Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal!!

Brutus heeft sinds gisteravond een beetje jeuk aan zijn rechter oor... hij wast hem en krabt ook daarna eraan.. het is niet super vaak maar heb het hem vandaag al regelmatig zien doen.

uiteraard heb ik vandaag alles opgezocht over jeuk aan het oor en kwam op oormijt of oorontsteking uit. mijn vriend zegt dat ik me ongelovelijk aanstel:grrrrrr::bad: aangezien het volgens hem maar een paar keer was.. dus hebben we als inspector gadget met de zaklamp in zijn oor gekeken en geroken en hem met hem vlooien kam gekamd maar alles ziet er gewoon normaal en schoon uit.

maar toch heb ik de DA gebeld! en morgen avond een afspraak. waar moet ik op letten wat ze controleren? en oormijt of ontsteking kan dat dan ook in één oor zitten aangezien hij het alleen bij zijn rechter oor doet? zou t ook kunnen dat er gewoon een stukkie aubiose in ze oor zit die we niet zien?

ja sorry misschien stel ik me ongelofelijk aan..! maar t zit me gewoon niet lekker als ik het niet zeker weet.. maar een konijn heeft toch ook niet 'zomaar' jeuk aan zijn oor? (volgens mijn vriend uiteraard wel:bad:)

Geplaatst:

Het kan oormijt zijn, dat kan zich gewoon in 1 oor bevinden, maar kan ook overgaan naar het andere oor. Gewoon een pipetje Stronghold (kittens) in de nek doen en na 1 maand nog eens herhalen.

Geplaatst:

haal je dat gewoon bij de dierenwinkel? wat kost dat ongeveer? want als t idd wel oormijt is moet willy natuurlijk ook en dan kan ik dat waarschijnlijk beter zelf halen dan bij de Da laten doen. maar ga toch naar de DA voor dat t misschien iets anders is.

Geplaatst:

oke thnx! en klopt t dat een konijn over t algemeen niet 'zomaar' jeuk aan zijn oor heeft (ookal is het niet veel) zijn er verder nog andere dingen die de jeuk kunnen veroorzaken en waar de DA naar moet kijken?

Geplaatst:

hmm zag hem net ook achter zijn oren krabben toch maar weer de vlooien kam gepakt maar geen vlooi gevonden. heb hem wel even geborsteld (kon ie wel waarderen) hij had wel nog veel losse/oude haren (hij is aan t verharen) kan dat ook de jeuk veroorzaken??

Geplaatst:

Ja dat kan zeker ook jeuk veroorzaken. Mijn nijn krabt af en toe zo hard in haar oor dat ik er al kleine wondjes in gevonden heb, maar vandaag de DA er weer even naar laten kijken en die kan niks vinden. En ze had 4 1/2 weken geleden vlooien dus ze heeft nu al twee pipetjes Stronghold gehad dus eventuele mijt zou ook al behandeld moeten zijn, maar toch krabt ze af en toe aan dat oor.

Als je het zeker wilt weten kun je toch beter even naar de DA gaan. Maar het kan dus ook niks zijn, dus ik zou zelf niet 'zomaar' antivlooienmidel gaan geven...

Geplaatst:

oke dankjewel! ja ik ga om 7hr langs bij de DA het zit me toch niet lekker als je t niet zeker weet want nu zit ik er zelf ook elke keer op te letten. ik laat vanavond wel weten of t wat was!

Geplaatst:

oke ik ben geweest met brutus! en ja ik dacht het al het is oormijt.. het was gelukkig in een beginnend stadium en waren er vroeg bij. (klopt ook wel zag hem pas vanaf maandag avond krabben) het zat heel diep in t oor en kon alleen met zo'n kijkertje het (schilfertjes) een beetje zien maar t was nog niet veel gelukkig.

hij heeft een pipetje stronghold mee gekregen ook voor willy. en verder een oor zalf/druppel 'surolan' heeft iemand hier ervaring mee???

pfoe ben opgelucht dat ik toch op me gevoel ben afgegaan ookal zijn mijn vriend dat ik aan het overdrijven was. vanaf nu bemoeid hij zich niet meer met de konijnen haha.

zijn er bij jullie bijwerkingen van stronghold of 'surolan' bekend? en is surolan wel goed? aangezien ik hier alleen over stronghold lees?

Geplaatst:

mijn DA melde trouwens dat stronghold wel goed werkt om de mijten te doden maar dat de schilfertjes helemaal binnen in t oor niet altijd goed verdwijnen daarmee en ze dus jeuk kunnen houden. vandaar de zalf

Geplaatst:

de druppels in zijn oor is hij toch niet zo'n fan van.. kriebelt natuurlijk als een gek! bah ik baal wel dat hij nu 3 weken na de castratie weer naar de DA moest en hij is nog maar 4 weekjes bij ons.. hij is wel een beetje van slag. het duurde namelijk in het begin al even voordat hij ons vertrouwde en dat is dan vanavond weer aangetast! maar goed het moest natuurlijk toch gebeuren!!

Geplaatst:

Nou fijn dat je nu weet wat het is! Die creme ken ik niet maar heb nog geen ervaring met mijt (alleen vlooien van de buurkatten). Maar die tip van die schilfertjes is een goeie. Ik zal toch op mijn nijn blijven letten met het krabben want dan kan ze het dus wel hebben/houden ondanks de Stronghold. Maar dan ga ik pas naar de DA als het krabben erger wordt, want nu kon hij dus niks vinden.

En naar je geveol luisteren bij konijnen is altijd goed! Soms voel ik al dat het niet goed zit nog zonder dat ik echt een duidelijk symptoom heb gezien en altijd was er dan wat aan de hand! Ze geven het ook zelf zo slecht aan die hele subtiele details al belangrijk kunnen zijn.

En zelf ga ik ondanks de kosten liever een keer te vaak naar de DA dan een keer te weinig of te laat...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .