Ga naar inhoud

Help konijn spugt!!!


B en W

Aanbevolen berichten

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Snot geluiden zonder snot duidt vaak op long probleem....Ernstig

Maar ik heb 2 keer een daadwerkelijk kwijlend konijn gehad...een met hitte beroerte lippen en kin door nat ( op het randje van de dood)

2 e had een gebroken heup foute diagnose da die had zoveel pijn net voor het inslapen dat hij kwijlde.

In beide gevallen kwijlt een konijn niet zomaar dus......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snot geluiden zonder snot duidt vaak op long probleem....Ernstig

Maar ik heb 2 keer een daadwerkelijk kwijlend konijn gehad...een met hitte beroerte lippen en kin door nat ( op het randje van de dood)

2 e had een gebroken heup foute diagnose da die had zoveel pijn net voor het inslapen dat hij kwijlde.

In beide gevallen kwijlt een konijn niet zomaar dus......

We zeggen al heel de tijd dat ze echt naar een dierenarts moet gaan en niet morgen avond pas dat is veel te laat.

snot of een luchtweginfectie moet zo spoedig mogelijk behandeld worden doe je dat niet dan is de infectie dadelijk te ver gevordert dat het niet meer te behandelen valt en dan kun je wel weken lang naar de dierenarts voor dan weer die medicatie en dan weer een prik maar 9 van de 10 heeft het dan al geen zin meer omdat het te diep zit terwijl als je er optijd bij bent dat de behandeling dan wel goed aanslaat.

en dat ze nu lijkt op te knappen schijn kan ook bedriegen he dat was bij mijn 2 konijnen vorig jaar ook die begonnen ook weer te eten maar zijn toch overleden en deze konijnen stonden wel onder behandeling van de dierenarts.

ik moet wel zeggen dat ik deze 2 konijnen blijkbaar al ziek gekocht had dus wie weet hadden deze 2 konijnen er al een tijdje last van.

jij kunt nog optijd zijn!

en ik lees dat je je andere konijn ook naar binnen haald ik zou dat niet doen als deze niet de zelfde symtomen heeft omdat als je ene konijn gezond is en de andere een besmettelijke ziekte heeft het dan als nog je gezonde konijn kan besmetten en dan heb je dadelijk meer zieke konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed, ze heeft van alles wat gegeten, keutelt weer, hupt al wat rond, geen geluiden meer.

Vannavond even op controle naar de da.

Moet zeggen dat ik het wel weer erg gezellig vind om nijn in huis te hebben.

Me andere konijn rent nog door de ren heen op zoek naar der zusje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze 2 dagen binnen is geweest, kan ze niet meer naar buiten? ze loopt op de plavuizen en daarop is het koud.

Ik persoonlijk vind dat nog wel meevallen hoor.

Een van mijn konijnen gaat regelmatig (morgen weer) een hele dag naar de DA, om dan pas s'avonds opgehaald te worden.

Daar blijft ze dan ook de hele dag binnen en hier gaat ze ook gewoon weer in haar buitenhok.

Ik zet dan wel plexiglas voor het gaas en doe wat extra stro in het hok, maar verder eigenlijk niks speciaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je geen zorgen...Dat je konijnen 2 dagen uit elkaar zijn gehaald hoeft helemaal niet tot problemen te leiden...Net als het feit dat ze nu 2 dagen koeler heeft gezeten....

Natuurlijk wel even in de gaten houden als ze weer samen gezet worden...

En dan kom je bij het volgende: ALS ze weer samen gezet worden...

Eerst nog het bezoek aan de dierenarts afwachten...

Gelukkig leeft je konijn nog..

Gelukkig ga je vanavond heen...

Hopelijk tref je een dierenarts die konijnkundig is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .