Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

1 konijn is verkouden, andere heeft longontsteking, flinke fles medicatie gehad, druk bezig geweest met de olvarit. Ze eten nu weer zelf!

ene vlaam is nu 5 kilo en perfect op gewicht, andere is 500 gram lichter en mag nog wat aankomen. Tanden waren perfect. Als ene konijn beter is kan ik de plakpoep van haar staart wassen, want daar is ze op gaan zitten ipv het op te eten.

Ze vond ze erg mooi, dus heb verteld waar ik ze gehaald heb, want ze wilde ook een vlaam. Leuk mens! Mis ga ik me aanbieden als vrijwilliger voor 1 keer per week als de kleine naar de creche gaat :D

Geplaatst:

Overgens, de konijnen zusje houden intens van elkaar, ze liggen altijd over elkaar heen en wassen mekaars oren, dus al had ik ze een week uit elkaar gehouden, was het nog dikke liefde geweest.

Ze gaan als ze beter zijn de garage in. Zitten nu in de gang en lopen overdag in huis. Helaas zijn ze niet zindelijk meer :( Komt mis wel weer...

Geplaatst:

Het was hier ineens koud en erg vochtig en vorig jaar winter waren ze ook al btje ziekjes (niesen, ze waren besmet in het nest, toen ik de fokker belde vertelde hij dat de rest ook nieste en toen heb ik druppels gehad). Dus waarschijnlijk zelfde virus, maar blijft altijd gissen.

Geplaatst:

Zolang ze eten moet het goedkomen.., andere konijn hupt al weer vrolijk rond. Weekje de druppels geven.

Was trouwens 43 euro kwijt. Consult is bij haar maar 11 euro. Flesje antibiotica was 22 euro :| Maar goed tot 2012 dus evt nog maals te gebruiken zei ze.

Geplaatst:

ik wil eerst zeggen dat ik blij ben te lezen dat je naar de DA bent geweest was ook echt nodig dat zie je wel weer.

en idd wat hier boven al gezegt wordt longontsteking is niet niks daar ben je echt niet met een paardagen van af en het kan nog steeds alle kanten op.

zoals ik al eerder schreef ben ik vorig jaar een vlaam verloren aan longontsteking na 3 weken dokteren ze kreeg op een gegeven moment AB bij de DA zelf via injectie en dat heeft zelfs niet geholpen toen een aantal maanden later heb ik een fransoos gekocht die bleek na thuis komst ook te niezen met grote klodders witte snot uit zijn neus het was net houtlijm en ook deze heb ik na +- 4 weken dokteren ook af moeten geven.

de vlaam heb ik in mieten laten slapen en mijn fransoos vond ik smorgens dood in zijn kooi ik heb daar zo van gebaald zo veel weken naar de dierenarts en ik heb ze er niet mee kunnen redden.

dus denk er AUB niet te licht over want ze zijn er zomaar niet vanaf.

Geplaatst:
Wat wil je dat ik doe dan ? heel de dag gaan zitten huilen? Ik luister naar wat de dierenarts zegt als je het niet erg vindt...

Iets minder aangebrand mag ook

Nee je moet niet zitten huilen, maar je moet er niet te makkelijk over denken

Longonsteking is niet niks en is niet zomaar over !!

Dat probeer k te zeggen en niks anders

Geplaatst:

Nee maar bij de pakken neer zitten is ook geen optie.

Het is trouwens niet dat ik niet naar de dierenarts wou of wou wachten, blijkbaar snappen jullie dat niet.

Ze hebben geen snot trouwens.

Ik plaats volgende week nog even een berichtje over of ze der weer helemaal bovenop zijn.

Bedankt voor het advies!

Geplaatst: (aangepast)

Jij komt met !!

dus wie is hier nou onbeleeft?

