Mvrcarlaa Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Reusje heeft een langere tijd ''snot''Als 1e heeft ze bactrimel gehad, wat niet het gewenste resultaat gaf. De afgelopen week heeft ze enrofloxoral®drops als medicatie gekregen, daarbij was duidelijk verbetering. Ook al was het erg moeilijk om het bij der naar binnen te krijgen. Als eerste moest ze 5 dagen het kuurtje gebruiken, het ging erna ook een stuk beter.Maar omdat ze al langer snot heeft en het snot nog steeds troebel was kregen we 2 dagen derbij.Dus in totaal 7 dagen. Nu zijn we der dus zaterdag mee gestopt en het ging prima, heel af en toe een niesje maar daar bleef het ook bij. :yes:t/m gisteren, ze begint nu weer te niezen en het snot is weer troebel. Is het mogelijk dat ze de medicatie toch langer moest nemen ivm dat ze ook al langer snot heeft ?Want der was duidelijk een goed resultaat ! Ik had de DA al gebeld maar moest vanmiddag tijdens spreekuur even terug bellen.
jrjsieben Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 (aangepast) Bij een kennis van mij moesten ze afbouwen om de dag ABZe staat nu op homeopatiese druppels en dat gaat goedZijn bij een KK dierenarts geweestNou dat de vorige weer met AB en dup. injecties wou beginnenIs het misschien mogelijk om de snot op kweek te zettenDan hebben ze gelijk de juiste bacterieHet was bij mijn kennis denk meer soort hooikoortsAl een andere bodembedekking geprobeert? 19 oktober 2010 aangepast door jrjsieben
Mvrcarlaa Geplaatst: 19 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2010 Reusje loopt los in huis ''duitse reus'', een hok/kooi is wel erg klein voor der hahaHet enigsten waar een bodembedekking in zit is der toillet '' aubiose ''. Voor de rest heeft ze nog een grote kleed die dagelijks wordt verschoond, en de laminaat wordt ook dagelijks schoongemaakt. Wij gaan daarvoor naar dierenkliniek stein, Ik zal tijdens de spreekuur vragen of het mogelijk is om een kweek te maken.Dan weten we inderdaad precies om welke bacterie het gaat, en dan kunnen ze ook zojuist de goeden medicatie geven.Anders kunnen we zo nog lang doorgaan...................... Ze had het al bij de vorige eigennaar waarbij diegene zei dat ze af en toe eens niest, maar diegene heeft geen kweek laten maken helaas.In het weekend dat ze hier kwam wou ze absoluut niet eten en het niezen was behoorlijk extreem toen zijn we naar een DA gegaan ''weekenddienst'' daar werdt gezegd dat ze snot zou hebben en dat was bij dierenkliniek maaskant te Elsloo.
Mvrcarlaa Geplaatst: 19 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2010 Dierenkliniek maaskant te Elsloo is een KK, Is het beter om daarheen te stappen of gewoon bij mijn eigen dierenkliniek te blijven.Wil wel het beste voor de nijntjes
jrjsieben Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Ja het is is misschien belangrijk om een kweek te maken?Maar ik weet niet hoe ze die afnemen is misschien ook erg belastend voor het konijnAls het dichtbij is zal je het kunnen overwegenMijn kennis der konijn is er in iedergeval beter van gewordenEr werdt ook gelijk maar gezegdt het is snot bij die niet kk dierenartsTerwijl ze altijd schone voorpootjes had en het snot was helder en niet troebelHet is natuurlijk ook een aanslag op de darmflora al die ABMaar als het moet dan moet hetDie kennis heeft nu speciaal ontstoft hooi en Stro van SupremeMeadow Hay kost wel 4,49 een pakwww.russelrabbit.com
Mvrcarlaa Geplaatst: 19 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2010 Dankje ! Ik heb zojuist net de DA gebeld, omdat ze 7 dagen achter elkaar de medicatie heeft gehad, zal ze nu even een paar dagen rusten.Begin volgende week zullen we naar de DA gaan.... het was niet de DA die mij altijd hielp, maar een collega '' oudere arts ''Hij gaf een hoop fijne tips en als ik het totaal niet vertrouwde kon ik meteen komen
tamara29 Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 het lijkt mij dat de kuur langer gegeven moet worden omdat het nog niet over is en er wordt ook gezegt dat je de kuur moet af maken ook al voel je je zelf beter om de ziekte beter te verdrijven nou is in jou geval het nog niet over bij Reusje vandaar dat het mij lijkt dat de kuur langer gegeven moet worden.snot komt niet door stoffig hooi ze kunnen er wel door gaan niezen.ik weet het verder ook niet ik wens je veel succes met Reusje.
Mvrcarlaa Geplaatst: 19 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2010 het lijkt mij dat de kuur langer gegeven moet worden omdat het nog niet over is en er wordt ook gezegt dat je de kuur moet af maken ook al voel je je zelf beter om de ziekte beter te verdrijven nou is in jou geval het nog niet over bij Reusje vandaar dat het mij lijkt dat de kuur langer gegeven moet worden.snot komt niet door stoffig hooi ze kunnen er wel door gaan niezen.ik weet het verder ook niet ik wens je veel succes met Reusje. Klopt, de DA gaf ook aan dat de kuur toch langer gebruikt moet worden dan normaal omdat ze het al langer heeft...Als ze minder niest wilt niet zeggen dat de bacterie weg is.... Dankje
pechkonijn Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Maar waarom moest je eerst een paar dagen stoppen met de AB, en pas daarna weer verder gaan met behandelen? Volgens mij werkt dat resistentie in de hand.... Had de dierenarts een duidelijke reden voor een paar dagen "pauze"?
Mvrcarlaa Geplaatst: 19 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2010 Maar waarom moest je eerst een paar dagen stoppen met de AB, en pas daarna weer verder gaan met behandelen? Volgens mij werkt dat resistentie in de hand.... Had de dierenarts een duidelijke reden voor een paar dagen "pauze"?Het was niet de DA die ik altijd zelf heb maar een collega : Hij vroeg hoelang we der mee bezig zijn geweest, en hoeveel.Omdat reusje behoorlijk groot is en dus ook wat weegt zaten we op 2x 5ml p.d Omdat ze nu al 2 á 3 dagen gestopt is ermee omdat de kuur voorbij was wou hij alsnog even een kleine pauze erin....Daarna zullen we begin volgende week naar de DA gaan, waarbij ze ook volledig gecontroleerd wordt voor alle zekerheid.het is ook mogelijk dat der een kweekje wordt gemaakt..... Vanmiddag heeft ze niet veel last gehad van snot, maar ondanks dat gaat ze alsnog naar de DA.
Laura1984 Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Het is bij snot sowieso belangrijk om door te gaan tot de bacterie helemaal 'vernietigd'is, om het zo maar even te noemen. Als je met een kuur enkele dagen stopt, kan de bacterie die dan misschien niet helemaal weg is, weer terug komen. Een kweekje laten maken is sowieso een goed idee, omdat je beter kunt behandelen met een AB die gericht is op een bepaalde bacterie. Wat bij Nijn uiteindelijk heeft geholpen, is een kuur van duplocilline injecties. Na dit een hele tijd gegeven te hebben (injecties) is het uiteindelijk, na een week of 7, 8 uiteindelijk helemaal weggebleven. Ik heb zijn verhaal destijds in een weblog gezet, als je wilt, kun je het eens lezen, misschien heb je er iets aan: http://www.bunnybunch.nl/community/blogs/laura1984/1097-verloop-snot.html Dierenkliniek maaskant te Elsloo is een KK, Is het beter om daarheen te stappen of gewoon bij mijn eigen dierenkliniek te blijven.Wil wel het beste voor de nijntjesEen second opinion kan natuurlijk nooit kwaad. Hoe KK is je eigen DA?
Mvrcarlaa Geplaatst: 19 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2010 Het is bij snot sowieso belangrijk om door te gaan tot de bacterie helemaal 'vernietigd'is, om het zo maar even te noemen. Als je met een kuur enkele dagen stopt, kan de bacterie die dan misschien niet helemaal weg is, weer terug komen.Een kweekje laten maken is sowieso een goed idee, omdat je beter kunt behandelen met een AB die gericht is op een bepaalde bacterie. Wat bij Nijn uiteindelijk heeft geholpen, is een kuur van duplocilline injecties. Na dit een hele tijd gegeven te hebben (injecties) is het uiteindelijk, na een week of 7, 8 uiteindelijk helemaal weggebleven.Een second opinion kan natuurlijk nooit kwaad. Hoe KK is je eigen DA?Ik heb dierenkliniek maaskant opgebeld, waarop ik vroeg of daar inderdaad een KK zat.Daarop kreeg ik als antwoord : Geen Konijnendeskundige maar we krijgen vaak knaagdieren................ En dat terwijl ze op de lijst staan op Bunnybunch ? Nouja dan blijf ik toch lekker bij mijn eigen DAMet reusje gaat het momenteel toch goed ondanks dat ze af en toe niest, daarbij komt der niet elke keer snot uit zoals eerst....
Laura1984 Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Ik heb dierenkliniek maaskant opgebeld, waarop ik vroeg of daar inderdaad een KK zat.Daarop kreeg ik als antwoord : Geen Konijnendeskundige maar we krijgen vaak knaagdieren................En dat terwijl ze op de lijst staan op Bunnybunch ?...De KK-lijst hier op BB is samengesteld op basis van de ervaringen die leden met een bepaalde DA hebben. Als leden een DA als KK ervaren hebben, wordt deze op de lijst geplaatst.
Aanbevolen berichten