Saskia V Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Hey allemaal! Zoals jullie misschien hebben gelezen heb ik boris afgelopen vrijdag laten castreren. Nu heeft hij een paar hechtingen zitten die over 10 dagen (als ze er dan nog zitten) verwijderd moeten worden dus ik heb ze gisteren en vandaag (vrijdag vond ik veel te vroeg om nog meer vervelende dingen met hem te doen) even bekeken. Nu valt het me op dat hoewel het ene balzakje leeg lijkt, heb bij de andere nog lijkt alsof er wat in zit, de huid is ook roze en een beetje strak. Ik denk in eerste instantie zelf aan gewoon normale zwelling maar ik maak me toch een beetje zorgen. Boris zelf lijkt nergens last van te hebben, is heerlijk aanhankelijk en hupt 's avonds door de kamer zoals hij altijd al deed, ook aan zijn ontlasting is niets vreemds te zien.Iemand misschien tips waar ik echt op moet letten?Groetjes Saskia
Dollie Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Bij Fred leek het ook alsof ie nog gewoon balletjes had, vlak na de castratie. Als het er verder rustig uit ziet, lijkt het me wel normaal? (Overigens is er nu niet eens een balzak meer te vinden bij Fred.)
Boseetje Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Bij Gijs waren het duidelijk 2 lege balzakken... en die zitten er nog steeds... als ik Gijs optil zie ik ze gelijk zitten, was ook wel erg makkelijk toen ik hem redde van zn benarde situatie: Uh wat is het eigenlijk een v of een m? OHH duidelijk een M! maar ik denk dat het ook wel zwelling kan zijn... als je de balzak voelt... niet op de hechting maar ernaast is het dan warmer dan de andere die wel normaal uitziet?
Fluffie&Bunny Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Het kan een ontsteking zijn. Even goed in de gaten houden en anders even naar de DA terug.
Kim22 Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Sep, mijn franse hangoor, is 2,5 week geleden gecastreerd. Ik had hetzelde en dacht even dat hij niet eens gecastreerd was, haha! Ik heb de dierenarts toen nog opgebeld voor de zekerheid. Daar werd me verteld, zolang hij goed eet/drinkt en plast/poept, moest ik het maar even een paar dagen aankijken. Inmiddels is er niets meer van de zwelling te zien.
Lianne22 Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 ik had 3 weken geleden idd precies t zelfde bij brutus! de DA vertelde dat t normaal was dat het er wat gezwolle uitzag. als de wond zelf maar schoon en niet geïrriteerd uitziet.
Saskia V Geplaatst: 24 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2010 ok thnx tis ondertussen wel bijna een grappig gezicht, een duidelijke balzak en een soort leeg gedroogde pruimerig ding ernaast
Dollie Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Bij Gijs waren het duidelijk 2 lege balzakken... en die zitten er nog steeds... als ik Gijs optil zie ik ze gelijk zitten, was ook wel erg makkelijk toen ik hem redde van zn benarde situatie: Uh wat is het eigenlijk een v of een m? OHH duidelijk een M! maar ik denk dat het ook wel zwelling kan zijn... als je de balzak voelt... niet op de hechting maar ernaast is het dan warmer dan de andere die wel normaal uitziet?Bij Indy kon je z'n balzakjes ook heel goed zien zitten. Hij is nooit gecastreerd, maar ik gok dat je het dan ook wel was blijven zien inderdaad. Niet alle ballen zijn hetzelfde.. :he:
Saskia V Geplaatst: 24 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2010 het is rozig en iets warm maar nog niet duidelijk tekenen van ontsteking (niet rood, Boris doet niet een reactie als ik er voorzichtig aanzit dus denk ook niet dat het pijnlijk is) maar goed ik ga het erg goed in de gaten houden, das duidelijk. Als het veranderd laat ik het horen!
Boseetje Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Bij Indy kon je z'n balzakjes ook heel goed zien zitten. Hij is nooit gecastreerd, maar ik gok dat je het dan ook wel was blijven zien inderdaad. Niet alle ballen zijn hetzelfde.. :he: whauahahahaha idd ook ballen hebben verschillende vormen maten enzo:P
Aanbevolen berichten