boelie en snuitje Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 hallo allemaal, ik heb sindskort 2 dwergkonijntjes. eerst had ik boelie en daarna kwam snuitje erbij boelie rende niet weg en was eigenlijk al meteen gewend, ze bleef rustig bij ons zitten enz. ik had haar de eerste dag dat ze bij ons was spitskook gegeven, ik wist toen niet dat het niet mocht. het was wel heel weinig, toen er een belletje ging rinkelen. in ieder geval volgende dag kwam snuitje erbij en ze waren hele tijd leuk aan t spelen enz. nu is het zo dat boelie nu weg rent als ik in de buurt kom, ze verstopt zich, ook al is ze uit de kooi, ze blijft weglopen of ze gaat achter de kooi zich verstoppen.haar oren zijn KOUD! wat moet ik doen? en wat zou ze kunnen hebben? ik krijg haar ook niet bij mij, ze blijft trappelen en ik ben zooooooo bang haar pijn te doen dus aub help me!
roomie Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 hmm, denk je echt dayt ze ziek is?of heeft ze gewoon geen zin om opgepakt te worden.en ik weet niet zeker, maar weet niet of als je een beetje geeft je konijn meteen ziek wordt.is boelie ene vvoedster en snuitje een exram?het kan ook zijn als bv snuitje nog niet gecastreerd is dat hij wil rijden, en dat boelie daar geen zin in heeft
boelie en snuitje Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 ja ik denk wel dat ze echt ziek is, want eerste dag met snuitje ging heel goedmaar nu niet meeren die koude oren dan? snuitjes oren zijn wel gewoon op temperatuur van boeli zijn ze echt ijskoud
Amatjuh Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 koude oren is op zich niet zo erg volgens mij, als het kuiltje tussen de oren maar warm is. Neem aan dat je konijnen buiten zitten?
boelie en snuitje Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 nee ze zitten binnenik heb haar zojuist een peentje gegeven, ze kwam toen wel aangehold
roomie Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 sorry ik kan er niet echt uit opmaken wat z dus makeert, alleen de koude oren (amatjuh zegt dus als het kuiltje maar warm is) en ze rent weg, doen d emijne ook dan willen ze geaaid worden en de volgende dag moeten ze niks van me hebben. en waarom denk je dat ze ziek is?en wat zijn de geslachtensorry voor de vele vragen:$ succes
boelie en snuitje Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 en nog ietsde drinkbeker kunnen ze niet uit drinkenhad al banaan opgedaan, dan likken ze de banaan weg, maar drinken doen ze nietik heb water voor hun in een bakje maar ik weet dat dat onhygienisch ismiss moet ik andere drinkbeker?
roomie Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 ow zie net dat we tegelijk postenou weet niet of het onhygienisch is, lees ook vaak dat vele voorkeur geven aan een bakje, gewoongoed schoonhouden misschien weten z eniet hoe het werkt?moet je als ze ervoorstaan zachtjes in knijpen
boelie en snuitje Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 geef niet voor de vragen, ik heb zelf weinig ervaring met konijnenmijn man daarentegen weer welde konijntjes hebben we gehadboelie had ik eerst gekregen, nou ik kon niet opmaken of het nou een vrouwtjuh of mannetjuh is, dus ik dacht eerst een vrouwtjuhtoen snuitje erbij kwam hoorde ik dat boelie toch een mannetjuh ismaar ik ben gewend te zeggen dat het een ze is en een haar maar mijn man had ook nog gekeken en we konden het toch niet zienbij eerste bezoek aan dierenarts ga ik dat wel eventjes vragenhihi
boelie en snuitje Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 hebik gedaan dat knijpendruppelende water drinken ze wel, maar om zelf te drinken doen ze niet
roomie Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 dus het zijn 2 mannetjes?dan denk ik dat boelie misschien bang is voor snuitje en waarom denk je dat die ziek is?
boelie en snuitje Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 ja het kan ook zijn dat ie bang isik kijk nog wel eventjes als het niet beter gaat haal ik ze uit elkaarals het dan beter gaat dan weet ik dat ie bang is
roomie Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 oke, zitten ze achter elkaar aanmaar nog steeds de vraag waarom denk je dat ie ziek is?ik kan anmelijk geen aanwijzing vinden:$
boelie en snuitje Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 omdat ze (hij) zich anders gedraagt en koude oren heeft en spitskool op heeft
roomie Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 oke, dat spitskool, ik dnek niet dat dat kwaad kan, maar weet zelf niet misschien kun je even bij de zoekfuctie intikkenkoude oren, zoals amatjuh zei is het tussen de oren (denk dat ze bedoeld op het hoofd een goede temperatuur.)en het gedrag denk dat het komt door het geslacht van beide.ik ben bang dat je beter een van je rammetjes dan zal moeten laten castreren en voor allebei en vrouwtje zoekt, bv bij opvang, daar willen ze misschien ook wel je rammen castreren, is vaak stuk goedkoperveel liefs
Niek Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Aangezien je niet zeker weet welke geslachten de konijnen hebben ga ik er vanuit dat ze nog erg jong zijn? Ik zou het toch maar snel laten nakijken door een DA, want konijnen kunnen al op jonge leeftijd jongen krijgen, dus zou er toch mee oppassen.
Amatjuh Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Hoe oud zijn je konijnen? Misschien is de voedster wel zwanger en reageert ze daarom zo?
Aanbevolen berichten