Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo BB'ers!

Ik zit met een klein probleempje, sinds vorige week heb ik een 2e konijntje, Jackson,een gecastreerde ram van ongeveer 4mnd). De koppeling met mijn voedster van ongeveer 7 mnd is goed gegaan maar mijn gecastreerde ram eet niet al zijn blindedarmkeutels op. Ik vind ze steeds, ondanks dat ik zie dat hij ze (soms) eet vind ik ze in het hok waar hij weghuppelt. Ik heb het voer SS afgepast op hun (volwassen)gewicht en ze krijgen iedere dag witlof, andijvie en een heel klein beetje peterselie en natuurlijk onbeperkt hooi en water. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat hij zijn bdk's wel opeet?

Groetjes,

Geplaatst:

brutus had dat ook, hier op t forum heb ik toch het advies gehad wat te mindere in biks (ook al kreeg hij al afgewogen hoeveelheden) en idd dat was de oplossing! wat minder ss en veeel meer hooi moest hij eten want dat at hij niet zo goed. nu vind ik geen BDK's meer.

Geplaatst:

Dankjewel!

Heeft iemand ook nog een tip over de hoeveel SS ik dan vanaf nu kan geven voor beiden samen? Jackson is een NHD van 4mnd(hij eet zijn keutels dus niet) en Cleo is 7 mnd en weegt volgens de dierenarts 1,2 kilo. Van welk gewicht zal ik bij hem uitgaan 1,5 kilo? en dan het gewicht x 15 gram SS per konijn per dag? ik verdeel de SS altijd over ochtend en avond het wordt meteen opgegeten.

Groetjes,

Geplaatst:

Ik ben zelf niet zo van het afwegen van biks. Ze krijgen van mij 1 bakje biks, 1,5 hand vol. Dat gaat al 2 jaar prima. Mooi gewicht en vacht. Maar, als er BD keutels blijven liggen, dan is mijn advies even minderen met de biks, zelfs helemaal weg doen. Flink veel hooi geven. Is jou menneke de groente al gewend? Het kan ook een omslag in zijn darmpjes zijn dat hij nu opeens veel groente krijgt en dit niet gewend is.

Dus een andere optie is. Biks minderen, en de groente even weglaten. De keutels goed in de gaten houden en als het beter wordt, de groente porties heel klein opbouwen...

Succes ermee!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .