Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal,

ik heb sindskort 2 dwergkonijntjes.

eerst had ik boelie en daarna kwam snuitje erbij

boelie rende niet weg en was eigenlijk al meteen gewend, ze bleef rustig bij ons zitten enz.

ik had haar de eerste dag dat ze bij ons was spitskook gegeven, ik wist toen niet dat het niet mocht. het was wel heel weinig, toen er een belletje ging rinkelen.

in ieder geval volgende dag kwam snuitje erbij en ze waren hele tijd leuk aan t spelen enz.

nu is het zo dat boelie nu weg rent als ik in de buurt kom, ze verstopt zich, ook al is ze uit de kooi, ze blijft weglopen of ze gaat achter de kooi zich verstoppen.

haar oren zijn KOUD!

wat moet ik doen? en wat zou ze kunnen hebben? ik krijg haar ook niet bij mij, ze blijft trappelen en ik ben zooooooo bang haar pijn te doen

dus aub help me!

Geplaatst:

hmm, denk je echt dayt ze ziek is?

of heeft ze gewoon geen zin om opgepakt te worden.

en ik weet niet zeker, maar weet niet of als je een beetje geeft je konijn meteen ziek wordt.

is boelie ene vvoedster en snuitje een exram?

het kan ook zijn als bv snuitje nog niet gecastreerd is dat hij wil rijden, en dat boelie daar geen zin in heeft

Geplaatst:

sorry ik kan er niet echt uit opmaken wat z dus makeert, alleen de koude oren (amatjuh zegt dus als het kuiltje maar warm is) en ze rent weg, doen d emijne ook dan willen ze geaaid worden en de volgende dag moeten ze niks van me hebben.

en waarom denk je dat ze ziek is?

en wat zijn de geslachten

sorry voor de vele vragen:$

succes

Geplaatst:

en nog iets

de drinkbeker kunnen ze niet uit drinken

had al banaan opgedaan, dan likken ze de banaan weg, maar drinken doen ze niet

ik heb water voor hun in een bakje maar ik weet dat dat onhygienisch is

miss moet ik andere drinkbeker?

Geplaatst:

ow zie net dat we tegelijk poste

nou weet niet of het onhygienisch is, lees ook vaak dat vele voorkeur geven aan een bakje, gewoongoed schoonhouden

misschien weten z eniet hoe het werkt?

moet je als ze ervoorstaan zachtjes in knijpen

Geplaatst:

geef niet voor de vragen, ik heb zelf weinig ervaring met konijnen

mijn man daarentegen weer wel

de konijntjes hebben we gehad

boelie had ik eerst gekregen, nou ik kon niet opmaken of het nou een vrouwtjuh of mannetjuh is, dus ik dacht eerst een vrouwtjuh

toen snuitje erbij kwam hoorde ik dat boelie toch een mannetjuh is

maar ik ben gewend te zeggen dat het een ze is en een haar

maar mijn man had ook nog gekeken en we konden het toch niet zien

bij eerste bezoek aan dierenarts ga ik dat wel eventjes vragen

hihi

Geplaatst:

oke, dat spitskool, ik dnek niet dat dat kwaad kan, maar weet zelf niet misschien kun je even bij de zoekfuctie intikken

koude oren, zoals amatjuh zei is het tussen de oren (denk dat ze bedoeld op het hoofd een goede temperatuur.)

en het gedrag denk dat het komt door het geslacht van beide.

ik ben bang dat je beter een van je rammetjes dan zal moeten laten castreren en voor allebei en vrouwtje zoekt, bv bij opvang, daar willen ze misschien ook wel je rammen castreren, is vaak stuk goedkoper

veel liefs

Geplaatst:

Aangezien je niet zeker weet welke geslachten de konijnen hebben ga ik er vanuit dat ze nog erg jong zijn? Ik zou het toch maar snel laten nakijken door een DA, want konijnen kunnen al op jonge leeftijd jongen krijgen, dus zou er toch mee oppassen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .