Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor hoever nu goed nieuws.

Papa wou deze week hetzelfde voer(weer 25 kg) halen. Dus:

'pap? wanneer wou je dat voer halen?'

'dinsdag denk ik,na 't werk even'

'Wacht daar even mee.'

Hele verhaal vertelt. Mama mengt zich in de discussie:

'Ja,je kan daar best een zakje van mee nemen dan,even kijken als het werkt. Voordat je direct z'n hele zak gaat aanschaffen.'

Kun je dat dus gewoon bij een dierenwinkel krijgen? Hier zitten Moinat/Petsplace en Welkoop.

Want anders ga ik morgen even langs de dierenwinkel.

• Reacties 203
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ja bij sommige dierenwinkels wel.

Als je het definitief mag van je ouders dan kunnen ze beter bij the hay expert bestellen in Engeland, je betaald dan wel 15 pond verzendkosten, maar dan nog ben je goedkoper uit als je daar de SS koopt ipv hier in de Nederland. Nadeel, je moet wel een credit card hebben. Maar het is wel te vertrouwen, veel BB-ers bestellen daar.

Geplaatst:

Volgensmij hebben we niet eens een credit card. Maar goed,ik kan het navragen. Laat ik eerst dit maar even afwachten.. Want m'n ouders kunnen zo van gedachten veranderen.

Geplaatst:

Gaan jullie nu HF proberen of SS? Ik maakte er zelf uit op dat het om HF ging? Hopelijk werkt dat :yes: HF is ongeveer 15 euro voor 15 kg dus dat valt nog best mee. En de samenstelling is heel netjes.

Geplaatst:

Hoe bedoel je? Als je nu Hope Farms of weer Science Selective gaat geven? Bij Science Selective schijnt het niet te hoeven, ik zou het wel eventjes doen denk ik. Bij Hope Farms zou ik het sowieso doen, even een paar dagen mengen ipv in één keer over.

En domme vragen bestaan niet hè!

Geplaatst:

Ja ik zou het langzaam doen

Mijn kennis wou van de SS ook naar Hopefarms gaan maar dat gaf toch problemen

Dus ik denk dat als je een beetje gevoelig zijn dat de HF toch wel zwaarder valt dan de SS

Dus langzaam aan mengen denk ik

Succes

Geplaatst:

Even een tegenvaller. Mama en ik gingen net even naar de dierenwinkels in de buurt opzoek naar Hope Farm. Bij de Moinat zagen we het niet staan,dus we gingen vragen. Zegt die man:'Het maakt helemaal niet uit wat je geeft,alleen met een probleem konijn zoals die van jou,die alweer wat dunnere poep had,kun je beter SS geven. We hebben geen HF,omdat het kwalitatief vele malen minder is. Van HF moet je ook veeeel meer geven dan SS. SS hoef je maar klein beetje.'

Nou..ik vond het maar raar.. Je moet toch kijken hoeveel je konijntje weegt? En daarna kun je toch zien hoeveel ze moeten hebben?

Dus op naar de Petsplace. Die had alleen maar Hope Farm,en dan gemengd voer. Of kan gemengd voer van HF geen kwaad? We hebben het maar niet mee genomen,omdat het gemengd was.

Toen was er nog 1 dierenwinkel over.. Welkoop.

Die had geen HF,en had er ook nog nooit van gehoord. We hebben nu Kenner,compleet konijnenvoer mee genomen. Niet gemengd. We hebben een zak van 5kg mee genomen,en er zat 150g eiwitten in. Wie o wie weet hoeveel % dat is? Mama dacht 15%...

En mama bedacht zo,als er dan ongeveer 15% in zit..is het wel beter als 17,3%..

Geplaatst:

Je moeder heeft helemaal gelijk, dat is 15% en dan is het inderdaad wel beter dan die 17,3%, misschien helpt dit ook. Ik heb zelf geen ervaring met Hope Farms, maar hier op het forum wordt toch wel gezegt dat het vrij dicht bij SS ligt. Persoonlijk denk ik, als ik naar de samenstelling kijk, ook dat de prijs/kwaliteit verhouding bij Hope Farms beter is. Als je het mij vraagt is SS kwalitatief gezien gewoon beter, meer vezels, minder calcium etc, zeker voor het "probleemkonijn" is SS inderdaad beter, vind ik dan hè, maar voor SS betaal je ook behoorlijk. Voor Hope Farms niet, dan heb je gewoon goed voer voor een goede prijs. Je geeft er wel iets meer van dan van SS inderdaad.

HF gemengd voer zou ik inderdaad niet doen.

Geplaatst:
Oo ik ben uitgegaan van dat het per kilo was.... Maar ik neem aan dat dat het ook was, want het lijkt me niet dat er maar 3% eiwitten in Kenner zit?

Ja, ik denk eigenlijk ook wel dat het per kilo is. Maar voor de zekerheid...

Geplaatst:

Er lagen nog wel nattige keutels. En het waren geen 'klompje' zoals blindedarm keutels. Maar er liggen ook een paar goede keutels. Ik heb nu dat 'nieuwe' Kenner Bix gegeven.

Ik kan het overleggen met m'n ouders. Ik mócht over naar Hope Farms. Alleen dat hadden ze niet in Klazienaveen hier. Alleen gemengd daarvan. En dat leek me niet echt goed. Bedankt voor die site!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .