Stampyy Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Dankjewel! Ik ga om 6 uur naar de winkel om peterselie op te halen. Dus hopelijk werkt dat!
Wortel76 Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 En over die beschuit? M'n moeder zei dat dat wel goed was,omdat het bij mensen ook diarree wel stopt(bij sommigen..) Wat voor mensen geld is niet altijd (lees: vaker niet, dan wel) van toepassing op dieren, zo is chocolade dodelijk voor veel dieren. En beschuit is ook niet goed voor konijnen
Stampyy Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Ik vond het ook al raar.. Wat mensen eten,geef je je konijn niet zo vaak(denk aan snoepjes,beschuit o.i.d)
tamara29 Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 mijn mening is dat het beste is om niet zelf te gaan dokteren maar juist naar de DA te gaan.ik begrijp dat het lastig is als je nog een kind bent en je afhankelijk bent van je ouders.wat je zeker niet moet doen is adviezen op volgen van mensen die zeggen dat je het achter de rug van je ouders moet doen want dan ben je nog verder van huis.ik ben nu zelf moeder en gelukkig niet meer afhankelijk van mijn ouders.probeer je moeder ervan te over tuigen dat zelf dokteren echt niet verstandig is en dat je beter naar de dierenarts kunt gaan daar heeft je konijn meer baat bij en je weet niet waardoor de diaree komt en om dan zelf maar dingen te gaan geven is ook niet verstandig.ik wil alleen maar zeggen dat een konijn vaak snel naar een DA moet als ie iets mankeerd want 9 van de 10 is het al te laat voor het beestje.laat je moeder weten dat hier ook moeders op het forum zitten en dat die toch echt adviezeren om naar een DA te gaan.ga je konijn iig geen beschuit geven en ook die sivotine niet want dat help niet bij diarree bij konijnen en kan het alleen maar verergen.succes met je nijntje
pechkonijn Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Inderdaad geen beschuit en die Sivotine zou ik ook zeker niet proberen. Protexin Bio Lapis lijkt me wel goed in dit geval, omdat het de darmflora een oppepper geeft en zeker geen kwaad kan. Maar ik zou vooral doorgaan met proberen je moeder over te halen om naar de dierenarts te gaan, of toch in elk geval een mestmonstertje te mogen laten onderzoeken.Hoe is de kwaliteit van het hooi? Is het niet beschimmeld toevallig? Als het stoffig is, zitten er schimmels in.
bunny ranch chanty Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Gewoon met de ontlasting naar de dierenarts gaan.....dan kan je goed en gericht behandelen anders niet!Of het nu wel of niet mag van je ouders is dit het enige juiste antwoord op je vraag.
Stampyy Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Ik heb Starlight perterselie gegeven,ze begon direct gretig te eten. Dus morgenvroeg even afwachten. Hopelijk gaat het goed!
jrjsieben Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 mijn mening is dat het beste is om niet zelf te gaan dokteren maar juist naar de DA te gaan.ik begrijp dat het lastig is als je nog een kind bent en je afhankelijk bent van je ouders.wat je zeker niet moet doen is adviezen op volgen van mensen die zeggen dat je het achter de rug van je ouders moet doen want dan ben je nog verder van huis.ik ben nu zelf moeder en gelukkig niet meer afhankelijk van mijn ouders.probeer je moeder ervan te over tuigen dat zelf dokteren echt niet verstandig is en dat je beter naar de dierenarts kunt gaan daar heeft je konijn meer baat bij en je weet niet waardoor de diaree komt en om dan zelf maar dingen te gaan geven is ook niet verstandig.ik wil alleen maar zeggen dat een konijn vaak snel naar een DA moet als ie iets mankeerd want 9 van de 10 is het al te laat voor het beestje.laat je moeder weten dat hier ook moeders op het forum zitten en dat die toch echt adviezeren om naar een DA te gaan.ga je konijn iig geen beschuit geven en ook die sivotine niet want dat help niet bij diarree bij konijnen en kan het alleen maar verergen.succes met je nijntje daar sluit ik me helemaal bij aan
Stampyy Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 @Tamara29: Ik zie er al naar uit dat ik niet meer van m'n ouders afhankelijk ben. Ik ben dan al wel 16..maar me 'los laten' of dat ik dingen zelf mag beslissen..ho maar. Die tijd komt misschien nog wel! Nog even een vraag,moet ik de hooithee al weg halen? Of kan dat blijven hangen?
jrjsieben Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Gewoon laten hangen kan geen kwaad toch ?Hoe zijn de keutels beter?
Stampyy Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Nog wel kleine keuteltjes. Maar misschien morgenvroeg is het beter. Maar er liggen tenminste wel keuteltjes.
jrjsieben Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Nou das al stukken beter Houw het in de gaten :he:
pechkonijn Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Ik zou die hooithee regelmatig verversen.Mag je echt niet op eigen kosten naar de dierenarts (of een mestonderzoekje laten doen?)
Stampyy Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Ja, om de dag ververs ik het. Morgen weer nieuwe hooithee. Hoe het nu lijkt mag het niet. Ik mag m'n geld daar niet aan 'verspillen'...Ik snap niet dat hun zo denken En ik vind het behoorlijk vervelend!Ik heb haar dus peterselie gegeven,dus hopelijk gaat het goed..
Stampyy Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Er is al wat vooruit gang! Starlight is al veel vrolijker dan de afgelopen dagen! Ze kwam lekker vrolijk aanrennen,weer beetje druk lopen doen. Nog niet echt hoe ze eerder altijd deed. Maar het gaat volgensmij de goede kant op!
wenerlover Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 kijk aan mooi peterselie doet wonderen
Bianca Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Mijn God wat een discussie.. als ik je een advies mag geven: als je alle berichten van jrjsieben negeert dan staat in de resterende berichten alleen maar goede raad. Alleen hooi en water en hooithee geven tot het over is. De hooithee regelmatig verversen want anders ontstaan er schimmels in de thee. Geen antibiotica geven of andere middeltjes van de DW. Sowieso NOOIT zomaar AB geven.Ik weet niet wat ik zou doen als ik in jou schoenen zou staan. Maar ik vind het raar dat je niet eens zelf mag weten waar je je geld aan uitgeeft als je al 16 bent. Ik ken zat kinderen die al stiekem roken op die leeftijd. Of elke middag in de frietkraam staan. Dan zou ik toch veel liever een dochter hebben die haar zakgeld aan dierenartsen uitgaf om goed voor haar huisdieren te zorgen. Dus misschien wordt het toch tijd eens wat zelfstandigheid op te eisen.. maar wat de gevolgen daarvan zijn weet ik niet. Dus die keuze moet je echt zelf maken. Ik weet alleen dat je konijn dood kan gaan aan diarree. Ook konijnen ouder dan 3 maanden kunnen behoorlijk ziek worden van cocc. 1 jaar is nog behoorlijk jong, dus het kan toch wel gevaarlijk zijn als het dat is. En ik heb veel ervaring met darmklachten bij konijnen en het is normaal dat het op en neer gaat. Dus het ene moment denk je misschien dat het beter gaat, maar een paar uur later is het weer helemaal mis. Dus pas als het minimaal 24 uur alleen maar goed gaat weet je dat het echt beter gaat. Sterkte meiske...
Amatjuh Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Mijn God wat een discussie.. als ik je een advies mag geven: als je alle berichten van jrjsieben negeert dan staat in de resterende berichten alleen maar goede raad. :whip2:
Stampyy Geplaatst: 26 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2010 Haha. Ik juich ook niet té vroeg. Ik wacht morgenvroeg af. Want hoe ik nu heb kunnen zien,reageerd ze wel goed. Maar ja,gisteren en toen reageerde ze ook goed,en een paar uur later was het weer mis.. Dus afwachten dus.. Nou..Ik heb er ook wel vaak discussies over met m'n ouders,niet alleen over de DA. Maar ook dat ik best wel wat losser wil worden gelaten. NIet dat hun alles nog steeds voor mij gaan bepalen.. Ik was dan niets anders gewend,maar ik vind dat het daar wel tijd voor wordt.. Of is het dat nog niet..Allemaal sowieso bedankt voor jullie goede raad!
Dollie Geplaatst: 26 oktober 2010 Geplaatst: 26 oktober 2010 Fijn dat het wel wat beter lijkt te gaan!
jrjsieben Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Ja goede raad:$Achter de rug om van je ouders wat gaan doenMaar dat is bijzaakEn jij kan alleen maar doemverhalen bedenken en aankomen met je cocc:bounce:Het is gewoon af en toe een kleuterklasZoals er soms gereageert wordt of het juffrouwen in een klas zijnSorry hoor kinderachtig:pLaten we iedereen in zijn waarde latenEn we zijn hier om van elkaar te leren en niet met dat vingertje te wijzen Mijn God wat een discussie.. als ik je een advies mag geven: als je alle berichten van jrjsieben negeert dan staat in de resterende berichten alleen maar goede raad. Alleen hooi en water en hooithee geven tot het over is. De hooithee regelmatig verversen want anders ontstaan er schimmels in de thee. Geen antibiotica geven of andere middeltjes van de DW. Sowieso NOOIT zomaar AB geven. Ik weet niet wat ik zou doen als ik in jou schoenen zou staan. Maar ik vind het raar dat je niet eens zelf mag weten waar je je geld aan uitgeeft als je al 16 bent. Ik ken zat kinderen die al stiekem roken op die leeftijd. Of elke middag in de frietkraam staan. Dan zou ik toch veel liever een dochter hebben die haar zakgeld aan dierenartsen uitgaf om goed voor haar huisdieren te zorgen. Dus misschien wordt het toch tijd eens wat zelfstandigheid op te eisen.. maar wat de gevolgen daarvan zijn weet ik niet. Dus die keuze moet je echt zelf maken. Ik weet alleen dat je konijn dood kan gaan aan diarree. Ook konijnen ouder dan 3 maanden kunnen behoorlijk ziek worden van cocc. 1 jaar is nog behoorlijk jong, dus het kan toch wel gevaarlijk zijn als het dat is. En ik heb veel ervaring met darmklachten bij konijnen en het is normaal dat het op en neer gaat. Dus het ene moment denk je misschien dat het beter gaat, maar een paar uur later is het weer helemaal mis. Dus pas als het minimaal 24 uur alleen maar goed gaat weet je dat het echt beter gaat. Sterkte meiske...
Stampyy Geplaatst: 27 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2010 Blijkbaar heb ik íets te vroeg gejuicht...óf het zijn hele écht natte blindedarmkeutels.. of ze is weer fijn aan de diarree... Ik kan het anders wel even op de foto zetten als het iets lichter is..
Rian Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Ja goede raad:$Achter de rug om van je ouders wat gaan doenMaar dat is bijzaakEn jij kan alleen maar doemverhalen bedenken en aankomen met je cocc:bounce:Het is gewoon af en toe een kleuterklasZoals er soms gereageert wordt of het juffrouwen in een klas zijnSorry hoor kinderachtig:pLaten we iedereen in zijn waarde latenEn we zijn hier om van elkaar te leren en niet met dat vingertje te wijzen Ja laten we dat vooral doen! Begin jij? Pffff.....
Stampyy Geplaatst: 27 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2010 De foto,hij is beetje onscherp..maar je ziet het volgensmij wel. Wat denken jullie?En er liggen nog meer van die 'hoopjes'.. En d'r pootje en kontje zit er weer onder..dus straks schoonmaken..
jrjsieben Geplaatst: 27 oktober 2010 Geplaatst: 27 oktober 2010 Blijkbaar heb ik íets te vroeg gejuicht...óf het zijn hele écht natte blindedarmkeutels.. of ze is weer fijn aan de diarree... Ik kan het anders wel even op de foto zetten als het iets lichter is.. Het is heel sneu voor jeMaar de mensen hier kunnen jouw jonijn niet op afstand beter makenAls je doordeweeks naar een da gaat is het altijd goedkoper dan als je dadelijk met spoed moetMaar daar zullen je ouders denk ik helemaal niet toe geneigd zijnMaar die gaan op vakantieMisschien wil je opa wel met je meegaanIk hoop het allerbeste voor jouw en je konijnEn die diaree is al wat langer aan de gang toch ?
Aanbevolen berichten