Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou allang al naar de da zijn gegaan ookal vind mijn moeder het niet goed.. Maargoed, wie ben ik he :P

Ik wens je erg veel succes.. Maar ben bang dat dit zo door blijft gaan tenzij een deskundige er naar kijkt.

• Reacties 203
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Nou,ik denk dat ik wel 'goed' nieuws heb. Gisteravond ging het redelijk met Starlight. Het is toen niet verder achteruit gegaan. En toen kwam een nicht van m'n nichtje langs. En die is dierenartsassistente. (En die had ik dus op hyves gevraagt hoe en wat) En ze kwam met

'Supreme science Selective konijnenvoer' aan. Ik had verteld hoe het ging met Starlight. En toen had zij voor mij aan de dierenarts gevraagt hoe het verder moest. En ik moest hooi,water en beetje van dat voer geven. En dan zou het over moeten gaan. Dus vanmorgen heb ik dat gegeven. Haar gedrag is nog niet helemaal hoe het was geweest. Maar hopelijk gaat het nu de goede kant op!Weet iemand hoeveel ik precies van dat voer moet geven?

Geplaatst:

Het is wel belangrijk dat je ook dit voer blijft geven. Of in ieder geval terug afbouwt naar je oude voer, je kunt niet zomaar van de 1 op de andere dag terug gaan naar je eigen voer. Dan krijgt ze weer darmproblemen.

Geplaatst: (aangepast)

Dan ga ik nu direct vragen hoe je dat langzaam afbouwt ??

En Stampertje kan ik toch gewoon dat normale bix blijven geven toch? Dat ik dat ene 'nieuwe' voer voor Starlight bewaar?

aangepast door Stampyy
Geplaatst:

Science Selective is wel heel goed voer voor konijnen, dus ik zou het toch eens overwegen of je dit niet wilt gaan geven aan je konijnen. Het is ook beter voor de darmen.

Afbouwen doe je door langzaam haar eigen oude voer weer te vermengen met de Science Selective. Met langzaam bedoel ik in 1-2 weken tijd. Ik heb hier zelf een konijn aan verloren doordat ik het te snel deed. Je kunt er beter wat langer over doen dan te snel. Die problemen komen doordat het oude voer minder goed is voor de darmen en daar raken ze van streek van.

Maar eerst moet je konijn herstellen en laat haar voorlopig nog maar op SS staan.

Geplaatst:

Diana, die 10-15 gram is voor konijnen die veel groente krijgen. Starlight krijgt dat niet, dus dan kan je best iets meer geven.

Laten we verder maar hopen dat het snel weer helemaal goed gaat.

Geplaatst:

Hoeveel dan ongeveer? Gewoon een bodempje?

Ik hoop inderdaad dat het weer snel helemaal goed gaat! Ik ga tegen half 2 naar huis,dus dan direct even bij Starlight kijken!:D

Geplaatst:

Een bodempje is gokwerk Diana, je moet het gewoon even afwegen. Hoe zwaar is Starlight? Ik zou sowieso nog niet met haar volledige portie beginnen, begin maar heel rustig aan met een gram of tien.

Geplaatst:

Ik ga vanavond nieuwe weegschaal kopen,want onze is kapot..Fijn dat mama dat ook even gemeld had..Maar goed,ik weeg haar dus vanavond. Ik zal inderdaad rustig aan beginnen. En ik laat wel weten hoe het verder gaat.

Geplaatst:

Een blikje tomaten puree is 20 gram SS, ik weet niet of je die toevallig bij de hand hebt. (Ik gebruik dat om voer af te meten hier. Er past 50 gram gewone biks in.)

Geplaatst:

Met Starlight gaat het weer helemaal de goede kant op!:D Ze kwam vrolijk aanrennen,ging weer aandacht trekken,likte me weer. Volgensmij gaat dit wel goed komen! :love:

Bedankt voor jullie adviesen!

Geplaatst:

Ben ook erg blij dat het zo is afgelopen! :D Gelukkig maar! Hopelijk blijft het nu de hele tijd goed gaan. Ik moet wel gewoon door gaan met alleen SS,water en hooi?

Geplaatst:

Wat fijn dat het weer beter gaat. Ik hoop alleen dat dit voor je ouders niet een extra bevestiging is dat naar de DA gaan dus niet nodig is.

Geplaatst:

Dat hoop ik inderdaad ook niet! Ik heb nu gewoon geluk dat het zo is afgelopen. Maar ik weet wel dat ik er zo snel mogelijk met m'n ouders over ga hebben. Want zoiets wil ik niet nog een keertje mee maken.

Geplaatst:

Ik zou nog even een weekje doorgaan met de SS, tot ze weer helemaal opgeknapt is en haar darmen weer rustig. Dan langzaam terug naar je eigen voer. (hoewel SS wel veel beter is..)

Geplaatst:

Goed dat je met je ouders gaat praten. Doe dat alleen niet meteen als ze thuis zijn. Zoek een goed moment uit en ga dan rustig met ze praten. Niet boos of emotioneel, maar gewoon rustig. Heb het ook niet teveel over BB, dit kan juist irritatie bij ze opwekken.

Succes meid.

Geplaatst:

Van te voren op een rustig moment (inderdaad goede raad van Emilyrose) vragen of je het straks met je ouders even ergens over kan hebben...

Ik kan er zelf ook niet tegen als we net binnenkomen of als de kinderen net binnenkomen en direkt, bijna zonder ademhalen, van alles er uit gooien... Het is wel pubereigen moet ik zeggen..maar echt werken doet het doorgaans niet..

Verder kan er van alles achter zitten dat je ouders niet willen dat je je geld naar eigen inzicht uitgeeft..

Bij mijn ene kind van 16 zou ik het zo kunnen doen, maar bij de ander zeker niet.

Dat kan hier door leden niet beoordeelt worden en logisch dat jij niet zo blij mee bent...

Toch zal je dat moeten accepteren...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .