roomie Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 (aangepast) hallo allemaalmisschien een stomme vraag, maargister is momo een ram gecastreerd, we hebben hem vanmorgen opgehaald hij keutelt, eet veel witlof, en zn bix, stukje banaan en loof. hooinog niet echt (ma dat deed hij tochal nietgoed moet ie nog aan wennen.)maar net zat ie te likken tussen zijn benen, dus ik denk bij zijn wond.kan dit kwaad?en hij heeft vandaag denk al 3 blaadjes witlof op kan dit kwaad?het konijn is van kenissen van mij, mijn konijnen eten vaak groente, maar momo niet echtmaar woensdag voor we hem brachten naar opvang (zodat ie vrijdag gecastreerd kwam worden) toen at ie ook zn witlof.hij woont sinds paar maanden bij kenissen ik denk nu 3 maanden, hier had ie nog niet eerder witlof op.misschiej bij zn vorige adres maar daar ga ik niet van uit hij had allemaal van die konijnensnoepjes bij, en gemeng voer en een liksteen:Szn keutels zijn goed, wel erg klein, mevrouw van de opvang heeft zn buik gevoeld, was niks mis mee, zei dat ik even in d gaten moest houden en anders ananas moet geven, jonge vrijwillger opvang zei dat 1 van zijn konijnen net zo groot als momo(middelmaatje) ook zulke kleintjes legde, maar hij zei dat keutels van momo kwa structur goed waren dus.groetjes romy 30 oktober 2010 aangepast door roomie
jrjsieben Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Misschien is hij zijn bdkeutels aan het opetenDat lijkt ook als likken tussen zijn benenEn groente moet je langzaam opbouwenLet op zijn keutels morgen
roomie Geplaatst: 30 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2010 ja ik weet het maar ben bang dat zen darmen stil komen te liggen,hij is wel erg actief tegen me laptop aanduwen, aan hout knagen met zn voorpootjes op me been.maar net maakte zen buik ook een beetje een borrelend geluid.
jrjsieben Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 houw het goed in de gatenAls hij stiller wordt maar zolang hij nog zo levendig is gaat het denk ik wel goedIs hij onder volledige narcose geholpen
lianne Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Heb je de wond al gecontroleerd? Dat lijkt mij nu even het belangrijkste...
roomie Geplaatst: 30 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2010 ja wond ziet er goed uit,hij likte 3 sec.hij is nu alweer lang opgehouden.ja die narcose uhmm het is bij binkies gedaan, en was allemaal zo hectisch toennstraks heb niet veel kunnen vragen.maar het ziet er allemaal goed uit.dus kijk straks nog een keer.hij loopt nu lekker rond alsof er niks aan de hand is
jrjsieben Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Nou dan zal het wel inorde zijn hoor:yes: Maar de groente langzaam opbouwen
lianne Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Houd de wond even in de gaten, mocht je echt het idee krijgen dat hij overmatig aan het likken is, of er zelfs in zit te bijten is het echt belangrijk dat je even terug naar een DA gaat, want dat kan nogal nare gevolgen hebben voor de genezing van de wond. Zo te horen eet hij wel goed, dus laat hem maar lekker zijn gang gaan. Pas wel even op met groenvoer geven dat hij nog niet gewend is!
roomie Geplaatst: 30 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2010 oke dankjewelja ik let goed opmaar het was echt max 4 seconden dushij gedraagt zoch nog erg goed,het kruidenhooi eet ie ookal een beetje en ja hij krijgt nu ook geen groenvoer meer leg vor vanavond nog wel beetje witlof.hartstikke bedankt voor jullie snelle reactiesliefs
lianne Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Het kan zijn dat hij zich gewoon even kort daar heeft zitten wassen of een blindedarmkeutel heeft gegeten, zolang de wond er goed uit blijft zien en hij eet lekker en keutelt goed heb je echt geen redenen om je zorgen hoeven te maken .
bunny ranch chanty Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Hij zit wel op een handdoek? zodat er niks aan zijn lege ballen blijft hangen?
roomie Geplaatst: 30 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2010 ja hij zit op een handdoek.maar daar zat ie gewoon in stro dus.hij is gister volgens mij ook met iemand mee naar huis gegaan van de opvang zodat ze hem in de gaten kwamen houden.heb 45 minuten geleden even gekeken, zag er goed uit hij vond alleen niet leuk om opgepakt te worden, maarja dat snap ik.waar ik beetje bang voor ben wat nu als er haartjes aan gaan zitten?ookal heeft ie kort haar.naja ga nu lekker slapen morgen vroeg op even checken weer.welterusten allemaal
Amatjuh Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 ALs hij zijn biks al eet zou ik me niet al te veel zorgen maken over het stil komen te liggen van de darmen.Dat de keutels wat kleiner zijn is normaal na zo'n ingreep. Als hij geen diarree heeft gehad heeft hij de witlof goed verdragen en kun je hem morgen weer ietsje meer geven. Je zegt dat hij niet zo'n geweldige hooieter is, krijgt hij dan misschien te veel biks? Of lust hij het hooi niet zo? Heb je al verschillende soorten hooi geprobeerd?
Gast Geplaatst: 30 oktober 2010 Geplaatst: 30 oktober 2010 Als hij sowieso al niet veel hooi at, dan is het ook niet zo raar dat de keutels kleiner zijn, als ik me niet vergis.Hou het eten en keutel goed in de gaten. En hou de wond in de gaten. Ik vind het verder helemaal niet zorgwekkend klinken trouwens.
roomie Geplaatst: 31 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2010 nee hij zat ooit bij iemand in een te kleine kooi, waar die gemeng voer kreeg, zat een liksteen in en kreeg allemaal snoepjes mee, nou hij eet eigenlijk meteen goede biks dus ik mag al niet moperren, ben net nog even gaan kijken gaat goed met hem, blaadje witlof gegeven, en volgens mij zijn vandaag de dierenwinkels open zal ik is wat kruidenhooi gaan halen, daar houden mijn dames ook van dus.ik zag gister wel een paar haartjes zitten kan dit kwaad?de ingreep is vrijdag gebeurt.nou zal zo nog is even kijken.allemaal bedankt voor jullie reacties
sid Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 waar zag je haartjes zitten?p.s het is net erg als je konijn zijn wond likt, dit is juist oke omdat konijnen zichzelf erg goed schoonhouden en de wonden genezen vaak beter hierdoor!liefs,
sid Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Heyy,wat/waar bedoel je met haartjes?het likken aan de wond is niet erg, een konijn is gewend zichzelf schoon te houden, dit bevorderd alleen maar de genezing van de wond..liefs
sid Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Sorry voor 2x t zelfde bericht.. ik heb net een discussie gestart over mijn konijn maar kan hem niet terugvinden dus dacht dat de registratie niet was gelukt ofso..
roomie Geplaatst: 2 november 2010 Auteur Geplaatst: 2 november 2010 bij de wond vlakbij, maar alles is gewoon goed, geneest erg mooi hij is vandaag naar huis gegaan,ach mis hem nu al haha,
sid Geplaatst: 3 november 2010 Geplaatst: 3 november 2010 Hartstikke mooi! Altijd fijn als alles goed verloopt!
Aanbevolen berichten