Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hooi,

Helaas kwam ik er vandaag achter dat mijn konijn heel stil in zijn hok lag. Ik ging dus net op internet zoeken en ik kwam uit dat ik het buikje moest masseren. Ik wist niet precies hoe dit moest, maar het bleek wel te helpen. Hij werd speelser. Maar toen zette ik hem weer terug in zijn hok en toen begon die weer heel stil te liggen. Zijn plasbak is net verschoont dus ik kan nu nog niet zien of hij goed keuteld. Iemand nog tips hoe je zijn buikje moet masseren en hoe lang?

Geplaatst:

Eet hij wel?

Buikje masseren doe je het beste elk uur en dan een minuut of tien geloof ik, of in elk geval zo lang mogelijk. Maar ik betwijfel of je het met massage alleen redt, zeker als hij niet eet zou ik een dierenarts bellen.

Geplaatst:

Toen ik zijn buikje masseerde hoorde ik wel weer iets. Het kon zijn buik zijn maar ook die van mij. Ik had hem weer terug in zijn hok gezet en toen ging die wel knagen aan hooi maar ik weet niet of die het wel opeet. Hij had wel heel zijn bakje leeg. Ik had gister ook iets teveel eten gegeven. Kan dat wat zijn?

Geplaatst:

Een konijn dat stil in een hoekje zit heeft vaak pijn. Het is zo lastig om te zeggen wat het kan zijn, maar het zou goed iets met de darmen kunnen zijn. Het beste kun je naar de dierenarts gaan, want een konijn heeft hele gevoelige darmen. Als je niet snel genoeg actie onderneemt kan dit zelfs fataal worden.

Wat je voor nu kan doen is je konijn naar binnen halen (als hij buiten zit), het hok helemaal schoonmaken zodat je precies kunt zien of er keutels komen. Goed kijken of hij wel wat eet. En de dierenarts bellen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .