Saskia V Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Vanmorgen heb ik Boris naar de DA gebracht voor zijn castratie.... Arm zielig konijntje sprong zo'n beetje in mijn armen vanuit het doosje toen hij op de tafel werdt gezet om hem even te bekijken... Het ruikt er ook altijd zo steriel.Gelukkig wel een hele lieve arts, die voorzichtig met hem omging. Nu maar hopen dat alles goed gaat en dan kan ik hem al om 5 uur ophalen.
Saskia V Geplaatst: 22 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2010 Oh ja, volgens de arts moet ik voor de zekerheid 4 weken wachten met koppelen. Wat denken jullie daarvan?
Dollie Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Niet nodig.. Althans, ik zou het niet doen. Twee weken is lang genoeg. Verreweg de meeste opvangen koppelen na twee weken, dat zouden ze niet doen als er om de haverklap nestjes geboren werden natuurlijk. Ik heb ook na twee weken gekoppelt en geen kleine Fredjes/Felientjes.
Nefke Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Mijne hield 6 weken aan... Het kan gewoon na 2 weken, langer wordt vaak gezegd om de hormoontjes wat uit te laten razen.. maar zeker als hij hiervoor samen heeft gezeten zou ik eerder koppelen, wel zo gezellig voor de konijntjes!
Saskia V Geplaatst: 22 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2010 Ah ok! En ach, hoewel het erg lastig is zou ik het stiekem heel leuk vinden om goed voor een oepsnestje te zorgen en ze goed te huisvesten (Hoewel ik het geen goed idee vindt!) Is een beetje het gevoel tegenover het verstand idee.... Maar goed dus minimaal 2 weken wachten, 3 weken is ook goed maar niet veel langer?Ik ga straks de kooi ook schoonmaken, dat kan ik geloof ik het beste doen met dettol. Daarna kranten en een handdoek, hooi in de ruif laten. Is het slim om wel het toilet weer terug te zetten? Boris is nog niet zindelijk maar was wel net begonnen met het trainen en hij begon het een beetje door te krijgen... Als ik het toilet dan weer gebruik, wel of geen stro en zaagsel erin? (ja ik weet het, zaagsel is te stoffig, dat wordt anders zodra ik door mijn pak heen ben)Alvast bedankt
Lianne22 Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 spannend gaat vast goed! mijn DA vertelde ook minimaal 6 weken:whistle2: maar heb ook maar 2,5 week gewacht. en idd haha soms moet je naar je vertsand luisteren:p ik had op de bodem gewoon handdoeken. en wel een w.c. maar dan met van die geperste hout korrels. zou niet voor stro of zaagsel gaan dat kan in die wond blijven hangen.
Mvrcarlaa Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Ik heb hierover met meerdere DA contact gehad de één zegt 6 weken, en de ander weer 4.En mijn DA zegt tussen de 2 á 3 weken.... Hier heeft puk ook als bodem : Handdoeken... Alvast succes !
Saskia V Geplaatst: 22 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2010 kooi net geschrobt, handoekken klaar.... nog een uur wachten! Soep is wel erg goed gelukt.
Saskia V Geplaatst: 22 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2010 Alles is goed gegaan, hij is weer thuis Al wat basilicum gegeten alleen de brokjes nog niet. Hij had wel wat koude oortjes en lag er wat apatisch bij maar eventjes in een handdoek op schoot en toen ging het al snel weer beter. Nu zit ie lekker te slapen en wat bij te komen.
Aanbevolen berichten