Alicia Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Ik weet dat als een konijn EC heeft gehad, het kennelijk z'n hele leven al heeft gehad ( moeder--->kind) of van een ander konijn heeft gekregen( urine) en ;t nooit écht kwijtraakt. Correct me if i'm wrong here ....Snowy heeft vorig jaar december EC gehad, het was rond die tijd ERG koud, en die kou leed weer tot lagere weerstand. Nu ben ik een beetje voorbarig richting de wintertemperaturen, het is 's nachts nu al rond het vriespunt.Zoals de titel zegt, hoe groot is de kans dat EC - het tollen, epileptische aanvallen, scheve kop, verschietende ogen- terugkomt als het konijn 't al 'n keer heeft gehad ?Ik kan ook niks preventiefs doen, alleen er maar snel bij zijn als er weer symptomen optreden...
pebbles Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Je kunt de weerstand verhogen met Echina forch druppels van dokter Vogel...7 druppels in een fles of bakje water doen en iedere dag verversen...Ook schijnt er voer te zijn waar dit in verwerkt is maar ik weet net welk voer dat is..
Dollie Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Ik weet niet hoe groot de kans is.. Mijn ene EC konijntje is overleden (aan EC dus) en de ander heeft na de EC werkelijkwaar nog vanalles gehad, ook klachten die eerst aan EC deden denken maar uiteindelijk is hij ondanks zijn slechte weerstand niet meer ziek geworden in zijn laatste jaar. Misschien een open deur, maar heb je altijd panacur in huis? Daar zou ik zeker voor zorgen. En over die Echinea force druppels, ik geloof dat je die (beter) als kuur kunt geven en niet altijd, omdat het anders zijn werking verliest. Ben ik niet helemaal zeker van, heb me er nooit in verdiept.
Alicia Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Ik heb nog wel panacur, maar is wel van een paar maandjes geleden. Hoelang blijft dat spul goed/bruikbaar ?
Dollie Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Ligt er aan wat voor Panacur je hebt, voor de zekerheid heb ik altijd Panacur Pet paste (een paar jaar houdbaar) onaangebroken in huis. Bestel het dan via Medpets, je dierenarts heeft het vast ook wel. Nu ga ik altijd zsm naar de dierenarts als ik vermoed dat mijn konijn EC (of wat dan ook) heeft, maar je weet maar nooit.. Heb het liever gewoon in huis.
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 De vloeibare panacur is wel tot 3 jaarhoudbaar normaal zou de da dat op de fles moeten zetten.Mits het donker bewaard is gebleven.
Alicia Geplaatst: 27 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2010 Ik heb de suspensie, maar die is al helemaal 'uitgezakt'. 2/3 is wit en daarbovenop ligt een laagje water(?). Gewoon even schudden dan.... @Dollie, met die pet paste bedoel je zeker de Panacur tabletten hond en kat met de panacur pet paste injector ? Wat is de dosering van de tabletten?
Gast Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Ik weet niet hoe groot de kans is.. Mijn ene EC konijntje is overleden (aan EC dus) en de ander heeft na de EC werkelijkwaar nog vanalles gehad, ook klachten die eerst aan EC deden denken maar uiteindelijk is hij ondanks zijn slechte weerstand niet meer ziek geworden in zijn laatste jaar.Misschien een open deur, maar heb je altijd panacur in huis? Daar zou ik zeker voor zorgen.En over die Echinea force druppels, ik geloof dat je die (beter) als kuur kunt geven en niet altijd, omdat het anders zijn werking verliest. Ben ik niet helemaal zeker van, heb me er nooit in verdiept.Klopt hoor, Iris;)
Dollie Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Ik heb de suspensie, maar die is al helemaal 'uitgezakt'. 2/3 is wit en daarbovenop ligt een laagje water(?). Gewoon even schudden dan.... @Dollie, met die pet paste bedoel je zeker de Panacur tabletten hond en kat met de panacur pet paste injector ? Wat is de dosering van de tabletten?Die is het inderdaad, niet de tabletten. De dosering daarvan is een beetje lastig, komt neer op een half doseer streepje per 1,5 kg geloof ik. Als je konijn daadwerkelijk behandeld moet worden voor (bijv.) EC dan zou ik ook de vloeibare nemen, goedkoepr en makkelijker te doseren, maar de Pet Paste is langer houdbaar dus wat dat aan gaat geschikter om "voor de zekerheid" in huis te hebben. (Want wij gaan er natuurlijk gewoon van uit dat onze lieve diertjes kerngezond blijven en dat we het niet nodig gaan hebben! :yes:)
bunny ranch chanty Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Hoe lang is de Pet Paste houdbaar Dollie?Pannacur vloeibaar 3 jaar na opening fles volgens de datum op de fles.
Dollie Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Na opening drie jaar houdbaar? En ik weet uit mijn hoofd niet hoe lang die houdbaar is, als ik er om denk kijk ik zo even als ik de bakjes pak..
bunny ranch chanty Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Ja mits het flesje donker bewaard word op huiskamer temp is het 3 jaar houdbaar, je da zou de datum van de volle liter fles er dan op moeten zetten. Altijd schudden voor gebruik.
Dollie Geplaatst: 28 oktober 2010 Geplaatst: 28 oktober 2010 Ik heb er niet om gedacht maar ik zal het zo nog eens proberen
Alicia Geplaatst: 28 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2010 (aangepast) hmmm 3 jaar na opening ? Ik heb geen flauw idee wat de houdbaarheidsdatum was van de fles waar de panacur is uitgehaald. Voor de zekerheid dan maar de tabletten bestellen bij medpets of nieuwe flesje suspensie halen bij de DA en nú wel vragen wat de houdbaarheidsdatum is ; ) 28 oktober 2010 aangepast door Alicia
Aanbevolen berichten