lindelisa Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Ik haalde vandaag mijn lieve konijn eruit. En opeens zag ik iets vreemd.Het leek wel alsof zijn poot/nagel bloedde. Ik hield zijn poot vast en zag dat er een nagel vanaf is. Het bloed niet, maar is wel erg rood en er zit geen nagel meer.Nu heb ik al wel gelezen dat je niet veel hoeft / kunt doen, behalve als het gaat ontsteken.Maar ik weet niet hoe het eruit moet zien als het is ontstoken.Ik ben heel bezorgd en ik wil niet dat hem wat overkomt. Ik hoop dat het goed is, maar precies waar de nagel heeft gezeten zit nu een rode plek ook onder de vacht. Het is niet heel groot, maar ik weet niet of dat wel goed is.Kan iemand mij helpen?
pechkonijn Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Als het gaat ontsteken wordt het rood en kan het wat opzwellen. Ik zou het even aankijken. Let gewoon goed op of hij er last van heeft.
tamara29 Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 ik heb het hier ook pas mee gemaakt dat ik 1 van de konijnen uit de ren haalde om hem terug in zijn hok te zetten dat ik ondekte dat hij een nagel kwijt was.bij hem bloede het wel toen heb ik hem mee naar binnen genomen en met een steriel gaasje het bloede gestopt onder tussen zat ik met de dierenarts aan de telefoon en die zei idd tegen mij dat er nog niets aan de had is ik moest hem in de gaten houden zodat het niet gaat ontsteken en of hij wel goed blijft eten.mijn konijn heeft verder nergens last van gehad en het is weer genezen.
lindelisa Geplaatst: 1 november 2010 Auteur Geplaatst: 1 november 2010 volgens mij heeft hij er niet echt last van. Hij had zijn poot wel op een bepaald moment vreemd liggen, maar hij loopt er gewoon mee. En hij wast het ook, net zoals de rest van zijn poten, etc. Dus ik hoop dat het goed gaat.
Aanbevolen berichten