bengel Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Ik heb mijn konijn pas ontwormt toen ze net bij mij was. Ze had toen een erg dikke buik. Het voelde het zelfde als een puppy buik met wormen. Ik heb van de dierenarts toen advantage gekregen om haar daar mee te ontwormen. Is het verstandig om dit vaker te doen?
Evee Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Zelf doe ik het niet preventief. Het kan wel. Heb je de keutels van je konijnen ook laten onderzoeken of het echt wormen zijn? Heeft je konijn verder nergens last van? Eet goed, keutelt goed? Omdat een dikke buik niet hoeft te betekenen dat het wormen zijn. We hebben een artikel over wormen trouwens: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/wormen-bij-het-konijn.html11
JoBoris76 Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Advantage zal niet veel helpen als je konijn echt wormen heeft. Panacur is het enige middel wat helpt tegen de pinworm en die komt het vaakst voor bij konijnen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Luister je konijn fh heeft een flink onder gewicht( lees ik in ander toppic) een dikke buik in zulke gevallen wijst meer op ondervoeding.Ik hoop niet voor je dat ze al vettige haren heeft.....
bengel Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 Ik heb haar gekocht met z'n buik dus dat was het eerste waar ik aan dacht. Ik heb de keutels niet laten onderzoeken. De dierenarts zei als ze wormen heeft komen ze er met advantage wel uit. Nu ik haar die ontworming heb gegeven is haar dikke buik wel weg. Ze heeft nog geen vette haren. Maar wat dan als ze dat wel krijgt?
bengel Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 en hoe zwaar moet een fh van bijna 11 weken dan wegen?
Aanbevolen berichten