angeline85 Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Ik zag vandaag dat mijn voedster een kale plek heeft op haar rug/schouder.Het gekke is dat het me nooit is opgevallen, ik aai haar altijd lekker en je ziet of voelt het dan niet. Het viel mij pas op toen Puk daar aan het likken was. Ik heb geprobeerd om er een foto van te maken maar dat lukt me niet. Ze lijkt er geen last van te hebben, ze eet en poept goed crost door de tuin heen. Het plekje ziet er ook niet ontstoken uit, gewoon rustig maar kaal. Heb het hok nog door zocht op misschien korsten ofiets, maar dan zou het me veeeeeeeel eerder opgevallen moeten zijn. Dus ik wil graag jullie mening weten, want ik denk dat het komt door de verharing? Zo dat kunnen? Herkennen jullie dit? Er lijken namelijk al weer nieuwe haartjes door te komen.
Amatjuh Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Het zou kunnen komen doordat het andere konijn haar steeds op dezelfde plek wast, dat moet je even bekijken.Bij verharen heb ik nooit echt een kale plek gezien, maar goed dat wil niet zeggen dat het niet kan he.Jeukt ze eraan?
angeline85 Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 Toch gelukt.. Dit is de plek.Sommige stukjes is het ietsjes rood, maar niet onrustig.Ze kan er zelf niet bij misschien met haar achterpoten maar het grootste gedeelte van de dag ligt ze gewoon lekker te chillen.
Amatjuh Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Dat ziet er toch niet al te best uit. Dat komt niet van verharen hoor.Ik denk dat een bezoekje aan de DA niet onverstandig is..
angeline85 Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 mmm denk het ook. Hou het in het weekend wel even in de gaten en ga maandag meteen even een afspraak maken.
Amatjuh Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Lijkt me ook verstandig.Goed dat je een foto hebt gemaakt, dan kun je verschil zien met een volgende keer.
Bianca Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Oei dat ziet er inderdaad niet zo best uit. Ik denk een schimmel of iets dergelijks? ga inderdaad maar even naar de DA
Esme90 Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Met met vorige konijntje heb ik het ook gehad. Alleen hij was ziek en ging zichzelf kaalplukken om zijn frustratie te uiten. Ik zal hem voor de zekerheid even laten onderzoeken door een dierenarts.
Aanbevolen berichten