Ga naar inhoud

Ontwormen van je konijn?


bengel

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn konijn pas ontwormt toen ze net bij mij was. Ze had toen een erg dikke buik. Het voelde het zelfde als een puppy buik met wormen. Ik heb van de dierenarts toen advantage gekregen om haar daar mee te ontwormen. Is het verstandig om dit vaker te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf doe ik het niet preventief. Het kan wel. Heb je de keutels van je konijnen ook laten onderzoeken of het echt wormen zijn? Heeft je konijn verder nergens last van? Eet goed, keutelt goed? Omdat een dikke buik niet hoeft te betekenen dat het wormen zijn.

We hebben een artikel over wormen trouwens: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/wormen-bij-het-konijn.html11

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar gekocht met z'n buik dus dat was het eerste waar ik aan dacht. Ik heb de keutels niet laten onderzoeken. De dierenarts zei als ze wormen heeft komen ze er met advantage wel uit. Nu ik haar die ontworming heb gegeven is haar dikke buik wel weg. Ze heeft nog geen vette haren. Maar wat dan als ze dat wel krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .