Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, ik heb een konijn, maar vanochtend ging ik naar ze toe en toen zag ik dat het onder het oogje helemaal nat was. Ik twijfelde tussen een traanoog of dat ze gwn tegen de fles is aangelopen. Ze gaat ook veel in haar wc zitten en niest af en toe, vooral na het drinken. Ik schrok hier wel van. Ik heb het oogje en eromheen schoongemaakt met een natte tissue en ik heb ze 1 theelepeltje Critical Care poeder, gemengd met water gegeven. Weet iemand wat ik hiermee moet???? en als het ligt aan de koud/vochtigheid, wat ik weleens heb gelezen, hoe kan ik dan zorgen dat het warmer en minder vochtig wordt?:$

Geplaatst:

Een konijn wordt niet verkouden

Je moet wel zorgen dat hij niet op de tocht zit

Dat hij een goed plekje heeft om droog en uit de wind te zitten

Het kan zijn dat hij snot heeft dan moet je toch naar de dierenarts

En stro maakt het wel warmer voor ze maar echt koud is het nu nog niet natuurlijk

Als je dierenarts zaterdags ook een spreekuur heeft zou ik overwegen om even te gaan

Je zou nog wel meer reacties krijgen

Geplaatst:

ik zou er ook mee naar de DA gaan.. als je konijn idd veel niest en traan oog kan t snot zijn en dat kan lastig te behandelen zijn. zaak om er op tijd bij te zijn, zekeren voor t on zekeren

Geplaatst:

Is haar neusje wel schoon?

Ben je pas geleden van bodembedekking of hooi gewisseld (kan dit meer stoffig zijn)?

Heeft je konijn een plaats waar ze door kan zitten en uit de wind?

Gaat ze echt vaker dan normaal naar haar wc?

Ik zou het even in de gaten houden, als ze zich echt anders gaat gedragen, dan even je DA bellen, en anders als je na het weekend geen verbetering ziet met het niezen, dan even langs je DA gaan. Hij kan dan een kweekje maken om te kijken of ze snot heeft (zo ja, dan kun je er beter z.s.m. bij zijn omdat het dan beter te behandelen is), of omdat het misschien om iets anders gaan. Een nat oogje kan bijv. ook wijzen op een irritatie o.i.d.

Geplaatst:

Ja, tot nu toe eet ze nog goed, ik hat wel gehoord van een of ander traanbuisontsteking ofzo!? Dan drukken de tanden tegen het traanbuisje zodat het buisje verstopt raakt en het oogje gaat tranen!?

Geplaatst:

Ja, we hebben een da van pluimvee, kleine en grote dieren. Daar kunnen we wel ff heengaan. Ik ga zo eerst wel ff kijken hoe het met het oogje is, want gisteravond had ze volgens mij geen traanoogje meer.

Geplaatst:

Hallo, de dierenarts is niet meer nodig!!!! Het traanoogje is over, maar als het terugkomt gaan we meteen naar de dierenarts! Je hoeft hierop dus niet meer te reageren, want het is al opgelost!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .