Lianne22 Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 bah wat een nare nasleep heeft dit gekregen idd hier wordt pipa niet beter van en zit je ook niet op te wachten! ik kan niet echt veel toevoegen maar wens je wel succes en beterschap aan pipa
Saskia V Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Beste piraatjeDit is op zijn minst ook geen correcte manier te noemen van verdedigen, zeker als je zelf niet in die dierenartspraktijk werk of pipa behandeld wat je zelf zegt. Als je niet uit eigen ervaring het verhaal kent kan je er geen correct verhaal over vertellen, dit heeft met name te maken met sociaal wenselijke antwoorden die mensen al snel gaan geven als ze iets door vertellen.Aannemen dat iemand die psychologie studeert de term obstructie kent is fout. In elk soort hulpverlendende opleiding hier in NL wordt erop gehamerd in communicatie naar cliƫnten (klanten) geen vaktermen te gebruiken om communicatiefouten te voorkomen. Ook staat het iedereen vrij om een 2e of 3e opinie te vragen over een te nemen behandeling en daaruit de behandeling te kiezen die zei prefereren, daarin niet alleen eigen verstand te gebruiken maar ook de opinie van anderen die zei vertrouwen. Helaas zijn er te veel dierenartsen die behandelen zonder voldoende kennis van een specifieke soort, hetgeen ergens ook logisch is als je kijkt naar alle kennis die ze nodig hebben van alle verschillende soorten te behandelen dieren. Hier op dit forum zijn er nogal negatieve ervaringen mee en dus zijn er veel mensen wantrouwend. Ook zijn hier een flink aantal mensen met zeer specifieke kennis over konijnen en hoe hun ziektes te behandelen. Vaak hebben zij al jaren ervaring en houden deze bij door lezingen bij te wonen en vakliteratuur en onderzoeken te lezen. Dit is een van de hoofdredenen waarom zoveel mensen gebruik maken van dit forum en de adviezen ter harte nemen, zeker ook omdat ze werken, en als ze niet werken, er over gepraat wordt zodat duidelijk wordt waar het mis ging of hoe beter advies te kunnen geven.De leden van dit forum zullen nooit en te nimmer het advies van een dierenarts die hier wordt vertrouwd in twijfel trekken. Dat is misschien ook iets om mee te nemen.
clau Geplaatst: 5 november 2010 Geplaatst: 5 november 2010 Ik ga verder niet reageren op de discussies die hier gaande zijn.Ik hoop alleen voor je dat Pipa snel beter word :yes:
Hannnneeee_ Geplaatst: 6 november 2010 Auteur Geplaatst: 6 november 2010 Jeeej!! Pipa begint te keutelen alle, echt keutelen kan je het nog niet noemen, het zijn dikke platte bollen kaka die aan haar poepje blijven hangen maar het is toch al een goed begin denk ik:Dhopelijk gaat het nu de goede kant uit:D
Amatjuh Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 :yipi: als er maar iets uitkomt, dat is in ieder geval een goed begin!
Niek Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Fijn dat het de goede kant uitgaat met Pipa!
Suuzi Geplaatst: 6 november 2010 Geplaatst: 6 november 2010 Fijn voor jullie! Hopelijk is Pipa aan de beterende hand.
Hannnneeee_ Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Geplaatst: 7 november 2010 Ondertussen komen er al gewone keuteltjes Haar buikje is ook weer normaal Ik ben zoo blij dat ze erdoor lijkt te komen als het mogelijk is zie ik haar nog liever dan ervoor:love:
Niek Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Dat is geweldig! Je kunt erg trots zijn op zo'n konijntje! Wat een vechtertje ... en natuurlijk trots zijn op jezelf dat je haar de beste zorgen hebt gegeven!
Margot Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Wat een super nieuws!! Ik hoop dat het nu zo doorgaat en dat ze helemaal de oude wordt!Succes
tamara29 Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 kei goed om te horen dat het al een heel stuk beter gaat met pipa.je kunt zeker trots zijn op jezelf en op pipa ook natuurlijk.maar we blijven duimen totdat pipa weer helemaal beter is.kom op pipa ga zo door wordt maar snel weer beter.
Hannnneeee_ Geplaatst: 7 november 2010 Auteur Geplaatst: 7 november 2010 even een rechtzetting:Hierbij geen verwijten meer aan al wie voor pipa heeft gezorgd.Piraatje is niet Hilde. Mijn excuses hiervoor aan Hilde zelf. hopelijk stopt hier dan dit vervelende avontuur.
Amatjuh Geplaatst: 7 november 2010 Geplaatst: 7 november 2010 Je hebt in ieder geval wel de juiste beslissingen gemaakt, want het gaat nu weer beter met Pipa en dat is het allerbelangrijkste.
pechkonijn Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 Toch lijkt me een klacht tegen de allereerste dierenarts die je geraadpleegd hebt, zeker aan te bevelen. Dat kan veel andere konijnen een hoop leed besparen.
pechkonijn Geplaatst: 8 november 2010 Geplaatst: 8 november 2010 En, als Piraatje nog meeleest, dan wil ik nog steeds weten in welke vakliteratuur staat dat pijnstilling gastro-intestinale problemen veroozaakt bij konijnen.
zwarte panter Geplaatst: 10 november 2010 Geplaatst: 10 november 2010 Fijn om berichten met beginnend beter nieuws te lezen!Hoe is het ondertussen met Pipa?Heb je al een idee op welke termijn je Pipa aan haar tanden gaat laten helpen?
Hannnneeee_ Geplaatst: 11 november 2010 Auteur Geplaatst: 11 november 2010 Het gaat intussen weer helemaal goed met Pipa. Ze moet enkel nog wat bijkomen, want ze is 400 gram kwijt door het ziek-zijn.Ik denk dat vanaf ze weer op gewicht is dat ik nog eens langs ga bij de DA om een afspraak te maken voor haar tandjes. Het enige wat nu voor mij een beetje lastig is, is dat pipa totaal niet meer zindelijk is vroeger deed ze alles mooi in haar toiteltje, soms vielen er wel een paar keuteltjes naast, maar toch zeker al de pipi kwam ik het bakje terecht. Maar nu plast en keutelt ze door heel de keuken. Ik raap/veeg dus alles op en leg het dan in haar bakje. Heeft iemand nog andere tips om haar weer zindelijk te krijgen?
Dollie Geplaatst: 11 november 2010 Geplaatst: 11 november 2010 Fijn dat het weer goed gaat! Hopelijk is ze ook gauw weer zindelijk, dat is hier ook altijd een probleem als ze ziek zijn (geweest) inderdaad maar weer opvegen en in het toiletje doen, ik wacht meestal maar geduldig af tot het weer goed gaat.
Aanbevolen berichten