Puppynijn Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Hoi! heb ik weer, net nijn gewassen (vieze kont :beurk:) zie ik dat een van haar nagels van haar voorpoot dwars erop staat en het bloed een beetje. Niet heel erg en ik weet niet wanneer het begonnen is. Ze zit binnen op haar eigen kleed, dus ze loopt niet in de modder ofzo. Ik weet op zich wat ik bij een gebroken nagel/ontbrekende nagel moet doen: Schoon houden, gaasje ertegen en in de gaten houden. Maar dan, moet ik die nagel eraf trekken? Hij zit nog vast namelijk. Kan me zo indenken dat dat wel irritant is voor nijn.thanks!
Amatjuh Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Niet er aftrekken!! Er af knippen! En wel met een speciaal schaartje en geen mensennagelschaar of gewone schaar.Heeft je konijn dan zo'n lange nagels? Het is niet echt normaal dat er een paar nagels dwars erop staan namelijk.Let wel op dat je niet in het leven knipt, dan gaat het weer bloeden.
Puppynijn Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 Nee, ze heeft niet zulke lange nagels, maar is blijkbaar met haar nagel ergens achter blijven hangen, dus die is nu gescheurd/dwars. Net zoals je zelf wel eens hebt dat je nagel dubbel klapt. Het is dus maar één nagel die dwars staat. Ik kan niet goed zien of ie nou is afgescheurd met teen (vinger?) eraan vast of dat de nagel dwars op de teen gescheurd is.
Puppynijn Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 Even gevoeld (nou ja, Eric, ik had haar vast) het is echt de nagel die dwars staat, haar duim is niet mee afgescheurd van de poot.Kan alleen niet de nagel terug duwen, daar zit ie te vast voor. Het is echt zo'n hoek van 90 graden waarin hij staat.
Puppynijn Geplaatst: 8 november 2010 Auteur Geplaatst: 8 november 2010 dat ga ik niet doen, de nagel is zo kort dat ik dan in het leven knip. Zo te voelen heeft ze misschien toch haar duim gebroken, maar ze beweegt niet als ik eraan zit en ik kan het gewoon aanraken. ze komt nog steeds heel veel knuffelen en huppelt veel rond. Over een week is het inentingenrondje, dus dan gaan we toch langs de DA, kan die meteen even kijken. Uiteraard, als ik het idee krijg dat ze er toch last van heeft gaan we eerder
Margot Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 vaak laten dieren het ook niet merken als ze pijn hebben. Ik ken iemand die had een konijn met een gebroken schouder, en iemand anders zijn konijn had een gebroken kaak en ze merkte niks aan het beestje! Hij liep en at gewoon! Pas heel veel later toen de konijnen voor een onderzoek werden gefotografeerd zagen ze de breuk!
Aanbevolen berichten