling is heel belangrijk!

Een konijn met pijn kan stoppen met eten, terwijl het juist heel belangrijk is dat de darmpjes opgang blijven.

Naast de pijnstilling moet je ook een antibiotica-kuur meekrijgen.

Maar niet alle AB's zijn geschikt voor konijnen.

1 een goede AB is bijv. Enrofloxoal Drops, maar ik weet niet of deze ook wordt ingezet bij oorontsteking.

Hoe weet je zo zeker dat jouw konijn oorontsteking heeft? Is dit al onderzocht?

Mijn advies is toch om naar een goede KKDA te gaan.

Verkeerde medicatie kan vervelende gevolgen hebben voor je konijn.

Geplaatst:

Nou omdat ik niet aan haar oor mag komen en als ik erin kijk, is het vuurrood. Het is denk ik geen EC, ze staat nog recht. Ze eet ook nog wel, tenminste tijm, zonnebloempitten en witlof. Ik ga over een klein uurtje, dus dan hoor ik het wel. Ik hoop maar dat ze erbovenop komt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .