Bunny06 Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Bugs heeft sinds vannochtend zijn abces weer boven op zijn kop.Ondertussen loop ik met een punthoofd van hier tot Tokio..Dit is gewoon erg vervelend. Dit abces is na 3 week terug gekeerd en de vorige keren zat er ook een 4week tussen..Als het kan, wil ik hem maandag of dinsdag laten opereren in Groningen. Maar dan moet het wel op WP style. Dus de opening aan de zijkant ipv de fistel naar onder door te boren.Misschien komt het toch nog van een kies ofzo. Want WP twijfelt eraan of het wel om een middenoor ontsteking gaat of dat iets anders de oorzaak is. Ik weet het niet meer..... Ik weet ook niet of dit ooit nog goed komt... :-(
Margot Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Wat vervelend zeg! Vooral na al die goede verzorging van jou.... Ik kan je geen advies geven maar ik hoop dat het allemaal goed gaat komen. Veel succes als hij word geopereerd! En als het toch van een kies afkomstig is, kunnen ze dan niet die kies trekken? Of denk ik nu veels te makkelijk Iig nog heel veel succes en ik duim ervoor dat hij er toch helemaal vanaf gaat komen!
pechkonijn Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Shiiiit! Waardeloos dat de ellende niet een keer ophoudt voor Bugs. Ik hoop dat deze operatie soelaas voor hem gaat bieden. Sterkte!
Kimmuurt Geplaatst: 19 oktober 2010 Geplaatst: 19 oktober 2010 Wat ontzettend waardeloos dat het weer opnieuw begint! Ik ga voor Bugs duimen, succes en sterkte!
Bunny06 Geplaatst: 19 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2010 Hmm nu gaat het helemaal lekker.. Vannochtend met groningen gebeld, blijkt dat ze zwanger is en de operatie niet mag doen..Dit had ik kunnen weten aangezien ik vorige keer ook bij haar wou maar toen was ze ook al zwanger.. En nu nog steeds en ik was even vergeten dat zoiets 9maand duurt..Nu weet ik dat ze ergens anders opereren zonder gas, waar ik stage loop, en dat gaat super.. Ze krijgen dan een prikje in de bil waar ze de hele operatie door slapen.Ik ga nog vragen of ze het op die manier kan doen aangezien die manier niet schadelijk is voor iemand die zwanger is.
Bunny06 Geplaatst: 20 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2010 Woensdag word hij geopereerd. Ik laat het in Beilen doen en dan blijf ik voor tot na de operatie bij hem.. Ze hoeft alleen die opening die ze bij WP gemaakt hadden, weer opnieuw te openen en ik laat nog meer foto's van zijn koppie maken..Dit laat ik doen voor de operatie.. We zullen nog tijdens de operatie zeer goed naar alle tanden en kiezen kijken. Ik zorg ervoor dat alles goed verloopt, dat zijn hartje regelmatig klopt en hij regelmatig ademt. Dat hij lekker warm ligt met een warmte mat en/of kruikjes. Maandag zal ik zijn patientenkaart (inmiddels heel veel papieren en foto's e.d.) ophalen uit Groningen zodat ze weet waar ze aan toe is.Ik heb het wel verteld aan haar maar meer in delen omdat ik graag haar mening wou horen over Bugs.. Ze denkt dat het een dik konijn is omdat ik een foto liet zien waarbij Bugs met zijn achterpoot langs zijn lichaam naar voren lag en dit leek dan alsof hij dik is.. Maar ik weet zeker dat ze daar wel op terug komt als ze hem ziet.. en dat ze hem echt geweldig gaat vinden.Op een gegeven moment vertelde ik over de ct scans e.d. en ze vroeg hoe duur dat was.. Toen ik dat vertelde zei ze dat ze, mocht ze in haar volgende leven een konijn zijn, dat ze dan een konijn van mij wou zijn:PToen een andere vrouw vroeg waarom ik dat allemaal doe zei ik gewoon dat ik gewoon door ga zolang hij zelf nog wil. Maar het is wel een prettig idee dat ik dan zelf bij de operatie ben. Het kan fout gaan maar dat weet ik en ik hou er ook rekening mee maar natuurlijk hoop je dat ieder konijn weer goed uit de narcose komt.Maar ik weet dan dat ze/wij ons best hebben gedaan om hem er goed doorheen te krijgen. En als hij gaat, dan liever onder narcose dan na die tijd.. In overleg wil ik nog pus laten opsturen voor onderzoek. Ik hoop dat het allemaal goed komt en na 3 zware operaties, een narcose voor scans en heen en weer gereis moet het toch wel over zijn.. Ik zal op hem wachten tot hij wakker word en hem lekker bij me op schoot nemen, lekker knuffeltjes geven.