Ć©n ze wassen zich weer en eten goed, drinken nu ook hoorde ik dus ik heb goede hoop.

aangepast door B en W
Geplaatst:

dus jij denkt dat longontsteking met een weekje weg is nou vergeet het maar.

mijn vlaam had ook geen snot maar longontsteking en die is er niet meer bovenop gekomen die begon in het begin van haar behandeling ook weer te eten en zo maar op van 1 op de andere dag stopte dat en ging ze 2 x zo hard achter uit.

maar als jij koppig wilt zijn terwijl wij hier eerst in stantie ook gelijk hadden dat je met je konijn naar de dierenarts moet omdat er vermoedelijk longonsteking zit.

nu komt eruit bij de DA dat het longontsteking is willen we je advies geven dat het niet niks is en dat het niet zomaar weg is en dan ga je zo reageren.

we willen je alleen maar helpen en adviezeren en we geven je deze advies omdat er ervaring mee is bij somigge van ons.

ik wens je veel succes en beterschap voor je konijnen.

Geplaatst:

Dit bedoel ik

Je denkt er te makkelijk over, AUB doe dat niet.

Ga niet koppig doen, maar luister naar de mensen die je willen helpen

Zo niet, dan wens ik je succes, sterkte en beterschap voor je nijn

Hoop dat alles goed komt, maar verwacht dat niet binnen een week

Geplaatst:

Vervelend dat jullie konijnen het niet gered hebben!

DA zegt: Zolang ze eten moet het goedkomen.., dus een keer niet eten is weer terug.

Meer kan ik namelijk ook niet doen.... en dat heeft niets met koppig te maken. Ga hier ook verders niet over discuseren, btje zinloos.

Ik ga genieten van mijn rondracende nijnen.

Slaap wel alvast...

Geplaatst:

zeg dames! kijk zelf nog even terug hoe julie de goedbedoelde adviezen hebben geformuleerd. en dat niet vanuit het oogpunt dat je het zelf hebt geschreven maar door de ogen van een bezorgd baasje die er alles aan doet om haar konijnen er weer boven op te krijgen.

dat wil trouwens niet zeggen dat het niet waar is wat ze zeggen, dat ze nu eten en rennen zegt niks. een konijn is een prooidier en ze moeten zelf het gevoel hebben dat ze dood gaan voor ze iets laten merken. Je dierenarts heeft deels gelijk wat dat eten betreft. namelijk: een konijn wat niet eet is goed mis. Dat ze eten en rennen wil niet zeggen dat ze er al weer helemaal bovenop zijn.

Veel beterschap voor je meisjes

(ook dat ze altijd lekker bij elkaar lagen wil niet zeggen dat het altijd dikke maatjes blijven. konijnen zijn gekke dieren met schijnbaar een kort geheugen wat maatjes betreft. maar ook als ze niet uit elkaar gehaald zijn kan het ineens mis zijn. En dat ze niet meer zindelijk zijn heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het een nieuwe omgeving is met nieuwe geurtjes. nieuwe geurtjes zijn niet leuk, dus die moeten direct verdelgd worden met eigen geurtjes:p)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het gaat heel goed, ze zitten nu in de garage, maken er een flinke rotzooi van en zijn niet echt meer zindelijk :(

Een konijn heeft wel een raare sprong gemaakt en hinkt af en toe, effe aankijken maar.

Ik heb een ren gemaakt en daar waren ze de eerste dag allerbij uit onsnapt, ik liep de garage in en schok me dood, want er sprong een konijn uit een 80cm hoge bix emmer voor de paarden vlak voor me neus... Ze had blijkbaar honger :s

Nu de boel exta goed vastgemaakt.

Ze vervelen zich nu wel een btje vrees ik... De winter duurt nog zo lang!! Ben blij als ze weer naar buiten kunnen!

Geplaatst:

@ funny

das ook niet altijd waar, soms ben je er op dag 1 bij en gaat je konijn ook dood... Ze waren gelukkig gezond, jong en sterk verders,,,

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .