Teddybunny Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Maandag worden Piepje en Grijsje dan eindelijk gecastreerd.Maar ik zit nu nog met het een en ander.Ik kan ze niet binnen nemen of in een schuur, geen plek plus geen hok.Nu is mijn vraag, kan het kwaad ze buiten te laten als ze gecastreerd zijn? Of weten jullie nog iets?
Ginger Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 HmmK heb altijd geleerd dat een konijn die net gecastreerd is zijn tempratuur nog niet goed kan regelenAls dit niet zo is, corrigeer me dan aubDus het lijkt me niet zo slim om hem buiten te zetten....
Teddybunny Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 Maar ja, binnen kan echt niet...Ik heb geen extra hok ofzo... Het kostte al moeite om aan geld voor castratie te komen, en ik kom niet 1,2,3 aan 100 euro voor een paar binnen hokken...
Ginger Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Op mp staan vaak goedkope of gratis kooienZE hoeven niet in goede staat te zijn als ze maar bruikbaar zijn toch Misschien een kooi lenen ?, tis jammer dat je niet in de buurt woont anders had k ngo wel 2 leen kooien
Teddybunny Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 Anders kan ik misschien nog het hok helemaal vullen met zachte handdoeken? Of heeft dat geen zin?
Douwe Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Kun je niet het hok wat je nu ook hebt in de bijkeuken/ garage/ schuur zetten?Als je hokken niet verplaatsbaar zijn met een rennetje en reismand een noodoplossing maken. Je konijn gelijk weer buiten te doen is veel te koud. Na de narcose kan je konijn zijn eigen temeratuur niet regelen, een kruikje is dan erg fijn voor hem.
Teddybunny Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 Ik heb even gepraat, Ć©Ć©ntje kan misschien een nachtje in de badkuip. Maar de ander dan??????????????????????
Dollie Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Heb je toevallig een panelenren? Daar kun je ook wel iets leuks van maken hoor, reismandje er in, handdoeken, kruikje. Badkuip lijkt me eerlijk gezegt ook niet zo geschikt.
jrjsieben Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Nee als hij eruit probeert te springenEn het is zo gladJe kan hopelijk toch wel ergens een kooi lenenLekker handdoeken erin en dan kunnen ze weer opknappen
TessaVD Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Onze Nijn is gisteren net gecastreerd. Ik vroeg me ook af of ik hem niet beter binnen kon houden voor de nacht, met dat mooie weertje hier. Maar mijn gevoel en mijn dierenarts vonden het helemaal geen slecht idee hem gewoon terug in zijn hok bij zijn vriendinnetje te zetten. Ze houden elkaar lekker warm en een vertrouwde omgeving bevorderd de genezing. Onze Nijn was ook al goed wakker van de verdoving. Vandaag huppelde hij al weer rond alsof er niets aan de hand was, en zijn vriendinnetje Ko was blij dat ze niet alleen moest slapen deze koude nacht.Ik denk dus niet dat het zo nodig is dat je extra hokken moet gaan kopen enzo, als ze goed door de operatie heen komen kan je ze volgens mij wel in hun gewone hok steken.Groetjes en succes!
Ginger Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Je hebt je pas gecastreerde ram bij een voedster gezet na 1 dag ????
opvangaaenhunze Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Ginger misschien was de voedster al gesteriliseerd??
jrjsieben Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Ja anders heb je dadelijk een probleem :he::he::he:
Teddybunny Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 Ik heb inderdaad ook het idee dat de badkuip geen goed idee is..Ik heb wel een panelenren, 16 hekjes zelfs. Is ook een goed idee, maar ik kan het nergens neerzetten.....Kan het echt zo'n kwaad ze buiten te laten? Ze zitten niet samen, dat zaten ze wel, maar ze gingen vechten (ja ik weet het berucht van rammen, maar het waren broers die elkaar heel fijn vonden en ik had me eigen voorgenomen ze pas uit elkaar te halen als ze een beetje begonnen met vechten). Nu heb ik hun hok door 2en. Ik kan misschien nog een kruik aanschaffen waar ze op/naast kunnen liggen.Wat zouden jullie doen?
Dollie Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Ik zou ze niet buiten laten.. Door de narcose kunnen ze hun temperatuur niet zo goed regelen. Kun je ze niet op je slaapkamer zetten voor Ć©Ć©n of twee nachtjes? En dan niet de hele panelenren gebruiken, maar gewoon vier of vijf panelen (per konijn).
Teddybunny Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 Dat zou kunnen, ik wil dat ook, maar mijn moeder niet... Want als er plas op ons laminaat komt bolt dat altijd helemaal op...Maar stel dat ze eroverheen springen en bij de andere komen?! Dan gebeurd er iets heel ergs... Ik weet het niet meer hoor...
jrjsieben Geplaatst: 29 oktober 2010 Geplaatst: 29 oktober 2010 Je zou een zeil eronder kunnen doen ?Als ze daar niet aan knagen
Teddybunny Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 Hmm ik weet niet, ik overleg nog wel even vandaag
Jaycee Geplaatst: 31 oktober 2010 Geplaatst: 31 oktober 2010 Misschien kun je onder de panelenren op je slaapkamer een vuilniszak leggen, met daarop karton en daarop weer een handdoekje.Zo komt het plas ook niet op het laminaat.En wat ik wel eens doe als mijn konijntjes in de ren zitten. Dan leg ik er gaas overheen (of hekjes van de ren die ik nog over heb) zodat ze er niet uit kunnen springen.Ik heb namelijk een dame die nogal van springen houd.
Teddybunny Geplaatst: 1 november 2010 Auteur Geplaatst: 1 november 2010 15.30 was het zover! We konden ze toen ophalen! Ik heb de badkuip wat veiliger gemaakt en wat doeken, hooi, groentjes (appel, wortel, witlof), en even wat meer brokjes. Ik heb even gezocht, en ik vond nog een hondenbench! Die kan mooi op de badkamervloer! Daar had ik dezelfde voedsel ingedaan etc. etc.. Piepje ging in de badkuip, Grijsje in de bench. Het was even bijkomen, maar ze eten, en dat is het belangrijkste!
jrjsieben Geplaatst: 1 november 2010 Geplaatst: 1 november 2010 Nou mooi dat ze eten in iedergevalBeterschap
Aanbevolen berichten