meis1982 Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Hallo allemaal, Ik heb even een vraagje. Ik vind sinds gisteren ongelooflijk veel blindedarmkeutels in het hok. Nu las ik dat het kan dat ze teveel biks krijgen. Ze krijgen onbeperkt, omdat ik las dat dat tot een bepaalde leeftijd het beste is (ze zijn pas 11 weekjes). Toch minderen met biks of is dat niet verstandig?
Dollie Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Ik denk dat ik het nog even zou aankijken, 't is pas sinds gisteren.. Wie weet is het morgen weer klaar. En anders slechts een beetje verminderen, ik zou dan eens kijken hoeveel ze per dag eten (dus een volle bak afwegen en de volgende dag wegen hoeveel er nog in zit, of alles wat je er bij moet doen afwegen, zodat je precies weet hoeveel gram ze eten) en dan iets minder dan dat doen. Maar in hoeverre geef je nu onbeperkt? Staat er de hele dag een volle bak, of geef je ze gewoon een hele ruime portie ofzo? Ik heb ook een kleintje die nog in de groei is, omdat zij bij mijn grote konijnen zit kan ik sowieso niet echt onbeperkt geven en ik ben daar persoonlijk ook niet zo'n fan van, als een konijn dehele dag een bak biks heeft staan zal hij/zij in de meeste gevallen minder hooi eten. Pip zal ongeveer 1500 gram gaan wegen, ze krijgt nu samen met mijn twee groten 50 gram SS, een bakje gedroogde kruiden en zo'n 600 à 800 gram groente. Daarnaast haal ik haar elke avond er tussenuit en dan loopt ze een uur, twee uur op mijn kamer en mag ze zo veel SS eten als ze wil. Meestal eet ze tussen de 20 en 30 gram. Ze groeit nog steeds goed, maar eet ook gewoon goed hooi. BDK heb ik van haar nog nooit gevonden.
meis1982 Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 (aangepast) er staat de hele dag een volle bak en ben nu beetje bij beetje groenvoer aan het opbouwen (het postzegelformaat verhaal en tot nu toe peterselie, witlof en brocolli, maar dat krijgen ze nu al 4 of 5 dagen). Gebruik het groen nu vooral om ze in hun hok te krijgen. Met biks wil het niet echt lukken als ze onbeperkt hebben. Ze kregen bij degene waar ik ze van heb wel gemengd voer en dit heb ik afgebouwd. Net op tijd, want ze werden nu al kieskeurig en de biks bleven al liggen. Ze hebben onbeperkt hooi, in het hok een ruif en in de ren nog een bal en eten daar behoorlijk van. Ik zal het inderdaad eens gaan bekijken wat ze nu daadwerkelijk eten aan biks. Het is inderdaad pas kort dat ze het hebben, maar het hangt ook in de vachtjes dus vandaar. Ik wist eerst niet van het bestaan van blindedarmkeutels dus ik dacht in eerste instantie dat het wat natter was en wellicht voorbode van diarree vanwege het opbouwen van de groente. Maar als ik de plaatjes op internet bekijk zijn het toch echt blindedarmkeutels. Kontjes zijn ook netjes schoon, maar het hangt aan het lijf (dat ze erin gelegen hebben) 5 november 2010 aangepast door meis1982
jrjsieben Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Het schijnt als ze zo jong zijn dat ze het wel eens vergeten om ze op te eten Gewoon in de gaten houdenIk zag je konijn ook op konijnenbelangenIk vindt het een heel mooi konijn :love:
meis1982 Geplaatst: 5 november 2010 Auteur Geplaatst: 5 november 2010 Het schijnt als ze zo jong zijn dat ze het wel eens vergeten om ze op te eten Gewoon in de gaten houdenIk zag je konijn ook op konijnenbelangenIk vindt het een heel mooi konijn :love: Lief he Ben er ook helemaal verliefd op. Met name ook op het karaktertje. Weet nu ook dat het onzin is dat binnen nijntjes tammer zijn dan buiten, want deze zitten buiten en zijn absoluut super tam. Nou moet ik ook zeggen dat ik er per dag wel zo'n 2 uur bij zit.. ook in de regen.. lang leven een afdak. Maar dan hoop ik maar dat ze het vergeten, want heb geen zin om in die vachtjes te gaan knippen.
Aanbevolen berichten