jrjsieben Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Gelukkig heeft ze wat gegetenHoe gaat het inmiddels met haar en jouw ?:bounce:
Bambii Geplaatst: 21 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2010 Vannacht heeft ze al haar hooi uit haar kooi opgegeten, dus we hebben er nu nog veel meer bij gelegd, zodat ze daar lekker mee door kan gaan. Ze heeft wel weer pijn, ze zit in een hoekje en beweegt bijna niet, maar dat kan kloppen want ze moest d'r pijnstiller weer krijgen. Vanochtend lagen er ook keutels in haar hok, dus dat ziet er goed uit Met mij? Ik ben moe, haha! Heb vannacht niet heel lekker geslapen, maar dat komt wel weer
jrjsieben Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Ja ik ken dat :bounce:hahahahahahahahahahNou dat komt weer helemaal in orde hoor met haarEn als het kan kan je vanmiddag ff een tukkie doen op de bank :mdr:
Dollie Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 (aangepast) Oo, dat klinkt goed! Mooi zo! Geen keutels is geen goed teken. Heb je ook iets van cisaral meegekregen? Dat valt wel mee hoor, volgens mij is het niet abnormaal dat een voedster pas de dag daarna weer (echt) begint met keutelen.. 21 oktober 2010 aangepast door Dollie
Amatjuh Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Normale keutels ja, maar de eerste dag kwamen er hier wel keutels (klein en groot en verschillende vormen). Wat ik er mee wilde zeggen is dat je wel echt erop moet gaan letten dat ze wat gaat eten, anders liggen de darmen te lang stil en kom je pas echt in de problemen. Hier kregen ze standaard caprofen en cisaral en nergens geen problemen mee gehad.Fijn dat ze toch wat gegeten heeft en nu weer zelf hooi aan het knabbel is. Pijnstilling geef je 2 keer per dag?
Bambii Geplaatst: 21 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2010 Ja, 's ochtends en 's avonds. Iedereen onwijs bedankt voor de reacties! Zag het gister echt even niet zitten en heb echt heel veel aan jullie hulp gehad! Thnx!
Dollie Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Normale keutels ja, maar de eerste dag kwamen er hier wel keutels (klein en groot en verschillende vormen). Wat ik er mee wilde zeggen is dat je wel echt erop moet gaan letten dat ze wat gaat eten, anders liggen de darmen te lang stil en kom je pas echt in de problemen. Hier kregen ze standaard caprofen en cisaral en nergens geen problemen mee gehad.Fijn dat ze toch wat gegeten heeft en nu weer zelf hooi aan het knabbel is. Pijnstilling geef je 2 keer per dag?De eerste dag? Jouw voedsters zijn toch bij de DA gebleven?
wupsie Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 klinkt bekend hoor! mini werd allemaal goed wakker en mocht snel weer naar huis. thuis zakte ze weer helemaal in. niet meer eten, zit in een hoekje zitten. beetje koud aan voelen. echt een zielig hoopje (en wat voelde ik mij schuldig dat ik haar dat aan gedaan had:p) 's avonds ook gebeld. ciseral meost ik neit geven omdat ze bij onze da een injectie geven om de darmen op gang te brengen. ik moest haar gaan dwangvoeren. kleine beetjes. als er maar iets in kwam. niet voor de voedingswaarde, maar om de darmen op gang te krijgen. 'snachts ook nog een paar keer gedwangvoerd, maar smorgens wilde ze nog niet meer dan een paar hapjes groente hebben. toen weer gebeld en heb ik haar naar de da gebracht. daar hebben ze haar met dwangvoeren weer aan het eten gekregen. nog niet super, maar ze at weer iets. ook heeft ze daar weer een injectie met pijnstilling gekregen. toch heeft het nog wel een paar dagen geduurd voor ze weer een beetje normaal at hoor. en het is helemaal goed gekomen met mientje. maak je dus maar geen zorgen. pest maar lekker met wat jou konijn lekker vind en gooi er desnoods een keer een spuit dwangvoer tegenaan. je heoft neit gelijk een strak dwangvoer schema aan te houden hoor, je kan ook eerst eens 1 keer een spuit geven en kijken wat haar reactie erop is. Bij mijn vorige konijn gijs merkte ik vaak dat hij die spuit dwangvoer ook nodig had om weer te beginnne met eten als zijn darmen stil hadden gelegen. net of hij vergeten was dat hij ook nog moest eten.
Amatjuh Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 De eerste dag? Jouw voedsters zijn toch bij de DA gebleven? Ja maar ook daar hadden ze meteen keutels en dat komt omdat ze 2-4 keer cisaral per dag kregen.
