Ga naar inhoud

Help konijn spugt!!!


B en W

Aanbevolen berichten

  • Reacties 101
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Konijn is nog wat benauwd, geen kokhalzen meer enz , hupt al rond door het kantoor... Heb er 3 happen olvarit ingekregen verdund met wat water...

Het gaat dus al beter, afspraak gemaakt voor morgen avond.

Het was meer slijm wat eruit kwam met kokhalzen, dat is gelukkig over, want was geen prettig gezicht...

Mis teveel gras gegeten?? Het gras is kort en ze staan er al 3 weken op dus dan zouden ze al eerder problemem moeten hebben denk ik.... Hoor ook geen gerommel meer in haar maagje, 3 uur geleden nog wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg steeds foutmeldingen met plaatsen. dus nu even in het kort.

Het gaat al beter, ademen wordt rustiger, morgen naar de da, was waarscheinlijk een infectie zei ze. Ik ga verder met dwangvoeren. Konijn heeft al meer praatjes met voeren...

Als jullie morgen niets horen gaat het goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

stel er heeft iets klem gezeten he in zijn keel zoals pechkonijn schreef en het is nu zijn keel uit dan zit het nu in zijn maag en daarna in zijn darmen dan komen de problemen weer op nieuw alleen andere problemen en misschien wel erger.

maar het klinkt meer iets aan de luchwegen en dat moet behandeld worden.

waarom pas in de avond een afspraak bij de dierenarts je konijn heeft er echt meer baat bij om er eerder naar toe te gaan hoe eerder hoe beter het liefst nu nog maar als dat niet gaat tja dan gaat het niet ik zou zoiets hebben al moet ik er met de taxi naar de dierenarts toe dan doe ik dat als mijn beest maar geholpen wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg steeds foutmeldingen met plaatsen. dus nu even in het kort.

Het gaat al beter, ademen wordt rustiger, morgen naar de da, was waarscheinlijk een infectie zei ze. Ik ga verder met dwangvoeren. Konijn heeft al meer praatjes met voeren...

Als jullie morgen niets horen gaat het goed!

Wat versta je onder dwangvoeren? Olvarit is geen dwangvoer namelijk, dat is alleen om de darmen op gang te houden maar bevat geen vezels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg steeds foutmeldingen met plaatsen. dus nu even in het kort.

Het gaat al beter, ademen wordt rustiger, morgen naar de da, was waarscheinlijk een infectie zei ze. Ik ga verder met dwangvoeren. Konijn heeft al meer praatjes met voeren...

Als jullie morgen niets horen gaat het goed!

je schrijft dat je konijn praatjes krijgt met het voeren.

wat zou jij doen je hebt last van je keel en of krijgt weinig lucht en dan gaat er iemand je met dwang eten in je keel proppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe had je het geregeld als je kind medische zorg nodig had bij deze klachten? dan had je vast een methode gevonden toch? Dit konijn moet echt direct naar de DA dit kan niet wachten tot morgen avond. misschien red het konijn het wel helemaal niet tot morgen avond. Dit klinkt echt niet goed. Braken kan een konijn niet. als het helder slijm is en je hebt het over benauwdheid, kan het dan neit hoesten geweest zijn? ook dat is niet goed, een konijn hoest en kwijlt niet zomaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een konijn kan geen haarbal opgeven zoals een kat dat soms doet. Dus dat zal het zeker niet zijn. En konijn zijn nooit aanstellers: ze geven meestal juist erg laat aan dat er iets mankeert. Ik hoop dat je echt zo snel mogelijk naar de dierenarts gaat, want vanaf het forum kunnen we alleen gissen wat er aan de hand kan zijn. Als er iets klem zat/zit in de keel, kan ik me voorstellen dat olvarit wortelhapje de boel een beetje kan laten glijden. Maar als er sprake is van longonsteking, dan neem ik aan dat snelle actie vereist is omdat het konijn benauwd zal zijn.

Er wordt nu niet meer gegorgeld, gehoest, zwaar geademd en dergelijke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe had je het geregeld als je kind medische zorg nodig had bij deze klachten? dan had je vast een methode gevonden toch? Dit konijn moet echt direct naar de DA dit kan niet wachten tot morgen avond. misschien red het konijn het wel helemaal niet tot morgen avond. Dit klinkt echt niet goed. Braken kan een konijn niet. als het helder slijm is en je hebt het over benauwdheid, kan het dan neit hoesten geweest zijn? ook dat is niet goed, een konijn hoest en kwijlt niet zomaar.

Lees even terug, het was geen spug maar toch slijm. Het gaat nu wel goed, eet olvarit van de lepel, moet het wel voor haar neus houden.

Denk zelf dat het darmklachten waren. Konijn is iets slanker als haar zusje, dus mis speelde het al even.

Als mijn kind iets heeft had ik een huisarts laten komen. Dierzorg in belgie is anders dan in nederland. Toen mijn hond een hersenbloeding kreeg zette de dierenarts me in de wachtkamer en liet hem zonder hulp doodgaan. (heel naar verhaal)

Helaas is diezelfde arts de dichtsbijzijnde. Ik heb mijn oude dierenarts in nederland gebeld en die zegt dwangvoeren en ik vertrouw haar, en idd nu de darmen weer op gang zijn, hupt het konijn al wat rond, de rare geluiden zijn weg en het eet zelfstandig.

Hooi wil ze niet. Mijn konijn was 40 euro, ze is netjes geent en heeft een ren waar je menig konijn in nederland jaloers op is, dus het is niet dat ik niet voor mijn beestjes wil zorgen, maar heen en weer met een taxi, avond tarief en dan een doker die er weinig mee kan zie ik niet zitten. Bovendien moet ik ook nog een peuter meesjouwen, die al 2 uur op bed ligt. Mijn man wil niet 2 uur in de auto zitten voor een konijn, ik was er boos om maar ergens kan ik het wel begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

eng ... ik ben elke avond alleen met de kids... mijn man werkt alleen snachts...

En als mijn konijnen wat hebben en ik heb niemand in de buurt, bel ik de dierenambulance dat er een konijn bij me dood aan het gaan is en of ze me willen helpen!

Als ze dat niet doen maak ik de kids wakker en laat ze verder slapen in de auto van de buren die ik dan toch echt mee ga krijgen en ga naar de dierenarts...

Ik hoop en bid voor je dat het helemaal goed gaat komen en please vlaampje kom goed de nacht door...

aangepast door Tatjana
Link naar reactie
Delen op andere sites

jaaa ze eet bix :D , ze verkiest wel bepaalde dingen bove andere. Zo de gang inrichten voor der of de badkamer, die is wat warmer.. poes vind hete rg interresant... morgen maar me andere nijn ook een nachtje binnen houden. In de ren kan ik ze niet goed observeren. Denk toch dat het snot is, al is der neus niet nat, maar daar klinkt het geruis nu. ms dat het virusje van vorig jaar weer de kop op steekt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .