vosjes Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 hoi allemaalafgelopen donderdag ben ik met fluffy naar de da gegaan omdathij een dag niets meer had gegetenik kon gelukkig donderdagmorgen gelijk komende da heeft het buikje gevoelten voelde een knobbel maar ze konden het nietthuis brengen wat het nou was dus hebben ze een foto gemaaktmaar konden niks zien dus toen een echo maar daar was ook niks te ziendus fluffy achter gelaten bij de da maar ze zouden bellen als ze meer wistentoen na anderhalf uur kreeg ik telefoon dat het beter was om hem te laten in slapenomdat zijn darmen door de verstopping aan het afsterven waren en hij had maar 10%kans op leven als we hem daar aan lieten helpen en hij levende dan met heel veel pijn
Amatjuh Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 (aangepast) Hoe hebben ze vastgesteld dat zijn darmen aan het afsterven zijn dan?Dit is allemaal op donderdag gebeurt, is je konijntje nu ingeslapen dan?Is je dierenarts wel konijnkundig? http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.htmlEen verstopping is normaal gesproken redelijk goed te behandelen en daar heb je al die dure foto's en echo's niet voor nodig, maar een stethoscoop om naar de darmen te luisteren. 7 november 2010 aangepast door Amatjuh
vosjes Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Geplaatst: 7 november 2010 ja het een konijnkundig de tweesprong in borne overijssel ze hebben alles geprobeert met mijn fluf ze hebben hem onder narcose open gehaalt en toen konden ze dat zien maar in april heeft hij ook een verstopping gehad dat is wel weer goed gekomenen donderdag konden ze mij ook vertellen dat zijn bekje ook scheef was en dat had hij ook nooit dus ik weet niet precies wat er gebeurt is in die nacht ik heb nu alleen mijn voedster nog die heeft helemaal niks kern gezond
Amatjuh Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Oei dat klinkt allemaal niet zo best. Een operatie op zo'n kritiek punt slaagt eigenlijk bijna nooit bij een konijn.Had hij dan al zo lang verstopping dat zijn darm is gaan afsterven of hoe moet ik het zien? Wat bedoel je precies met een scheef bekje? Scheven kaken?
Amatjuh Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Oei dat klinkt allemaal niet zo best. Een operatie op zo'n kritiek punt slaagt eigenlijk bijna nooit bij een konijn.Had hij dan al zo lang verstopping dat zijn darm is gaan afsterven of hoe moet ik het zien? Wat bedoel je precies met een scheef bekje? Scheven kaken?
vosjes Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Geplaatst: 7 november 2010 ja scheve kaken en hij had iets laasts van haakjes door dat hij toen niks heeft gegetenwe kwamen er donderdag morgen achter dat hij ziek wasomdat hij normaal gelijk op het voer af komt en donderdag niet dusde darmen waren al blauw /paars en poreus ja de da stond er zelf ook raar van te kijken maar dit is heel zeldzaam bij konijnenecht zo zielig je hoorde hem knarsetanden van de pijn
Niek Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Dus als ik het goed begrijp heb je Fluffie donderdag naar de DA gebracht en die dag is hij ook direct ingeslapen? Dat is wel heftig, want daar ga je niet direct vanuit bij een darmverstopping. Veel sterkte!
Amatjuh Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Een scheve kaak kan niet plotseling zijn ontstaan. Wel kan door de scheve kaak dat de kiezen niet goed afslijten en hij haakjes krijgt en daar door niet meer eet.Kan me voorstellen dat het geen prettige ervaring was om je konijn zo te zien.
vosjes Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Geplaatst: 7 november 2010 nee het was zeker niet prettig maar het was ook allemaalonverwachts we gingen hier echt niet van uit omdat ze bijna nooit ziek zijnmaar ik was er zelf wel bij dat de da hem het laaste spuitje gaaf en 2 minuten voor dat ik weer terug was bij de da was hij nog onder narcoseen toen ik er was kwam hij bij net of hij afscheid wou nemen en mij nog even wou zienik ben zelf de heledag van slag geweest heel veel huilen en 6x overgeven door het hele gebeuren
vosjes Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Geplaatst: 7 november 2010 ik weet niet of konijnen een hartinfarct of iets in die geest kunnenkrijgen maar daar had ik nog met mijn vriend over hij zegt ook als het kan misschien is dat ook wel gebeurt
bunny ranch chanty Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Een darm verstopping ontstaat niet in een dag....als hij stopt met eten en keutelen dan is er minimaal 6 dagen eerder al wat aan de hand geweest. Vaak komt het door te weing vocht( kapotte drinkfles) of stres stoppen met eten en drinken.Als een konijn stopt met eten keutelde nog 3 dagen voor de darmen leeg zijn.
vosjes Geplaatst: 8 november 2010 Auteur Geplaatst: 8 november 2010 misschien is er al eerder wat aan de hand geweest maar dat hebben we niet gemerkt omdat hij wel gewoon ging etenen rondjes rennen door de kamer en hij ging ook steeds lekker lang uit liggendus hoe kun je dan zien dat het konijn ziek is en water drinken deed hij ook gewoonmaar het blijft moeilijk om te achterhalen wat er nou allemaal gebeurt is
Boseetje Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 heel veel sterkte met het verlies! sjonge wat heftig zeg... vind het wel moeilijk om dit soort topics te lezen maar ben wel gelijk bewust van dat je erg moet genieten van het moment met konijnen... ze zijn best kwetsbaar!
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 november 2010 Geplaatst: 12 november 2010 misschien is er al eerder wat aan de hand geweest maar dat hebben we niet gemerkt omdat hij wel gewoon ging etenen rondjes rennen door de kamer en hij ging ook steeds lekker lang uit liggendus hoe kun je dan zien dat het konijn ziek is en water drinken deed hij ook gewoonmaar het blijft moeilijk om te achterhalen wat er nou allemaal gebeurt is Dit is een nadeel van 2 konijntjes samen dan kun je niet goed zien wat de een en de ander drinkt en of eet.Als ze stoppen met eten is de pijn en de verstopping al dus danig ernstig.Om verstopping te voorkomen is groen voeren naast de bix wel een geweldig middel en goed voor de darmen. Ik had er van de week toevallig een van een trio die niet kwam eten. Dan gaan hier gelijk de alarmbellen rinkelen.Ook groen ging er niet in, gelijk met behandelen intensief begonen ( medicatie), gelukkig kan ze het nog na vertellen.
vosjes Geplaatst: 19 november 2010 Auteur Geplaatst: 19 november 2010 ja als het hier weer gebeurt dan ga ik ookgelijk bellen naar de da maar jij hebt gelukt gehad dat je nijn het na kan vertellen
Aanbevolen berichten