Amatjuh Geplaatst: 20 oktober 2010 Geplaatst: 20 oktober 2010 Bah wat een tegenvaller weer zeg. Zou het ooit ophouden en dat Bugs eindelijk kan genieten met een vriendinnetje..Gaan ze nu iets blijvends achterlaten zodat de opening niet weer snel dicht groeit? Anders heb je denk ik weer grote kans dat hij over een tijdje weer geopereerd moet worden?
Bunny06 Geplaatst: 20 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2010 Ja ik weet niet.Ik zit zelf ook al te denken over een oplossing voor het open houden van het gat.Misschien toch iets van stukje slang erin en dan verband erom heen wikkelen om te voorkomen dat het eruit valt.Maar ik ga ook na het spoelen manuka honing 550+ erin spuiten en dat houd de wond ook open maar gaat natuurlijk niet het bot tegen houden.Ik denk dat er geinproficeert moet worden.Wp heeft ook niks wat ik er eventueel in zou kunnen stoppen dus dat schiet niet op. Er zal toch wel iets op de markt moeten komen om dit soort problemen op te kunnen lossen.
Bunny06 Geplaatst: 21 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2010 Vandaag heeft ze een cavia van 4,5 jaar (wat oud is voor cavia's) geopereert en alles ging perfect.Warmtemat en kruik voor de warmte en ik heb daarna om de 10min zijn temp opgemeten en dit bleef ook stabiel.Ik ben er wel zeker van dat zij Bugs net zo goed zal doen als in Groningen.
Bunny06 Geplaatst: 23 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2010 Hmm...ik dacht dat hij een korstje had op de plek waar de wond zat maar vanochtend was die korst erg groot.Ik vond het al raar dat er niks meer uit die fistel bovenop zijn kop kwam de laatste 3? dagen.Dus vannochtend had ik echt zoiets van ; nu haal ik die korst eraf zodat het sneller dicht kon groeien maar wat blijkt, het pus gaat nu via de opening onder zijn oor naar buiten.Echt een 'mooi' groot gat. Ik heb het pus laten zitten zodat ik er vanaf vandaag weer 2 keer per dag in ga spoelen.Hopelijk heeft het pus een grote/brede gang gemaakt zodat het spoelen makkelijker gaat en dat hij daaraan niet geopereerd hoeft te worden.Dan hoeft hij alleen onder narcose om grondig zijn tanden te onderzoeken.Dat zou schelen als dat niet hoeft.Maandag haal ik mijn manuka honing op om in de opening te spuiten na het spoelen.Ik wil het zo steriel mogelijk schoonhouden maar ik weet niet of ik elke keer een nieuwe braunule moet pakken of de gebruikte kan desinfecteren met dettol ofzo.. Anders word het wel erg duur aangezien zo'n braunule 2 a 3 euro kost, dat 2 keer per dag en voor langere tijd (denk weer +/- 6 week.
Saskia V Geplaatst: 23 oktober 2010 Geplaatst: 23 oktober 2010 ik heb enige ervaring met steriel werken... stereliseren is vrij makkelijk, eerst moet je iets eiwitvrij maken, dus alle lichaamssappen en dergelijke eraf krijgen, daarna ongeveer 10 minuten uitkoken en dan drogen met een steriele doek. Wat makkelijk is om te regelen hiervoor zijn steriele gaasjes. Die kan je ook een beetje gebruiken om iets wat steriel is korte tijd steriel te houden, zeg maar als steriel veld. Is nogal geĆÆmproviseerd maar het werkt wel op deze manier. Op inet is ook veel te vinden over thuis stereliseren.succes!
Boseetje Geplaatst: 23 oktober 2010 Geplaatst: 23 oktober 2010 goh wat een pech voor Bugs... ik denk dat Bugs wel een grote gunfactor heeft hier op BB, ik zal duimen!
Bianca Geplaatst: 23 oktober 2010 Geplaatst: 23 oktober 2010 Dus dat is eigenlijk heel goed want nu is de opening weer gewoon open! Hoe gaat het met spoelen? Is de bult op zijn kopje al minder nou dan?
Bunny06 Geplaatst: 23 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2010 Ik denk toch dat hij nog aan het abces geopereerd moet worden.. Heb net de wond goed schoon gemaakt en het is toch nog een kleine opening.Er zat gewoon een dikke korst op en de opening ziet er een beetje uit als een trechter, brede wond die tot smal richting de kaak/middenoor loopt. Er kwam alweer veel pus uit...
Bunny06 Geplaatst: 23 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2010 @Bianca, hij heeft nu 2 openingen.. 1 waar het, voor de operatie bij WP, vanaf het begin al doorheen kwam en dus sinds gister ofzo komt het ineens via de opening die WP heeft gemaakt. Waarschijnlijk vond het pus de 'normale' route te veel moeite en koos uiteindelijk voor de opening die handmatig gemaakt was..
W&W Geplaatst: 24 oktober 2010 Geplaatst: 24 oktober 2010 Jammer dat het nu weer niet meezit met Bugs. Je mannetje heeft nu echt wel al veel meegemaakt en ik dacht dat de problemen eindelijk weg gingen zijn na die laatste operatie.Wanneer hij opnieuw geopereerd wordt wens ik jullie heel erg veel succes!
Bunny06 Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 Dank je!Vandaag dus Bugs zijn patientenkaart opgehaald uit Groningen.. Helaas waren de belangrijkste papieren, die ik mee kreeg van Evert-Jan, ineens spoorloos!..Dat waren eigenlijk de papieren die ik alleen hoefde te hebben maar die hebben ze niet meer!..Toen ik na de operatie in Utrecht weer in Groningen kwam, heb ik al het spul weer ingeleverd (2 rontgenfoto's en patientenkaart van Groningen) plus de nieuwe patientenkaart van Utrecht en de digitale foto's van de operatie. Die foto's heb ik nodig zodat de da die woensdag Bugs gaat opereren, daarop kan afkijken. Maar goed.. Het spijt ze maar daar heb ik niks aan.. Ik heb juist om die reden alle info van Bugs op 1 plek gehouden om ervoor te zorgen dat het niet kwijtraakte maar achteraf had ik het allemaal net zo goed thuis kunnen houden want de kans dat het hier kwijt raakt is net zo groot als bij hun..Ik baal er echt van.. En ze stelden voor om het te proberen via WP zelf, of ze mij nog dingen konden sturen via email.Dus ik had hun in de trein gebeld of ze mij het spul via de email konden sturen. De patientenkaart ging lukken maar foto's werd moeilijk omdat Evert-Jan zelf donderdag pas weer aanwezig is en aangezien Bugs woensdag geopereerd word, is dat weer te laat.De assistente van WP heeft mij direct die patientenkaart ge-emaild alleen de foto's kon ze niet vinden.. Daar was ik al bang voor..In vervolg hou ik alles gewoon zelf bij me, stom gedoe.
Amatjuh Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 He ook dat nog! Pff de ene tegenvaller na de andere.Misschien kun je op hun de kosten verhalen voor het maken van een nieuwe foto? Of gaat dat iets te ver..Succes woensdag!
Margot Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Dat is echt balen zeg!Ik hoop dat ze het als nog vinden. Ik heb niks zinnigs te melden maar succes!
Bunny06 Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 Het zijn foto's via de endoscoop. En Beilen heeft geen endoscoop dus ze zouden die foto's niet kunnen vergoeden. Maar ik denk dat het wel iets te ver gaat maar je gaat ervan uit dat als je je spul daar laat, dat zij het opslaan zodat het (wat volgens mij 10 jaar lang bewaard moet worden) zo weer op te vragen is. Het is gewoon heel erg slordig.
Amatjuh Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Dat ben ik met je eens, erg slordig.Foto's met een endoscoop, nee die kun je niet ff opnieuw maken Ik dacht dat je rontgenfoto's van zijn hoofd/kaak bedoelde.
Margot Geplaatst: 25 oktober 2010 Geplaatst: 25 oktober 2010 Daar heb je gelijk in. Volgens mij moet het ook 10 jaar worden opgeslagen minimaal...Die fotoĀ“s heb je in WP laten maken?
Bunny06 Geplaatst: 25 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2010 Ja.. In Groningen heb ik in april/juni tijdens het amputeren van zijn linkeroog, het zetten van de drain en castratie, 2 rontgenfoto's laten maken. 1 van zijn schedel en 1 van zijn heup. Deze zijn daar gewoon aanwezig en de rontgen met schedel heb ik nu mee gekregen met patientenkaart van hun voor woensdag.In Utrecht hebben ze tijdens de operatie aan zijn middenoor foto's gemaakt van de operatie met endoscoop. Dus foto's in zijn mond en in de opening die ze hebben gemaakt en wat er allemaal uitkwam e.d... Gewoon op een A4 met een collage van die foto's. Deze is spoorloos, net als de patientenkaart die ik ook van Utrecht heb gekregen. Ik heb dus in Groningen de nieuwe patientenkaart (uit Utrecht) en de oude patientenkaart (uit Groningen) met de rongten van de schedel en de foto's van endoscopie in 1 keer ingeleverd.. Ik had toen ook mijn afsprakenkaart van het Faculteit bij me maar die hoefden ze in Groningen niet te hebben.. Als alles in 1 keer ingeleverd word, dan ga je er toch van uit dat als ze de rontgen van de schedel kunnen vinden, ook de rest erbij moet liggen.. Maar niet dus.. Echt waardeloos..
Bunny06 Geplaatst: 29 oktober 2010 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2010 Woensdag ochtend was ik erg nerveus over wat er ging gebeuren. Ik had Bugsje mee genomen naar mijn stageplek met als bedoeling dat hij daar geopereerd zou worden aan zijn middenoor. Ik hoopte dat hij niet geopereerd hoefde te worden en gelukkig kwam het ook niet zover.We hebben 2 foto's gemaakt van zijn schedel, gewoon zonder narcose, met als gevolg dat 1 foto goed was maar dat mijn vingers erbij op stonden Maar deze foto's werden vergeleken met de rontgen die eerder in Groningen gemaakt waren. Hij heeft botwoekering tussen zijn onderkaak en gehoorkapsel. Dat hij botwoekering heeft, wist ik al.Maar wat zij mij vertelde, wat nog geen andere da heeft gezegd, is dat zij wel een link legt tussen Bugs zijn opgetrokken linker bovenlip, hangende linker oor en misschien ook wel zijn (geamputeerde) linkeroog. Door de botwoekering kunnen zenuwen kapot zijn gegaan waardoor hij er nu zo uitziet. Dat dacht ik in het begin ook maar Groningen heeft hier niks van gezegd en ook WP niet. Waardoor ik dus dacht dat het puur een middenoorontsteking was..Hij heeft dus waarschijnlijk die middenoorontsteking omdat het door het botwoekering veroorzaakt is.Ze wou er zelf ook geen mes in zetten omdat het dus allemaal bot is. En het is nu voor 100% uitgesloten dat het om een kies gaat.Van de week had hij nog pus maar die woensdag dus net niet.. Gelukkig had ik zaterdag zelf nog pus opgevangen (de korst plus wat opgezogen via een braunule uit het gat). Dit heb ik laten opsturen voor onderzoek want ik wil weten of de antibiotica die ik nu heb, wel tegen deze bacterien werkt.Ze dacht trouwens ook aan trauma, dat er iets is gebeurt waardoor hij een klap op zijn kop kreeg, en tevens op dat moment zijn linker heupkop verbrijzeld werd. Dit zal dan ongeveer 1,5 jaar geleden gebeurt zijn denk ik.. een half jaar voordat ik hem kreeg.. Misschien nog eerder en dat het heel langzaam ging omdat hij volgens mij ook al een langere tijd een hangend oor had en pas vorige zomer last van zijn oog kreeg.. Moeilijk allemaal maar dat hij een trauma heeft gehad is volgens mij zo goed als zeker. Eind volgende week krijg ik als het goed is de uitslag van het pus. Verder is mij gewoon aan geraden om het gewoon zo te laten zoals het nu is. Ik heb er al van alles aan gedaan en het is er niet beter op geworden. Ze heeft mij een artikel gegeven van ivis.org iets over 'how i treat rabbit abscesses'.. Hier staan allemaal (belangrijke) dingen in. En wat opviel is dat er gezegd word dat je je konijn moet behandelen en niet het abces want ik zou Bugs zeg maar tot zijn dood kunnen blijven behandelen tegen zijn abces met de kans dat hij er nooit van gaat herstellen en het is belangrijker dat hij gewoon gelukkig is. Dat ik ervoor moet zorgen dat hij gelukkig is en het abces is gewoon een bijzaak. Ik heb vandaag ook een pakket binnen gekregen met van alles en nog wat omdat ik dacht dat hij geopereerd zou worden en ik weer moest gaan spoelen. Niet dus.Mocht hij er ooit last van krijgen en ik hem wil laten opereren, dan zal er een stuk bot moeten worden weg gehaald. Maar ik laat hem nu eerst zo. Hij heeft er (voor zover ik kan merken) geen last van. En ook nog nooit last van gehad. Ik was in ieder geval weer erg gerust gesteld toen ik hoorde dat ze hem niet zou gaan opereren en dat Bugsje weer gezond en wel mee naar huis mocht..
Aanbevolen berichten