CynthiaKok Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Hallo Allemaal, Mijn konijn mankeert iets maar ik weet niet zo goed wat. Misschien kunnen jullie mij helpen.Het zit namelijk zo. Mijn konijn heeft een soort witte "korstjes" op zijn neus die je er makkelijk aftrekt. Als ik deze eraf haal dan is de huid daaronder rood en een beetje dik maar het bloed niet ofzo. Maar als ik het eraf haal komen de korstjes gewoon weer terug.Het zit ook alleen maar op zijn neus en verder nergens. Zoals je bij syfilis ziet. En het ziet er ook niet als zulk soort korsten uit. Het is trouwens een mannetje van 6 maanden uit. Hij zit binnen alleen in een hok en loopt door het huis heen. Hij zit alleen maar binnen. Iemand enig idee?Want als het niks is of het vanzelf weer over gaat vind ik het ook een beetje zinloos en ervoor naar de dierenarts te gaan. Groetjes, Cynthia
Ginger Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Het is NOOIT zinloos om naar een dierenarts te gaan, liever 1x te veel dan 1x te weinigGewoon even een afspraak maken dus
Amatjuh Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Ik heb er nog nooit eerder van gehoord.Misschien kun je er een foto van maken en kunnen andere mensen wel zeggen wat het zou kunnen zijn.
CynthiaKok Geplaatst: 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2010 Nou ik heb net vandaag weer de korstjes eraf gehaald. Dus je ziet nu allemaal maar rood op een plekje op ze neus.
Amatjuh Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Is je konijn ingeent?Mogelijk kan het ook mijt zijn.Normaal is het in ieder geval niet, dus ik zou wel even naar de DA gaan.
Ginger Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Misschien de korstjes de volgende keer laten zitten ? Ze vallen er vanzelf wel afMaar k zo morgen wel ff naar de DA gaan, gezond kan et nooit zijn
CynthiaKok Geplaatst: 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2010 Maar mijt zit in de vacht toch, en het zit alleen op zijn neus. Hij is niet ingeent, puur omdat hij alleen hier zit en niet in contact komt met andere dieren. Bij de dierenwinkel vonden ze het daarom ook niet nodig om hem in te enten. Heb het wel gevraagd of het handig was.
CynthiaKok Geplaatst: 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2010 Nou dat is dus het probleem het valt er niet af. Heb het al is een aardige tijd laten zitten.
Ginger Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Tja dierenwinkel.... Die hebben er vaak geen verstand van.Als het er al een tijdje zit waarom ben je dan nog niet bij een dierenarts geweest ?Je ziet zelf toch ook wel dat het niet gezond is ?
CynthiaKok Geplaatst: 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2010 Nou ik had niet het idee dat het ernstig was, omdat hij er helemaal geen last van heeft.
Ginger Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Een konijn laat vaak pas zien dat ie ziek is als het al ver heen is...Het is sowieso niet goed dat er witte korsten zitten, het hoort er niet dus er klopt iets niet
opvangaaenhunze Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 een konijn wat trouwens aleen zit en binnen is net zo goed vatbaar voor myx en VHS.Of kom je nooit in bos of iets dergelijks en heb je nooit vliegen in huis??lees je aub in voordat je aan dieren begint of vraag bij een opvang of goede fokker om meer info
jrjsieben Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Het enige wat je kan doen is naar een dierenartsDan krijg je gelijk de goede behandelingHiet zit je alleen maar te gissen
Lianne22 Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 eens met bovenstaande ik zou zsm naar de DA dit klinkt niet als 'iets wat vanzelf weer overgaat' zoals je zegt/
tamara29 Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 ik ook met bovenstaande eens en verder niks aan toe tevoegen.
Ginger Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Hoe gaat het nu en ben je al naar een dierenarts geweest ?
bunny ranch chanty Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Foto graag.....de kans op Syfillus is wel erg groot.
tamara29 Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 ik zit ook aan syfilus te denken.mijn voedster had het vorig jaar ook.het was toen zondagavond geloof ik toen ik het ondekte ik heb toen wel contact gehad met de dierenarts en die zei dat ik er wel mee tot maandag kon wachten zolang ze wel blijft eten maar ik moest smaandags sochtens wel meteen bij de dierenarts komen en die heeft het toen in 2 a 3 weken genezen ik moest om de paardagen bij haar terug komen voor een injectie.en dankzij BRC wist ik wat het was.
Aanbevolen berichten