Boefje Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Net liet ik trots mijn broer de nieuwe konijntjes zien en was Noëlle haar vacht aan het bewonderen. Toen zag ik ineens een zwart vlekje. Het was me nooit eerder opgevallen. Ik dacht och pigment. Boefje heeft ook vlekjes op dr buikje. Donker en roze. Ik ging verder zoeken want het zou wel gek zijn als het maar 1 was. Ik zag nog een vlekje.. echt donkerblauwig of zwart. Later een grote vlek en die voelde verdikt. Ik goed kijken en het verdikte gedeelte voelde glad aan. Ik dacht eerst misschien poep geplakt ofzo..maar dan zouden dr haartjes toch ook vies moeten zijn. Ik durf er ook niet aan te zitten verder. Het rook niet naar poep. Is het een moedervlek? Hebben konijnen ook moedervlekken? Ik vind het best gek en eng eigenlijk want ik heb dat nooit eerder echt zo bij konijntjes gezien. Ik hoop niet dat het een soort van gezwel is. Zou het ook bloeduitstorting kunnen zijn? Het ziet er niet zo uit..het zijn gewoon echt eenkleurige vlekjes.. donkerblauwig tegen zwart aan. Ze is zelf bruin met onder de bruine kleur blauwe haartjes.. Weet iemand misschien wat het kan zijn? Ik zit er sowieso over na te denken het te laten nakijken bij de da. Maar ik voel me gelijk naar erdoor.. hoop dat iemand dit herkent en me kan vertellen dat het inderdaad gewoon moedervlekjes kunnen zijn of iets onschuldigs zodat ik me wat geruster kan voelen.
Amatjuh Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Ik zou ook in eerste instantie denken dat er poep in de haren zit geplakt. Maar het plekje zit echt op de huid en niet in de haren begrijp ik?Sorry ik zou het niet weten.. het is geen teek of zo toch?
pechkonijn Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Misschien kan je een foto maken? Niet dat ik dan zou weten wat het is, maar misschien wel iemand anders.
Boefje Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 Nou ik heb het weer goed bekeken en er lijken wel haartjes uit te komen. Van die hele donkere haartjes. Volgens mij zijn het gewoon haartjes onder de huid die eruit moeten komen..vind het wel vreemd dat het alleen op verschillende plekjes zit.. gek hoor..voel me wel iets geruster..maar goed.. ik heb zoiets nog nooit meegemaakt. Ik had de fokster ook al gemaild of dit misschien vlekjes van de geboorte waren. Moet nog even de mail checken of ze gereageerd heeft..maar het lijkt me dan niet zo ernstig.. het is ook niet alsof het een moedervlek met haar is..het zijn best lange haren en ze lijken te groeien..tenminste.. bij een ander plekje zie je echt heeeele kleine sprietjes eruit komen..en bij een ander vlekje zijn ze al bijna een cm. Het haar is wel erg donker..lijkt niet eens op haar eigen haarkleur..heel erg donkerbruin. Vaag hoor..
Boefje Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 Nou weer wat, heb ze allemaal maar eens bekeken en ze hebben allemaal van die donkere plekjes hier en daar waar haartjes uitkomen..blijkbaar is het gewoon een manier om nieuwe haartjes te krijgen ofzo... het was me nooit opgevallen bij mijn eerste konijntjes. Ik heb wel eens hier en daar tussen haartjes gekeken, maar nooit overal. Meestal voel je wel als er wat raars zit door te aaien enz. Dus of het is gewoon een plekje waar nieuwe haartjes komen of het is een gekke besmettelijke ziekte die ze ineens allemaal zouden moeten hebben.. pff.. ik heb nog nooit hier iets over gelezen op het forum..ben ik dan de enige die zich doodschrikt van ontzettend donkere plekjes op een huid die ook nog eens wat verdikt zijn.. ik ga er nu wel van uit dat het gewoon een normaal voorkomend iets is en dat ik mij geen zorgen hoef te maken. Ziek zijn ze ook niet want ze zijn hardstikke vrolijk en eten goed en genieten van knuffels. Dus tja. Was eventjes bezorgd om niets denk ik.
pechkonijn Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Zou je een foto kunnen maken? Ik ben wel erg benieuwd inmiddels!
Boefje Geplaatst: 1 november 2010 Auteur Geplaatst: 1 november 2010 Hahaha ja kan het proberen hoor maar moet met twee man doen, want ik kan niet het haar aan de kant houden en foto maken.. moet even wachten tot mijn vriend thuis is. Dus misschien vanavond. Was het weekend weg dus heb het niet kunnen doen. Heb je je eigen nijnen al bekeken naar van die donkere vlekjes? Zou toch gek zijn als alleen mijn nijnen het hebben? Ben wel benieuwd naar andere konijnen.
Aanbevolen berichten