Dollie Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Ja maar ook daar hadden ze meteen keutels en dat komt omdat ze 2-4 keer cisaral per dag kregen.Feline heeft, net als Mini, een darmstimulerende injectie (primperid) gehad en ook zij is pas later in de nacht gaan keutelen. Denk dat je mensen een beetje onnodig in paniek maakt met zulke uitspraken. In veel gevallen "mag" je niet eens ciseral geven, als ze al een injectie die twaalf uur werkt gehad hebben..
wupsie Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 bedenk ook dat ciseral buikpijn kan geven.........helemaal als ze ook al primperid hebben gehad! knijpende darmen doen heel erg pijn. en dat is wat ciseral doet, het laat de darmen knijpen.
Amatjuh Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Feline heeft, net als Mini, een darmstimulerende injectie (primperid) gehad en ook zij is pas later in de nacht gaan keutelen. Denk dat je mensen een beetje onnodig in paniek maakt met zulke uitspraken. In veel gevallen "mag" je niet eens ciseral geven, als ze al een injectie die twaalf uur werkt gehad hebben.. Zeg ik ergens dat mensen zelf moeten gaan uitproberen met cisaral dan? Lijkt me logisch dat je dit eerst me je DA overlegt.Ik zou me wel zorgen maken als mijn konijn na 12 uur nog niks heeft gegeten en er nog geen keutel ligt.
Amatjuh Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 bedenk ook dat ciseral buikpijn kan geven.........helemaal als ze ook al primperid hebben gehad! knijpende darmen doen heel erg pijn. en dat is wat ciseral doet, het laat de darmen knijpen. Als het goed is geef je ook 2 keer per dag pijnstilling. Cisaral bevorderd de peristaltiek en dat hoeft lang niet altijd tot pijn te lijden. Als je een verstopping hebt, dat doet pas pijn.
Dollie Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Zeg ik ergens dat mensen zelf moeten gaan uitproberen met cisaral dan? Lijkt me logisch dat je dit eerst me je DA overlegt.Ik zou me wel zorgen maken als mijn konijn na 12 uur nog niks heeft gegeten en er nog geen keutel ligt. Ik heb ook niet gezegt dat jij of wie dan ook suggereert dat je ciseral moet geven; ik bedoel dat het maar de vraag is of je al ciseral mag geven, met andere woorden, aan dat keutelen kun je waarschijnlijk helemaal niks doen. Behalve zorgen dat ze weer gaan eten. Over het eten heb je mij ook niks zien zeggen, een konijn moet inderdaad wel binnen twaalf uur weer eten.
Dollie Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Vergeet ik helemaal te vragen, sorry, hoe gaat het nu met Bambi inmiddels?
Bambii Geplaatst: 21 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2010 Bambi gaat wel redelijk. Ze hupt wel rond en knabbelt aan haar hooi. Zolang ze dat blijft doen maak ik me niet zoveel zorgen meer, ze legt ook weer keutels dus ze oogt al veel beter dan gister. Ze eet niet zo heel veel, maar wel iets dus ik ga er vanuit dat het meer eten dan ook wel vanzelf weer op gang komt..? Ze is nu alleen wel een beetje bang voor ons, maar daar kan ik haar niet echt ongelijk in geven
Dollie Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Eten komt inderdaad vanzelf wel, zolang ze maar regelmatig een beetje eet. Wat maakt niet zo veel uit, groente, hooi, biks.. Biks zal ze waarschijnlijk nog wel even laten liggen, dat is normaal, dat doen de meeste konijnen die ziek zijn geweest of herstellende van een operatie. Zolang je haar maar pijnstilling blijft geven de komende dagen, waarschijnlijk zal ze dat wel nodig zijn.
Mvrcarlaa Geplaatst: 21 oktober 2010 Geplaatst: 21 oktober 2010 Hier is puk afgelopen maandag gecastreerd, hij wou in het begin ook niet eten.Waardoor hij gedwangvoerd moest worden.Maar hij begon wel witlof en andijvie te eten gelukkig, waardoor hij keutels kreeg.Hij had ook diarree en dronk heel weinig....Het heeft even geduurd maar het begint hier nu wel op gang te komen... Op advies van personen op bunnybunch heb ik ook water gemend met biks gemaakt en hooithee.En dat via een spuitje in zijn mondje gedaan..Want de darmpjes mogen niet stil liggen. Hopelijk gaat je nijn snel weer eten !!!
Amatjuh Geplaatst: 22 oktober 2010 Geplaatst: 22 oktober 2010 Een castratie van een voedster of van een ram is wel wat anders. Voor een voedster is de ingreep veel heftiger dus ik weet niet of je dat helemaal kunt vergelijken. De meeste rammen zijn er sneller bovenop dan voedsters. Qua nazorg komt het wel ongeveer overeen, een voedster zal over het algemeen wel langere nazorg nodig hebben, ze heeft immers een buikwond.
Aanbevolen berichten